توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله نتایج اولیه بررسی های ایکنولوژی و بایواستراتیگرافی رسوبات میوسن بالایی در برش گزدان (شمال چابهار) مکران، جنوب خاوری ایران دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نتایج اولیه بررسی های ایکنولوژی و بایواستراتیگرافی رسوبات میوسن بالایی در برش گزدان (شمال چابهار) مکران، جنوب خاوری ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نتایج اولیه بررسی های ایکنولوژی و بایواستراتیگرافی رسوبات میوسن بالایی در برش گزدان (شمال چابهار) مکران، جنوب خاوری ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نتایج اولیه بررسی های ایکنولوژی و بایواستراتیگرافی رسوبات میوسن بالایی در برش گزدان (شمال چابهار) مکران، جنوب خاوری ایران :



تعداد صفحات:9
چکیده:
پهنه رسوبی-ساختاری مکران در گستره ای افزون بر 160 هزار آیلومتر مربع در جنوب خاوری ایران زمین و باختر پاآستان قرار دارد آه حدود 70 هزار آیلومتر مربع آن در ایران و بقیه در پاآستان قرار گرفته است (آقانباتی، 1383 ). این پهنه از جنوب به سواحل دریای عمان، از شمال به فروافتادگی جازموریان از حد باختری به محدوده گذار زاگرس – مکران 2010 Regard et. al. و در منتهی الیه خاور در سرزمین پاآستان، به گسل های چمن و ارناچ نال محدود می شود. منطقه عمومی مکران از دیدگاه های متفاوتی در سال های اخیر مورد توجه زمین شناسان قرار گرفته است؛ که از جمله می توان به زمین ساخت جنبا 2006 Bayer et al., توالی ستبری از رسوبات فلیش، رسوب شناسی، بایواستراتیگرافی رسوبات سنوزوئیک و حتی مطالعات ژئوتوریسم منطقه (فرهت جاه و امری کاظمی 1391 ) اشاره کرد. این پهنه از دیدگاه ساختمانی یک منشور فزاینده (accretionary prism) با امتداد خاوری باختری در فرا دیواره زون فرورانشی دریای عمان است، که به طور کل در بر دارنده نهشتههای جوان دوران سوم است( 1990 (McCall, 2002; Gelennie et. al., بخش اصلی منشور فزاینده مکران در بردارنده چرخه های توربیدایتی وابسته به زمان ائوسن تا الیگوسن و الیگوسن تا میوسن است که به طور کل ستبرایی بیش از 10000 هزار متر دارند 2002 McCall . پتانسیل بالالای رسوبات فلیش مکران در حفظ و ماندگاری ساختمان های بایوژنیک و ضرورت مطالعات دقیق تر بایواستراتیگرافی با هدف شناخت بهتر محیط رسوبی و شناخت روند تکوین حوضه ی رسوبی مکران بیش از پیش ضروری می باشد. اآنون با تهیه نقشه های زمین شناسی پایه ( سازمان زمین شناسی و اآتشافات معدنی آشور) زمینه برای مطالعات دقیق تر به ویژه تاریخچه تحولالات حوضه های رسوبی فراهم آمده است. در این راستا و بر پایه ی دانسته های زمین شناسی و در چارچوب برنامه ای میان مدت، مطالعه رسوبات میوسن مکران در دستور آار نگارندگان قرار گرفت تا در یک پوشش منطقه ای و به تدریج مطالعات سیستماتیک تکمیل گردد. مقاله ی حاضر نتایج بررسی های اولیه روی ردواره های رسوبات فلیش در برش چینه شناسی گزدان در باختر روستای پیر سهراب می باشد (شکل 1). مطالعات نانوفسیل با هدف تبیین دقیق تر جایگاه چینه شناسی واحدهای مورد مطالعه همزمان انجام شده است. شایان ذآر است ستبرای واحد اندازه گیری شده در برش گزدان 220 متر می باشد. نتایج اولیه حاآی از فراوانی بالالا و تنوع divercity مطلوب جنس ها و گونه های مطالعه شده می باشد تاآنون از مجموع 192 نمونه ی برداشت شده 33 جنس و تعداد 40 گونه شناسائی شده است. فراوانی ردواره های graphogliptid به ویژه گونه هایی از Nereites, Spirohaphe, Paleodictyon, Cosmorhaphe, Helminthorhaphe, ر میان سایر ردواره ها مشهود است. براساس شواهد به دست آمده؛ محیط رسوبی نهشته های میوسن بالالائی در محل تاقدیس گزدان slope تا deep basin تعیین و ایکنوفاسیس رسوبات یاد شده Nereites تشخیص داده شده آه گاه با نوسان سطح آب های آزاد، به ایکنوفاسیس Zoophycus تغییر پیدا کرده است.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir