توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  کارورزی شرکت همراه سیستم در گز دارای 28 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد کارورزی شرکت همراه سیستم در گز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کارورزی شرکت همراه سیستم در گز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن کارورزی شرکت همراه سیستم در گز :

کارورزی شرکت همراه سیستم در گز

فصل اول : معرفی محل كارورزی

شركت همراه سیستم درگز مركب از یك شركت كامپیوتری وIsp خط E1 این شهرستان می باشد.این شركت خصوصی بوده و وابسته به هیچ سازمان دیگری نمی باشد كه مدیر عامل وصاحب آن جناب آقای مهندس آرش اقبالی می باشد.عموم كارهایی كه در این شركت صورت می گیرد بطور كلی كارهای كامپوتری من جمله طراحی ، آموزش، فروش

وتعمیركامپیوتروكلیه كارهای كامپیوتری دیگر میباشد.علاوه براین دارای كافی نت وگیم نت نیز می باشد. این شركت مركزIsp خط E1 شهرستان درگز نیز می باشد كه شهرستان را تحت پوشش خود دارد.سرعت این خطKb 128 می باشدكه پرسرعت ترین خط دیتا درگز می باشد. به عنوان اولین شهرستان غیر مركزی ایران می باشد كه اینترانت تبیان درآن افتتحاح شده است. مسلما فروش اكانت و مابقی مسائل مربوطه نیز دراین شركت به طبع Isp بودنش نیز صورت می گیرد.از دیگر كارهای متفرقه شركت ایجاد شبكات اداری ،ارائه خدمات من جمله بانك cd وطراحی صفحات web ،طراحی های گرافیكی ،متنی و; نیز می باشد.

فصل دوم :گزارشات هفتگی

هفته اول

این هفته آغاز دوره كارورزی در مورخ3 /5 / 85 بود . در اولین روز كارورزی طی جلسه ای با مدیریت شركت آقای اقبالی مقرر شد صبح ها از ساعت 9 الی 13 و عصرها ز ساعت 18 الی 21 در شركت حاضر شوم . به علت این که من قبلا در این شرکت در دوره های خاصی کار کرده بودم نیازی به معارفه یا تعیین موقعیت وجایگاه ونوع مسئولیت نبود. البته این هفته مصادف بود با مرخصی آقای حقی مسئول کارهای سخت افزار شرکت یعنی همه کاره شرکت در نبود آقای آرش اقبالی .. در این هفته من در نبود آقای حقی یک سیستم اسمبل کردم یه سیستم پنتیوم 5 .. کمی سخت بود ولی بدلیل تجربه ای کم و بیش تونستم بخوبی از عهده کارها بربیام.
البته این کارو از ساعت 8 تا 11 شب انجام دادم که یه رکورد خوب واسه شروع بود.

هفته دوم

این هفته بر عکس هفته قبل خیلی خوب نبود چون آقای حقی اومده بود و در واقع یه آقا بالاسر واسه یکی که یه عمل جراحی 3 ساعته انجام داده خیلی بد بود این کارو بکن اون کارو بکن هی چرا بیکار نشستی و .. درست بلایی که هفته اول باید سر همه بیاد سر ما هفته دوم اومد تازه واسه یه کسی که یه عمل جراحی 3 ساعته را با موفقیت کامل پشت سر گذاشته.. البته من و آقای حقی با هم دوستیم و اون از این موقعیت واسه حال گیری استفاده میکرد. خلاصه کارهای سخت که میگن رو دوش ما بود البته از لحاظ یادگیری هفته خوبی

بود چون خیلی چیزها از آقای حقی یاد گرفتم .. البته همه این کارها رو با نظارت اون انجام میدادم و از تجربه اون هم استفاده میکردم خلاصه واسه شروع به طور کامل آموزش اسمبل کردن اصولی و رعایت نکات کوچک اما فاجعه آمیز بررسی ریسک ها و مواجه شدن با ابهامات رو کارکردیم البته همه این کارها در قالب انجام کارهای روزانه انجام میشد.

هفته سوم

هفته بدی نبود ویندوز تمام سیستمهای کافی نت عوض شد و اطلاعات اضافی از روی سیستمهای حذف شد کار آموزشی خوبی بود چون هشت تاسیستم با قطعات سخت افزاری مختلف و در واقع کار با setup های مختلف باعث شد نکات جدیدی یاد بگیرم درکنار اینکارهاتونستم شبکه کردن رو تقریبا کامل یاد بگیرم این شامل نصب کارتهای شبکه ، وارد کردن ipهاو تست اتصال ، نصب Easy cafe وراه اندازی آن بر روی سیستم های کافی نت،کار سختی نبودالبته همه این کاره در کنار کارهای روزانه از جمله اسمبل کردن سیستم های جدید ، نصب ویندوز و نظافت بود.

هفته جهارم

دیگر روان شده بودم و تمامی كارها را بدون مشكل انجام میدادم و دیگر ترس هم نداشتم . در غیاب آقای حقی خانم رمضان نژاد (منشی و حسابدار شركت) كارهای روزانه ام را برایم شرح می داد كه كدام سیستم ها نیاز به تعویض ویندوز دارد چه سیستمی با كدام مشخصات و با كدام كیس باید بسته شود ومن بعد از یادداشت كردن دست به كار می شدم و درپایان آنها را به خانم رمضان نژاد تحویل میدادم . در ضمن یه نفر دیگه هم به جمع ما اضافه شده بود یه کارآموز جدید البته این کارآموز نسبت به من وآقای حقی خیلی سطحش پایین بود ولی کنجکاوی و سوال کردن از خصوصیات مثبت این کار آموز بود کمی راحت شده بودم حداقلش از نظافت و دستورات آقای حقی راحت شده بودم البته یه مسئولیت دیگه رو دوشم

اضافه شده بود من باید همه اون چیزایی که یاد گرفته بودم و یاد داشتم رو به این کارآموز یاد بدم البته این کارآموز قدرت یادگیریش خیلی بالا بود و این باز خودش خیلی خوب بود ما یه تیم کامل شده بودیم .. یه اتفاق مهم تو این هفته این بود که ما باید یه کیس دولتی که محتویاتش یه سیستم پنتیوم 2 بود روبه یه سیستم پنتیوم تری تبدیل میکردیم البته این کیس خیلی کوچک بود و هیچ مادربوردی توش جانمیگرفت وباید تغییرات کلی تو بدنه انجام میشد که چون بدنه این کیس پر بود از برچسب های سازمانی و بعد از کلی اره کاری تونستیم مادربورد مناسب رو قرار بدیم.

هفته پنجم

این هفته دوباره آقای حقی مرخصی بود و من دست تنها ، سرم خیلی شلوغ بود کلی سیستم واسه نصب ویندوز ، سه یا چهارتا هارد واسه رفع مشکلات و یا فرستادن واسه گارانتی و مهمتر از همه دو سیستم جدید که باید اسمبل میشدن در ضمن سیستم خودم هم ویروسی شده بود و نزدیک بود تمام اطلاعات من از بین بره اونقدر سرم شلوغ شده بود که یکی تونست از اتاق سخت افزار یه cpu 1700 celeron برداره البته فهمیدم کی بود ولی نتونستم ثابت کنم و ازش پس بگیرم خلاصه 40000هزار تومان رفت تو پاچم اینم شد ضمینه یه دردسر دیگه، تموم هفته تو خماری اون 40000 هزار بودم البته قرار شد که از پروژه ای که واسه اونا می نویسم کم کنن.

اینم یه تجربه بود که البته خیلی گرون تموم شد . بالاخره با کلی دردسر تونستم همه چیرو جمع جور کنم و به کارهای محوله برسم و در ضمن حواسم رو کافی نت هم باشه.

هفته ششم

تو این هفته خودم و از سخت افزار و اتاقش دور نگه داشتم و تا وقت پیدا میکردم پشت سرور میشستم و شروع میکردم از سایتهای مختلف دانلود نرم افزار وآموزش برنامه نویسی . تونستم حدودا 500 مگابایت فیلم آموزشی ASP.NET به زبانهای VB , C# ودر کنار اونها آموزش تکنیک Ajax
در .NET رو دانلود کنم که میتونم با ترجمه و صداگذاری دوباره یه پول خوب به جیب بزنم ..

این هفته هفته خوبی بود چون تونستم از فرصت بدست اومده نهایت استفاده رو ببرم ..
البته فاصله گرفتن من از اتاق سخت افزار بیشتر به این دلیل بود که این هفته مصادف بود با اعلام نتایج کنکور یعنی کار سخت افزاری تعطیل و شروع به جستجوی نتایج کنکور واسه اینو اون چه صحنه های بود یکی خنده یکی گریه یکی هم عین خیالش نبود یکی مثل ما..

هفته هفتم

تو این هفته علاوه بر کارهای تکراری البته هرروزش یه چیز تازه یاد میگرفتیم بعد از انجام کلی کار تکراری،کارهای دیگه ای داخل شهر یا خارج شهر انجام میدادیم از جمله شبکه چندتا سیستم تو یکی از بخشهای درگز و یا رفع مشکلات داخل خونه مشتریان ، گرفتن پول باقی مانده از مشترکین خط اینترنت ، ارائه کارت های اینترنت جدید ، آموزش کار با پارتیشن مجیک که میتونم بگم خیلی خوب بود .

هفته هشتم

هفته آخر واسه آدم خیلی سخته . سخته چون از یه طرف دوس نداری تیمی که تو این دوره باهاشون بودی رو ترک کنی و از یه طرف میخوای زودتر این کارورزی هم تموم شه . سخته چون دیگه حوصله کارای تکراری که هرروز باید انجام بدی رو ندرای و یا می ترسی که به اندازه کافی از این فرصت استفاده نکردی و تجربه عملی کافی بدست نیاوردی . سخته چون کم کم باید فکر کامل کردن گزارش کارورزی باشی اینم یه دردسره دیگه .سخته که دیگه عنوانی تو شرکت نداشته باشی و خیلی چیزای دیگه . خوب با این احوال ما یعنی منو اون یکی

کارورز دیگه اومدیم تمام کارهایی که تو این چند هفته نکرده بودیم انجام دادیم . من شدم کسی که کارتهای اینترنت مشکل دار رو بررسی و رفع اشکال میکرد . روی میز میشستم و منتظر تلفن میشدم یکی زنگ میزد میگفت آقا این کارت مشکل داره ارور میده اگه مشکل مربوط به ما بود خوب ما با کمک یه نرم افزار که مخصوص اکانت ها بود مشکل رو رفع میکریم و اگه ارور از خود سیستم طرف بود با کمک بچه ها ارور بررسی و مشترک رو راهنمایی میکردیم . یه کار دیگه که میشه گفت ناتموم موند دانلود انواع نرم افزار های امنیتی برای کافی نت بود . روز آخر هم اومدیم دکوراسیون شرکت و بهم زدیم و از نو سیستم ها رو چیدیم و ویندوز عوض کردیم و شبکه کردیم که میشه کفت آموزشی کاملا عملی بود . اونجا بود که من با تست تر یا تست کننده کابل شبکه که چک میکرد ترتیب رنگها درسته و سیمها کامل اتصال داره با سوکت کار کردم .

فصل سوم : فعالیت های انجام شده ومسئولیت ها

فعالیت های اینجانب دراین شركت شامل اسمبل كردن،تعمیر سخت افزاری ونرم افزاری سیستم ها بود. همچنین مسئولیت اداره كافی نت شركت ونظارت بر كار سیستم ها وشبكه كردن آنها نیز بر عهده بنده بود. در مواردی هم كه نیاز به آموزش بود و آموزش در زمینه معلوات بنده بود نیز همكاری داشتم.رفع اشكال از سیستم های مشتریان من جمله پارتیشن بندی،نصب ویندوز،نصب انواع نرم افزارهای مورد نیاز ودرخواست مراجعان، اسمبل كردن انواع سیستم های PENTIUM،AMD و;ومشورت با مراجعین جهت خرید سیستم و; .

زمینه های آموزش

1- اینترنت:جستجو در اینترنت ، معرفی سایت های مختلف كاربردی ، انواع روش های دانلود ، ثبت نام در سایت های مختلف ، كار با سایت های مختلف ، تكنیك های جستجو و; 2- سخت افزار: اسمبل كردن سیستم ، معرفی انواع سخت افزار ها وشرح كار هر یك از آنها ، تكنیك های اسمبل كردن ، تعمیر سخت افزار های قابل تعمیر مانند fan ، power ، CDRom و ; ، سازگاری سخت افزار ها تا حد ممكن برای افزایش سرعت وكاركرد بهتر سیستم و; 3-سیستم عامل وsetup: نصب ویندوز وگزینه های مختلف آن ، تكنیك های نصب آن ، setup سیستم كه تنظیمات اولیه واساسی سیستم در آنجا صورت می گیرد ، كار با ویندوز وقسمت های مختلف آن 4- انواع نرم افزار های كاربردی مانند photoshop word autocad وسایر نرم افزارهای ریز و درشت دیگر

فعالیت ها

1- سخت افزار: اسمبل كردن سیستم ، تعمیر سیستم 2- نرم افزار : كار با نرم افزار های مختلف من جمله نرم افزار های پر كاربردی مانند word،photoshop،نرم افزار های مرتبط با شبكه مانند EasyCafe،نصب انواع نرم افزار بر روی سیستم ها شامل MultiMedia،AntiVirus،Graphic و مانند اینها 3- آموزش كه شرح كامل آن در بالا ذكر شد.

مسئولیت ها :
1- سخت افزار كه در بالا به آنها ذكر شد 2- مسئولیت سیستم های كافی نت درقبال خرابی های نرم افزاری وسخت افزاری 3- مسئولیت در قبال سیستم هایی كه به مشتریان فروخته می شد 4- نماینده شركت در برخی از سازمان ها واداره جات مانند آموزش وپرورش ، جهاد سازندگی و; كه نیاز به همكاری شركت در انجام امور خود داشته اند مثل تعمیرات سخت افزاری ونرم افزاری ، ایجاد شبكه های LAN و; .

فصل چهارم :مطالب آموخته شده

مطالب آموخته شده در زمینه های مختلفی شامل سخت افزار ، نرم افزار ، شبكه ، طراحی و اینترنت می باشد كه در ذیل به شرح آنها پرداخته می شود.

سخت افزار

اسمبل سیستم
این قسمت مربوط به نحوه اتصال قطعات كامپوتر به یكدیگر می باشد كه اینكه:
CPU:در قسمت مخصوص به خود بر روی مادربورد قرار می گیرد.پختی روی cpu به ما كمك می كند كه در جای گذاری آن اشتباه نكنیم.Fanآن نیز رو پایه هایی كه روی مادربورد تعبه شده قرار می گیرد.كابلfan نیز به قسمتی مربوط به خود است متصل می شود كه معمولا در اطراف محل cpu قرار دارد ودر كنار آن عبارت cpu fan نوشته شده است.

 

Ram:بر روی اسلات های مربوط به خود بر روی مادر بورد متصل می شود.این اسلات ها معمولا در نزدیكی محل قرار گیری cpu قراردارند.خود اندازه اسلات وپایه های ram نیز ما را در جهت قرار گیری صحیح آن یاری می كنند. البته اسلات های مختلفی جهت قرار گیری ram وجود دارند كه بسته به نوع ram بر روی مادر بورد های دیگر مختلف است كه شرح آن در قسمت انواع ram آورده می شود.

Power:شامل كابل هایی است كه به قطعات كامپیوتر متصل می گردد. بلند ترین پایه به مادر بورد متصل می گردد كه تغذیه مادر بورد از آن است . در مادر بورد هایی كه cpu های ریز مانند پنتیوم4 را ساپورت می كنند كابل چهار تایی دیگری نیز وجود دارد كه می بایست بر روی محل مخصوص خود روی مادر بورد متصل شود. نگرانی هم راجع به امكان وصل اشتباه كابلهای مادربورد نیز نباید داشت چراكه اسلات های دیگری با این مشخصات وجود ندارد. سایر كابل های power نیز به قطعات جانبی مانند harddiskوfloppydisk و cdromو fanها متصل می گردد. نكته ای كه باید توجه كرد این است كه سیم زرد كابل برای هارد و سی دی رام بایستی گوشه آنها قرار گیرد.
کارورزی شرکت همراه سیستم در گز

 

فصل اول : معرفی محل كارورزی

شركت همراه سیستم درگز مركب از یك شركت كامپیوتری وIsp خط E1 این شهرستان می باشد.این شركت خصوصی بوده و وابسته به هیچ سازمان دیگری نمی باشد كه مدیر عامل وصاحب آن جناب آقای مهندس آرش اقبالی می باشد.عموم كارهایی كه در این شركت صورت می گیرد بطور كلی كارهای كامپوتری من جمله طراحی ، آموزش، فروش

وتعمیركامپیوتروكلیه كارهای كامپیوتری دیگر میباشد.علاوه براین دارای كافی نت وگیم نت نیز می باشد. این شركت مركزIsp خط E1 شهرستان درگز نیز می باشد كه شهرستان را تحت پوشش خود دارد.سرعت این خطKb 128 می باشدكه پرسرعت ترین خط دیتا درگز می باشد. به عنوان اولین شهرستان غیر مركزی ایران می باشد كه اینترانت تبیان درآن افتتحاح شده است. مسلما فروش اكانت و مابقی مسائل مربوطه نیز دراین شركت به طبع Isp بودنش نیز صورت می گیرد.از دیگر كارهای متفرقه شركت ایجاد شبكات اداری ،ارائه خدمات من جمله بانك cd وطراحی صفحات web ،طراحی های گرافیكی ،متنی و; نیز می باشد.

فصل دوم :گزارشات هفتگی

هفته اول

این هفته آغاز دوره كارورزی در مورخ3 /5 / 85 بود . در اولین روز كارورزی طی جلسه ای با مدیریت شركت آقای اقبالی مقرر شد صبح ها از ساعت 9 الی 13 و عصرها ز ساعت 18 الی 21 در شركت حاضر شوم . به علت این که من قبلا در این شرکت در دوره های خاصی کار کرده بودم نیازی به معارفه یا تعیین موقعیت وجایگاه ونوع مسئولیت نبود. البته این هفته مصادف بود با مرخصی آقای حقی مسئول کارهای سخت افزار شرکت یعنی همه کاره شرکت در نبود آقای آرش اقبالی .. در این هفته من در نبود آقای حقی یک سیستم اسمبل کردم یه سیستم پنتیوم 5 .. کمی سخت بود ولی بدلیل تجربه ای کم و بیش تونستم بخوبی از عهده کارها بربیام.
البته این کارو از ساعت 8 تا 11 شب انجام دادم که یه رکورد خوب واسه شروع بود.

هفته دوم

این هفته بر عکس هفته قبل خیلی خوب نبود چون آقای حقی اومده بود و در واقع یه آقا بالاسر واسه یکی که یه عمل جراحی 3 ساعته انجام داده خیلی بد بود این کارو بکن اون کارو بکن هی چرا بیکار نشستی و .. درست بلایی که هفته اول باید سر همه بیاد سر ما هفته دوم اومد تازه واسه یه کسی که یه عمل جراحی 3 ساعته را با موفقیت کامل پشت سر گذاشته.. البته من و آقای حقی با هم دوستیم و اون از این موقعیت واسه حال گیری استفاده میکرد. خلاصه کارهای سخت که میگن رو دوش ما بود البته از لحاظ یادگیری هفته خوبی بود چون خیلی چیزها از آقای حقی یاد گرفتم .. البته همه این کارها رو با نظارت اون انجام میدادم و از تجربه اون هم استفاده میکردم خلاصه واسه شروع به طور کامل آموزش اسمبل کردن اصولی و رعایت نکات کوچک اما فاجعه آمیز بررسی ریسک ها و مواجه شدن با ابهامات رو کارکردیم البته همه این کارها در قالب انجام کارهای روزانه انجام میشد.

هفته سوم

هفته بدی نبود ویندوز تمام سیستمهای کافی نت عوض شد و اطلاعات اضافی از روی سیستمهای حذف شد کار آموزشی خوبی بود چون هشت تاسیستم با قطعات سخت افزاری مختلف و در واقع کار با setup های مختلف باعث شد نکات جدیدی یاد بگیرم درکنار اینکارهاتونستم شبکه کردن رو تقریبا کامل یاد بگیرم این شامل نصب کارتهای شبکه ، وارد کردن ipهاو تست اتصال ، نصب Easy cafe وراه اندازی آن بر روی سیستم های کافی نت،کار سختی نبودالبته همه این کاره در کنار کارهای روزانه از جمله اسمبل کردن سیستم های جدید ، نصب ویندوز و نظافت بود.

هفته جهارم

دیگر روان شده بودم و تمامی كارها را بدون مشكل انجام میدادم و دیگر ترس هم نداشتم . در غیاب آقای حقی خانم رمضان نژاد (منشی و حسابدار شركت) كارهای روزانه ام را برایم شرح می داد كه كدام سیستم ها نیاز به تعویض ویندوز دارد چه سیستمی با كدام مشخصات و با كدام كیس باید بسته شود ومن بعد از یادداشت كردن دست به كار می شدم و درپایان آنها را به خانم رمضان نژاد تحویل میدادم . در ضمن یه نفر دیگه هم به جمع ما اضافه شده بود یه کارآموز جدید البته این کارآموز نسبت به من وآقای حقی خیلی سطحش پایین

بود ولی کنجکاوی و سوال کردن از خصوصیات مثبت این کار آموز بود کمی راحت شده بودم حداقلش از نظافت و دستورات آقای حقی راحت شده بودم البته یه مسئولیت دیگه رو دوشم اضافه شده بود من باید همه اون چیزایی که یاد گرفته بودم و یاد داشتم رو به این کارآموز یاد بدم البته این کارآموز قدرت یادگیریش خیلی بالا بود و این باز خودش خیلی خوب بود ما یه تیم کامل شده بودیم .. یه اتفاق مهم تو این هفته این بود که ما باید یه کیس دولتی که محتویاتش یه سیستم پنتیوم 2 بود روبه یه سیستم پنتیوم تری تبدیل میکردیم البته این کیس خیلی کوچک بود و هیچ مادربوردی توش جانمیگرفت وباید تغییرات کلی تو بدنه انجام میشد که چون بدنه این کیس پر بود از برچسب های سازمانی و بعد از کلی اره کاری تونستیم مادربورد مناسب رو قرار بدیم.

هفته پنجم

این هفته دوباره آقای حقی مرخصی بود و من دست تنها ، سرم خیلی شلوغ بود کلی سیستم واسه نصب ویندوز ، سه یا چهارتا هارد واسه رفع مشکلات و یا فرستادن واسه گارانتی و مهمتر از همه دو سیستم جدید که باید اسمبل میشدن در ضمن سیستم خودم هم ویروسی شده بود و نزدیک بود تمام اطلاعات من از بین بره اونقدر سرم شلوغ شده بود که یکی تونست از اتاق سخت افزار یه cpu 1700 celeron برداره البته فهمیدم کی بود ولی نتونستم ثابت کنم و ازش پس بگیرم خلاصه 40000هزار تومان رفت تو پاچم اینم شد ضمینه یه دردسر دیگه، تموم هفته تو خماری اون 40000 هزار بودم البته قرار شد که از پروژه ای که واسه اونا می نویسم کم کنن.

اینم یه تجربه بود که البته خیلی گرون تموم شد . بالاخره با کلی دردسر تونستم همه چیرو جمع جور کنم و به کارهای محوله برسم و در ضمن حواسم رو کافی نت هم باشه.

هفته ششم

تو این هفته خودم و از سخت افزار و اتاقش دور نگه داشتم و تا وقت پیدا میکردم پشت سرور میشستم و شروع میکردم از سایتهای مختلف دانلود نرم افزار وآموزش برنامه نویسی . تونستم حدودا 500 مگابایت فیلم آموزشی ASP.NET به زبانهای VB , C# ودر کنار اونها آموزش تکنیک Ajax
در .NET رو دانلود کنم که میتونم با ترجمه و صداگذاری دوباره یه پول خوب به جیب بزنم ..

این هفته هفته خوبی بود چون تونستم از فرصت بدست اومده نهایت استفاده رو ببرم ..
البته فاصله گرفتن من از اتاق سخت افزار بیشتر به این دلیل بود که این هفته مصادف بود با اعلام نتایج کنکور یعنی کار سخت افزاری تعطیل و شروع به جستجوی نتایج کنکور واسه اینو اون چه صحنه های بود یکی خنده یکی گریه یکی هم عین خیالش نبود یکی مثل ما..

هفته هفتم

تو این هفته علاوه بر کارهای تکراری البته هرروزش یه چیز تازه یاد میگرفتیم بعد از انجام کلی کار تکراری،کارهای دیگه ای داخل شهر یا خارج شهر انجام میدادیم از جمله شبکه چندتا سیستم تو یکی از بخشهای درگز و یا رفع مشکلات داخل خونه مشتریان ، گرفتن پول باقی مانده از مشترکین خط اینترنت ، ارائه کارت های اینترنت جدید ، آموزش کار با پارتیشن مجیک که میتونم بگم خیلی خوب بود .

هفته هشتم

هفته آخر واسه آدم خیلی سخته . سخته چون از یه طرف دوس نداری تیمی که تو این دوره باهاشون بودی رو ترک کنی و از یه طرف میخوای زودتر این کارورزی هم تموم شه . سخته چون دیگه حوصله کارای تکراری که هرروز باید انجام بدی رو ندرای و یا می ترسی که به اندازه کافی از این فرصت استفاده نکردی و تجربه عملی کافی بدست نیاوردی . سخته چون کم کم باید فکر کامل کردن گزارش کارورزی باشی اینم یه دردسره دیگه .سخته که دیگه عنوانی تو شرکت نداشته باشی و خیلی چیزای دیگه . خوب با این احوال ما یعنی منو اون یکی کارورز دیگه اومدیم تمام کارهایی که تو این چند هفته نکرده بودیم انجام دادیم . من شدم کسی که کارتهای اینترنت مشکل دار رو بررسی و رفع اشکال میکرد . روی میز میشستم و

منتظر تلفن میشدم یکی زنگ میزد میگفت آقا این کارت مشکل داره ارور میده اگه مشکل مربوط به ما بود خوب ما با کمک یه نرم افزار که مخصوص اکانت ها بود مشکل رو رفع میکریم و اگه ارور از خود سیستم طرف بود با کمک بچه ها ارور بررسی و مشترک رو راهنمایی میکردیم . یه کار دیگه که میشه گفت ناتموم موند دانلود انواع نرم افزار های امنیتی برای کافی نت بود . روز آخر هم اومدیم دکوراسیون شرکت و بهم زدیم و از نو سیستم ها رو چیدیم و ویندوز عوض کردیم و شبکه کردیم که میشه کفت آموزشی کاملا عملی بود . اونجا بود که من با تست تر یا تست کننده کابل شبکه که چک میکرد ترتیب رنگها درسته و سیمها کامل اتصال داره با سوکت کار کردم .
فصل سوم : فعالیت های انجام شده ومسئولیت ها

فعالیت های اینجانب دراین شركت شامل اسمبل كردن،تعمیر سخت افزاری ونرم افزاری سیستم ها بود. همچنین مسئولیت اداره كافی نت شركت ونظارت بر كار سیستم ها وشبكه كردن آنها نیز بر عهده بنده بود. در مواردی هم كه نیاز به آموزش بود و آموزش در زمینه معلوات بنده بود نیز همكاری داشتم.رفع اشكال از سیستم های مشتریان من جمله پارتیشن بندی،نصب ویندوز،نصب انواع نرم افزارهای مورد نیاز ودرخواست مراجعان، اسمبل كردن انواع سیستم های PENTIUM،AMD و;ومشورت با مراجعین جهت خرید سیستم و; .

زمینه های آموزش

1- اینترنت:جستجو در اینترنت ، معرفی سایت های مختلف كاربردی ، انواع روش های دانلود ، ثبت نام در سایت های مختلف ، كار با سایت های مختلف ، تكنیك های جستجو و; 2- سخت افزار: اسمبل كردن سیستم ، معرفی انواع سخت افزار ها وشرح كار هر یك از آنها ، تكنیك های اسمبل كردن ، تعمیر سخت افزار های قابل تعمیر مانند fan ، power ، CDRom و ; ، سازگاری سخت افزار ها تا حد ممكن برای افزایش سرعت وكاركرد بهتر سیستم و; 3-سیستم عامل وsetup: نصب ویندوز وگزینه های مختلف آن ، تكنیك های نصب آن ، setup سیستم كه تنظیمات اولیه واساسی سیستم در آنجا صورت می گیرد ، كار با ویندوز وقسمت های مختلف آن 4- انواع نرم افزار های كاربردی مانند photoshop word autocad وسایر نرم افزارهای ریز و درشت دیگر

فعالیت ها

1- سخت افزار: اسمبل كردن سیستم ، تعمیر سیستم 2- نرم افزار : كار با نرم افزار های مختلف من جمله نرم افزار های پر كاربردی مانند word،photoshop،نرم افزار های مرتبط با شبكه مانند EasyCafe،نصب انواع نرم افزار بر روی سیستم ها شامل MultiMedia،AntiVirus،Graphic و مانند اینها 3- آموزش كه شرح كامل آن در بالا ذكر شد.

مسئولیت ها :
1- سخت افزار كه در بالا به آنها ذكر شد 2- مسئولیت سیستم های كافی نت درقبال خرابی های نرم افزاری وسخت افزاری 3- مسئولیت در قبال سیستم هایی كه به مشتریان فروخته می شد 4- نماینده شركت در برخی از سازمان ها واداره جات مانند آموزش وپرورش ، جهاد سازندگی و; كه نیاز به همكاری شركت در انجام امور خود داشته اند مثل تعمیرات سخت افزاری ونرم افزاری ، ایجاد شبكه های LAN و; .

فصل چهارم :مطالب آموخته شده

مطالب آموخته شده در زمینه های مختلفی شامل سخت افزار ، نرم افزار ، شبكه ، طراحی و اینترنت می باشد كه در ذیل به شرح آنها پرداخته می شود.

سخت افزار

اسمبل سیستم
این قسمت مربوط به نحوه اتصال قطعات كامپوتر به یكدیگر می باشد كه اینكه:
CPU:در قسمت مخصوص به خود بر روی مادربورد قرار می گیرد.پختی روی cpu به ما كمك می كند كه در جای گذاری آن اشتباه نكنیم.Fanآن نیز رو پایه هایی كه روی مادربورد تعبه شده قرار می گیرد.كابلfan نیز به قسمتی مربوط به خود است متصل می شود كه معمولا در اطراف محل cpu قرار دارد ودر كنار آن عبارت cpu fan نوشته شده است.

Ram:بر روی اسلات های مربوط به خود بر روی مادر بورد متصل می شود.این اسلات ها معمولا در نزدیكی محل قرار گیری cpu قراردارند.خود اندازه اسلات وپایه های ram نیز ما را در جهت قرار گیری صحیح آن یاری می كنند. البته اسلات های مختلفی جهت قرار گیری ram وجود دارند كه بسته به نوع ram بر روی مادر بورد های دیگر مختلف است كه شرح آن در قسمت انواع ram آورده می شود.

Power:شامل كابل هایی است كه به قطعات كامپیوتر متصل می گردد. بلند ترین پایه به مادر بورد متصل می گردد كه تغذیه مادر بورد از آن است . در مادر بورد هایی كه cpu های ریز مانند پنتیوم4 را ساپورت می كنند كابل چهار تایی دیگری نیز وجود دارد كه می بایست بر روی محل مخصوص خود روی مادر بورد متصل شود. نگرانی هم راجع به امكان وصل اشتباه كابلهای مادربورد نیز نباید داشت چراكه اسلات های دیگری با این مشخصات وجود ندارد. سایر كابل های power نیز به قطعات جانبی مانند harddiskوfloppydisk و cdromو fanها متصل می گردد. نكته ای كه باید توجه كرد این است كه سیم زرد كابل برای هارد و سی دی رام بایستی گوشه آنها قرار گیرد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir