توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تحول اداری دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تحول اداری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تحول اداری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تحول اداری :

تحول اداری
مقدمــه
درقرن حاضر سرعت تغییر تكنولوژی مشكلات وعوارض متعددی رابرای سازمانها درپی داشته است، مثل ناپایداری شیوه های تولید وكوتاهترشدن مداوم عمرمحصولات وخدمات ازیكطرف وناپایداری مهارتها ازسوی دیگر محاسبات مربوط به امكان سنجی تامین بموقع منابع ،

تولید محصول كیفی ومشتری پسند وتوزیع وفروش مناسب پیچیده تر گردیده است . درچنین عرصه ای ازرقابت همه جانبه مدیریت سازمانها راناچاربه تغییراتی دررویه ها ، سازوكارها وزیرمجموعه های خود نموده است . بعضی از سازمانها ازجمله شركت مخابرات كه ازآخرین وپیشرفته ترین تكنولوژی وفناوری ارتباطات استفاده می كند برای استمرار حیات سازمان ناچاراست تغییرات بنیادی ودامنه داری رابمنظور رویارویی با چالشهای جدید درساختار سازمانی ،

نیروی انسانی، رویه ها وروشها وقوانین ومقررات موجود بوجود آوردتاظرفیتهای لازم رابرای ایجاد توانمندیهای جدید برای افزایش ضریب موفقیت سازمان دربلند مدت ایجاد نماید. دراین راستا همگام با سیاستهای برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی جمهوری اسلامی ایران اقدام به تشكیل كمیسیون تحول اداری برای راهبری تحول اداری درچهارزمینه فوق نموده است كه درقالب چهاركمیسیون فرعی متشكل از مدیران وكارشناسان واحدهای ذیربط شروع به فعالیت نموده است .

الزامات تحول اداری

دلایل وانگیزه های گوناگون رامی توان برای تبیین نیاز سازمانها به انجام دادن تغییرات بنیادی وتحول اداری عنوان نمود ، اكثرسازمانهای دولتی درچرخه عمری موجود خود دوران جوانی وبالندگی راپشت سرگذاشته ووارد دوران افول تدریجی می شوند واین در شرایطی است كه شركت مخابرات به تبع استفاده از آخرین فناوری وتكنولوژی روز درچرخه عمری خود در دوران شكوفایی ورشد بسر می‌برد، لیكن بدلایل زیراین احتمال وجود دارد كه این وضعیت نسبتا’ مطلوب نتواند دربرهه زمانی پرتلاطم فعلی وآینده در رویارویی با چالشها محیطی به قوت قبلی خود تداوم یابد.

گرچه مشكل می توان فهرست جامعی ازشاخصها وعلائم هشداردهنده رابرای درك وضعیت سازمان وضرورت پرداختن به تغییرات بنیادی ارائه نمود، لیكن توجه به ظهور شاخصها وعلائمی كه درذیل به عنوان الزامات محیطی والزامات درونی سازمان به آن پرداخته می شود می تواند جرقه های لازم رادرذهن مدیران شركت درخصوص توجه وحساسیت بیشتر برای اجتناب ازافول تدریجی شركت ایجاد نماید.

الزامات محیطی :
1- پیشرفت ارتباطات وسرعت انتقال اطلاعات ودرحقیقت نزدیكتر شدن جوامع جهانی به یكدیگر
2- یكی شدن بازار تولید وخدمات وتشدید رقابت
3- تغییر سریع تكنولوژی وبه تناسب آن ارائه محصولات وخدمات جدید ومتنوع وروشهای بهتر
4- كوتاهترشدن عمرمحصولات وسیكل حیات تولیدات وخدمات وبــه تبع آن ســرعت آهنگ (R& D) پژوهش وتوسعه وكوتاه شدن عمردانشها وتخصصها

5- افزایش هرچه بیشتر تولید انبوه ، كاهش هزینه های ثابت تولید، بهبود نقطه سربه سرو درنتیجه بهبود قیمتها وایجاد رقابت شدید دربازاریابی عرضه محصولات وخدمات جدید
6- افزایش سطح آگاهی ودانش استفاده كنندگان ومصرف كنندگان خدمات وتولیدات سازمانها وشركتهای خدماتی وتولیدی ودرنتیجه ارتقاء سطح انتظارات وتوقعات وسرعت تغییر الگوی مصرف

این عوامل اصلی وبسیاری از عوامل محیطی دیگر ازجمله تغییر ساختارهای بین المللی وملی وتغییر قوانین ومقررات تجارت جهانی وبازرگانی داخلی وسایر عوامل محیطی دیگر سبب شده است كه سازمانهای امروزی درمحیطی بسیار درحال تغییر وتحول زندگی كنند. لذا شركت برای تضمین بقاء وحیاتش باید كل فرایند دگردیسی را طی نماید بصورت:

1- حركت بسوی انسجام دوباره سازمان
2- كسب مزیتهای جدید رقابتی درسطح ملی وبین المللی
3- جبران عقب افتادگی سازمان وقراردادن آن برمدار جدیدی از رشد وشكوفایی
4- سامان بخشی فرهنگی برای جلب مشاركت ذینفعان خدمات وتولیدات شركت

الزامات درونی :
شاخصها وعلایم زیردرمجموع می تواند مبین لختی سازمان وحركت روبه ضعف وافول تدریجی آن باشد.
1- سازگار نبودن ساختار سازمان ، تركیب نیروی انسانی وتجهیزات سازمانی بایكدیگر
2- وجود ساختارها وفعالیتهای موازی

3- توزیع نامناسب مسئولیتها واختیارات‌درسازمان، پراكندگی مراكز تصمیم‌گیری ووجوددیوانسالاری عریض وطویل درآن
4- كندبودن گردش اطلاعات درسازمان، عدم توازن ، انسجام وهم افزایی مناسب دربین واحدهای مختلف شركت
5- عدم اشتغال كامل كاركنان شركت ، پائین بودن سطح آگاهی فنی وتخصصی آنان نسبت به تكنولوژی وفن آوریهای جدید ارتباطی ودرنتیجه پائین بودن درصد بهره وری نیروی كار

6- وجود نیروهای مازاد دربرخی ازقسمتها به رغم كمبود نیروی متخصص درقسمتهای دیگر شركت
باعنایت به شاخصهای فوق شركت نیازمند تحولی بنیادین درزمینه های زیر میباشد:
الف- تغییر درنوع كاری كه انجام میدهد.

ب – تغییر درچگونگی انجام امور شركت
ج – تغییر درفرهنگ سازمانی
د- بازنگری درتركیب ودانش افرادی كه امور شركت راباید انجام دهند.
دركسب وكار تخصصی شركت یعنی سیستمهای پیشرفته دیجیتال، فن آوری فیبرنوری برای انتقال عظیم سیگنالها، فن آوریهای پیچیده سیستم دیتا وتلفن سیار با تركیب متجانس صدا، تصویر،

پیام و;;. وارائه خدمات سازمان یافته به میلیونها نفر مشتریان این سرویسهای جدید واعمال اصلاحات پی درپی هم درزمینه سخت افزاری وهم نرم افزاری درسطحی باتوانمندی قابل تحسین درصدد ایجاد سیستمی هستیم كه سه ویژگی عمده درزمینه فرایند كارداشته باشد.

1- برتری خدماتی كه به مشتریان ارائه میدهیم.
2- عملكرد بالا، توان بالا وافرادسخت كوش كه داوطلبانه وارد میدان شوند ودرقالب گروههای تخصصی كار را انجام دهند.

3- بازگشت مالی چشمگیر برای تمامی ذینفعان
مابیرون از شركت دارای مشتریانی هستیم كه میخواهند تلفن بزنند ودرباره معاملات، معالجات ، دانش وروادیدشان اطلاع حاصل كنند وتغییرات بدهند وجواب فوری بگیرند

بنابراین باید كاركنانی داشته باشیم كه برای پاسخ به این خواسته ها تربیت شده ومهارتهای لازم رابرای پاسخگوئی وخوشنودساختن مشتری فراگیرند وبسترمناسب پاسخگوئی راهمیشه آماده نگهدارند ومدیرانی كه هردوی این دوگروه رابا روحیه نگهدارند ورهبری كه بتواند همه آنها را همزمان بسیج كند، بدون وجود چنین سیستمی هرگز به هدفهای كسب وكار مان دست نخواهیم یافت .
دراین سیستم :

– مابه تمام مشتركین ومتقاضیان اهمیت میدهیم.
– مابرای ارائه خدمات بهتر به مشتریانمان ازبهترین تكنولوژی استفاده می كنیم.
– مامصمم به انجام كارگروهی می باشیم وساختار سازمانیمان رابه ساختارگروههای كاری خودگردان تبدیل می كنیم .

– مادرانجام كارهایمان بصورت یكپارچه عمل می كنیم ونسبت به یكدیگر اعتماد داریم ماباقدردانی از كاركنانمان وراضی وخوشنود نگهداشتن آنان مصمم هستیم كه موفق شویم.
درصنعتی كه كارمی كنیم تحول تكنولوژی چنان پرشتاب است كه برای موفق شدن دركارمان ناچاریم بخشی از خدمات غیراصلیمان رابه سایر بخشهای غیردولتی واگذار كنیم.

حال باید ببینیم برای انجام كارمان به این شیوه به چه فرهنگی نیازداریم. تابه حال فرهنگ سازمانی مامبتنی بر دوعامل بوده است . یكی ساختار سلسله مراتبی كه شركت به ارث برده بود ودیگری فرمانبرداری از اوامر ونواهی یك زنجیره فرمان با تبعیت ازمقتضیات وظایف بشدت كنترل شده ،

لایه های ضخیم دیوانسالاری ، تقسیم دقیق وظایف درچنین سیستم دولتی افراد به اندازه كافی متخصص ، به حدكافی سریع وبقدر كافی دارای قوه تخیل وبه میزان كافی دارای روحیه بالا نیستند تاحمایت مشتریان راجلب كنند

درتحول اداری موضوع آرایش دوباره چگونگی وابستگی كاركنانمان به كارشان وبه یكدیگر است ودراین میان ارزشهای فرهنگی حلقه ارتباطی میان احساس ورفتارمان خواهدبود این ارزشها به دودسته تقسیم می شوند.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir