توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی خشکسالی با استفاده از دو شاخص مبتنی بر تبخیر تعرق و بارندگی در ایستگاه های سینوپتیک با نمونه های مختلف اقلیمی در ایران دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی خشکسالی با استفاده از دو شاخص مبتنی بر تبخیر تعرق و بارندگی در ایستگاه های سینوپتیک با نمونه های مختلف اقلیمی در ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی خشکسالی با استفاده از دو شاخص مبتنی بر تبخیر تعرق و بارندگی در ایستگاه های سینوپتیک با نمونه های مختلف اقلیمی در ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی خشکسالی با استفاده از دو شاخص مبتنی بر تبخیر تعرق و بارندگی در ایستگاه های سینوپتیک با نمونه های مختلف اقلیمی در ایران :



تعداد صفحات:12
چکیده:
در این مطالعه، از دو شاخص بر پایه ی تبخیرتعرق و بارندگی جهت پایش خشکسالی و مقایسه دو شاخص استفاده شده است. شاخص های شناسایی خشکسالی (RDI) بر اساس تبخیر تعرق و بارندگی و شاخص بارندگی استاندارد(SPI) براساس بارندگی به تحلیل و پایش خشکسالی می پردازد. اطلاعات دما و بارندگی برای پانزده ایستگاه سینوپتیک منتخب با اقلیم های متفاوت در مقیاس زمانی ماهانه طی دوره زمانی 2008-1960 مورد استفاده قرار گرفت. این شاخص ها برای دوره های زمانی 12،6،3 و 24 ماهه محاسبه شد و نتایج حاصل از آن با استفاده از تحلیل های آماری مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به پیروی شاخص ها از توزیع گاما و با به کارگیری آزمون های آماری t استیودنت و رگرسیون، بررسی نتایج نشان داده است که این دو شاخص از همبستگی معنی داری در سطح احتمال 5% برخوردار بوده، ولی شاخص RDI به علت دخالت دما در محاسبات حساسیت بیشتری نشان داده است و قادر است پایش بهتری از یک واقعه خشکسالی انجام دهد. بنابراین توصیه می شود شاخص SPI برای مناطق پرباران و شاخص RDI برای مناطق کم باران و خشک به کار گرفته شود.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir