توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله طب و طبیعت در اسلام دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله طب و طبیعت در اسلام  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله طب و طبیعت در اسلام،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله طب و طبیعت در اسلام :

طب و طبیعت در اسلام

شورای نگهبان؛ وظایف، چالش ها و راهبردها

مقام معظم رهبری شورای نگهبان را عماد ملت و دین و مایه اطمینان و سكینه قلب مومنین دانسته، و در دیدار با اعضای محترم این شورا فرمودند: «شورای نگهبان یك صافی است برای آن كه نگذارد ناخالصی وارد اركان نظام بشود.»

با ثبت نام افراد و شخصیت های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برای كاندیداتوری مجلس هشتم، مرحله ای دیگر از رقابت انتخاباتی در بین شخصیت ها و گروه ها و جریانهای سیاسی در حال رقم خوردن است. آرام آرام ائتلاف ها و آرایش های مختلف سیاسی در حال نهایی شدن و گزینش راهبردها و تاكتیك هایی برای حضور در ساختار قدرت از یك منظر و آمادگی برای خدمت از سوی دیگر می باشند.

ائتلاف حداكثری و مطالبات حداقلی، حركت در سایه سار بزرگان دین و كشور، تكیه بر شعار اعتدال و میانه روی و استفاده از نیروهای معتدل در مرحله رقابت جهت پیروزی، تغییر موضع از حالت

اپوزیسیون نظام به منتقد، هدایت و راه اندازی پروژه ناكارآمد نمایی دولت نهم، سناریوسازی برای اختلاف افكنی بین اصولگرایان، القای شرایط بحرانی و ویژه در كشور و بزرگ نمایی تهدید خارجی، جنگ روانی در خصوص تشدید تورم و گرانی و دامن زدن به مطالبات صنفی و قومی و ایجاد تردید و شبهه در مورد سلامت انتخابات و تاكید بر لزوم استفاده از ناظرین بین المللی و ساماندهی هجمه ناجوانمردانه علیه شورای نگهبان در آستانه انتخابات مجلس هشتم و; قسمتی از لیست بلند

بالای راهبردها و تاكتیك های جریان های سیاسی افراطی و غیر همسو با نظام در داخل می باشد كه به اشاره و تایید شبكه های قدرت و ثروت جهانی در حال پیاده سازی در داخل ایران است.

در بین انبوه راهبردهای فوق الاشاره هجوم همه جانبه به شورای نگهبان از اهمیت بسزایی به لحاظ تاثیرگذاری و جایگاه خطیر این شورا در صیانت از منافع ملت و استقلال و اسلامیت كشور برخوردار است. زیرا شورای نگهبان به عنوان بخشی از قوه مقننه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش صافی نظام اسلامی در گزینش افراد مسئول نظام را ایفا می نماید.

از همین روی اگر هرگونه خلل و نقصانی به این صافی وارد شود، ظهور و بروز آن را در عرصه های مهم كشور خواهیم دید. جایگاه شورای نگهبان در قانون اساسی جایگاه والایی است به گونه ای كه اعتبار و رسمیت مصوبات مجلس شورای اسلامی مطابق با اصل نود و سه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به وجود شورای نگهبان و تایید این مصوبات از سوی این شورا منوط و وابسته شده است.

شورای نگهبان به استناد اصول 91 تا 99 فصل شش قانون اساسی از اختیارات و صلاحیت های مختلفی برخوردار است كه پاسداری از احكام اسلام و قانون اساسی از نظر عدم مغایرت مصوبات مجلس با آنها از اهم این اختیارات به شمار می آید. امّا علاوه بر اعتبار بخشی به مصوبات مجلس و پاسداری از احكام اسلام و قانون اساسی، شورای نگهبان در بعد اجرا نیز دو وظیفه خطیر بر عهده دارد كه یكی نظارت بر حسن اجرای انتخابات های مهم مثل خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مراجعه به همه پرسی و دیگری تایید صلاحیت نامزدهای این انتخابات ها و همچنین تفسیر قانون اساسی در صورتی كه به آن نیاز باشد.

— هجمه های اخیر به شورای نگهبان

امّا به رغم تصریح قانون اساسی و تاكید مقام معظم رهبری و دیگر مسئولین نظام مبنی بر حفظ و صیانت از شأن و جایگاه شورای محترم نگهبان، در ماههای اخیر مطبوعات و رسانه های وابسته به طیف سیاسی موسوم به دوم خرداد و برخی از چهره های برجسته آنها مانند رئیس جمهور سابق، دبیركل حزب اعتمادملی، حجاریان از عناصر برجسته حزب مشاركت، شكوری راد، محتشمی پور و ; به طرق گوناگون مجدداً انتقاداتی به شورای نگهبان وارد كردند و صلاحیت های حقوقی و

اختیارات قانونی این شورا بویژه در امر نظارت استصوابی بر كلیه فرایند جاری و امور انتخابات كه مورد تصریح ماده سوم قانون 89 ماده ای انتخابات مجلس (مصوب سال 1362) قرار گرفته، را به چالش كشیدند. بخشی از این تهاجمات در روزهای اخیر كه به نوعی به عرف و عادت همیشگی جریان غیرهمسو با ارزش های نظام در آستانه هر انتخاباتی تبدیل شده، عبارتند از:

1- نظارت استصوابی و احراز صلاحیت كاندیداها

جرقه انتقاد اخیر به شورای نگهبان و نظارت استصوابی آن از سوی رئیس جمهور سابق سیدمحمد خاتمی زده شد كه وی با حمله به شورای نگهبان، در امر احراز صلاحیت ها اصل را بر برائت گذاشت. این روند حدود یك هفته فضای رسانه ای كشور را تحت تاثیر خود گذاشت و با استقبال رسانه های دوم خردادی مواجه شد. بسیاری از شخصیت های وابسته به این جناح سیاسی در قالب مصاحبه، مقاله و یادداشت در فواید و مزایای اصل برائت كه یك اصل عرفی و رایج در امور

قضایی و جزایی است، تعریف و توصیف ها نمودند، به طوری كه با واكنش آقای جنتی مبنی بر اینكه در احراز صلاحیت كاندیداهای انتخاباتی اصل بر برائت نیست، مواجه شدند.

امّا پس از فروكش تقریبی قضایا، با این جمله سعید حجاریان كه «بر خلاف دوستانم اصل را بر برائت می دانم و اصل برائت همان احراز صلاحیت است البته این احراز صلاحیت هم بر عهده مردم است نه شورای نگهبان»، روند تبلیغی گذشته تشدید و با جمله «میزان مردم هستند نه شورای نگهبان» آقای محتشمی تداوم یافت.

در حالی كه نظارت استصوابی و اصل برائت هیچ ارتباط منطقی و ارگانیك با هم ندارند و اصل برائت بیشتر در حوزه قوانین جزایی و استنادات قضایی است و به این معناست كه هیچ نهاد و محكمه ای نمی تواند بدون مدرك و دلیل كسی را متهم و مجرم تلقی نماید. با توجه به این تعریف، مشخص می شود كه این اصل هیچ ارتباطی با احراز ویژگی ها و صلاحیت ها برای تصدی یك مسئولیت

مانند نمایندگی مجلس ندارد و این امر عرفاً، قانوناً و منطقاً در اكثر كشورهای دنیا رایج است و توجیه عقلانی نیز برای آن وجود دارد. زیرا هر عقل سلیمی می پذیرد كه مسئولیت های مهم و خطیر كه با سرنوشت یك جامعه مرتبط است به افرادی تعلق یابد كه واجد یكسری قابلیت ها، ویژگی ها و شرایط و صلاحیت هایی متناسب با اهمیت و جایگاه آن مسئولیت می باشند.

بر همین اساس كشورهای غربی مثل آمریكا، فرانسه، انگلیس و ; دارای چنین نهادهایی با كار كردهای شبیه شورای نگهبان هستند. به عنوان مثال شورای قانون اساسی فرانسه تقریباً همان وظایف شورای نگهبان جمهوری اسلامی ایران را برعهده دارد. البته بی تردید عقلای دوم خرداد از درك چنین منطق روشنی عاجر نیستند بلكه آنها از طرح و شبهه افكنی در خصوص چگونگی نظارت شورای نگهبان و بحث احراز صلاحیت ها اهداف خاص سیاسی را پیگیری می نمایند كه در این مطلب به بخشی از آنها اشاره خواهد شد.

2- القای رویارویی مردم با شورای نگهبان

جملاتی مثل؛ حق احراز صلاحیت ها با مردم است یا میزان مردم هستند نه شورای نگهبان و ; كه در لابلای نظرات و اظهارات سردمداران دوم خرداد مشاهده می شود، ضمن اینكه صراحتا مخالف قانون اساسی و دیگر قوانین انتخاباتی كشور است، با هدف خاص سیاسی تحت فشار گذاشتن شورای نگهبان و تضعیف عملكرد آن و رخنه و نفوذ افراد مسأله دار با نظام به ساختارهای قدرت و مسئولیت كشور صورت می گیرد.

علاوه بر این آیا واقعاًً چنین امكانی برای مردم وجود دارد؟ به عنوان مثال برای انتخاب 30 نفر نماینده تهران، اگر بیش از هزار نفر كاندیدا شوند، مردم عادی و حتی خواص جامعه چطور می توانند صلاحیت و شایستگی های آنها را بدست بیاورند و چگونه تشخیص دهند كه یك نامزد نمایندگی صلاحیت های اولیه مثل وفاداری به انقلاب و نظام را با خود به همراه دارد. این در حالی است كه فضاسازی های رسانه ای و تبلیغی و فریب كاری ها را نیز در نظر نگیریم.

3- تبلیغ كفایت استعلام از مراجع چهارگانه

تنظیم كنندگان هجمه به شورای نگهبان معتقدند این شورا باید مطابق قانون برای استعلام اولیه نامزدها به قانون و چهار مرجع مشخص شده در آن كفایت نماید. در حالی كه در موارد بسیاری می توان فردی را یافت كه در این مراجع هیچگونه مورد و پرونده ای نداشته باشد ولی صلاحیت نمایندگی و مسئولیت پذیری در نظام اسلامی را نیز به هیچ عنوان نداشته باشد. زیرا استعلام مثبت این چهار مرجع قانونی به معنی این است كه فرد مشخص شده در این نهادها پرونده و

مسأله ندارد. لذا استعلام آنها به هیچ روی نمی تواند نشان دهنده سایر شایستگی های لازم برای نامزدها باشد. به عنوان مثال كدام نهاد می تواند میزان و حتی وجود التزام عملی یك فرد به نظام اسلامی و ولایت فقیه را تایید كند.

— اهداف سیاسی هجمه كنندگان

با توجه به قانونی بودن شرایط و صلاحیت های شورای نگهبان و منطقی و عقلانی بودن احراز صلاحیت ها و حق نظارت این شورا این سوال مطرح می شود كه چرا در شرایط ویژه فعلی كه كشور به نوعی در معرض تهدیدات دشمنان خارجی قرار دارد، در این وسعت به این نهاد انقلابی و به اصل وظایف قانونی آن هجوم و تهاجم می شود به عبارت دیگر نفی كنندگان اختیارات شورای نگهبان و تخریب گران چهره این شورا چه اهدافی دارند؟

به نظر می رسد هجمه به شورای نگهبان برای تهییج افكار عمومی و افزایش فشار مردمی بر این شورا صورت می گیرد. حمله كنندگان چند هدف سیاسی را دنبال می كنند كه به اختصار می توان به صورت ذیل به برخی از آنها اشاره كرد:

1- شورای نگهبان از اعمال نظارت دقیق بر انتخابات عقب نشینی و تسلیم فشارها شود تا راه برای ورود عناصر افراطی به مجلس هشتم هموار گردد. در حالی كه بررسی سوابق، مواضع و عملكرد برخی شخصیت ها و جریانات سیاسی داخلی نشان می دهد كه بسیاری از نهادهای قانونی، انقلابی و ارزش های نظام اسلامی بی رحمانه زیر تیغ انتقاد و نقد بی رحمانه آنها قرار گرفته و عملاً آنها را به ایادی و واگویان اهداف دشمنان خارجی نظام در داخل تبدیل كرده است.

2- زمینه چینی برای كاهش مشاركت مردم در صورت عدم موفقیت هدف اول و القاء بی اعتمادی مردم به نهاد امین و ناظر شورای نگهبان از دیگر اهداف سیاسی جریانات افراطی و مهاجم به

شورای نگهبان در شرایط فعلی است. این امر دقیقاً در تقابل با استراتژی و راهبرد نظام در خصوص انتخابات مجلس هشتم است. مطابق با منویات رهبر معظم انقلاب در دیدارهای اخیر امسال با مردم یزد و قم به مناسبت 19 دی، حضور حداكثری مردم، انتخاب آگاهانه نماینده اصلح و اجتناب از تخریب همدیگر مثلث استراتژی نظام در انتخابات هشتم را تشكیل می دهند.

3- مظلوم نمایی از طریق تبلیغات و پروپاگاندا مبنی بر اینكه شورای نگهبان با تصمیم گیری های سیاسی و جناحی خود، در سطح گسترده و به صورت ناعادلانه به طور سلیقه ای كاندیداهای یك جناح خاص راحذف می نماید تا از این طریق یك سرمایه اجتماعی برای فعالیت سیاسی خود دست و پا نمایند.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir