توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله انرژی خورشیدی دارای 17 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله انرژی خورشیدی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله انرژی خورشیدی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله انرژی خورشیدی :

انرژی خورشیدی
خورشید قادر خواهد بود در 5/4 میلیارد سال آینده با انفجارهای هسته ای خود با حرارتی قریب K 5762 در سطح خود به كره زمین با انرژی معادلkwh/2 1100در سال زیر پوشش در آورد.
وزن و جرم آن ستاره های موجود در منظومه شمسی به دوران واداشته و در فضای لایتناهی با خود به گردش وامی دارد.

در هر ثانیه در خورشید 650 میلیون تن هیدروژن به 646 میلیون تن هلیوم تبدیل می‌شود.
4 میلیون تن باقیمانده به صورت انرژی حرارتی و تابشی در فضا پخش می شود. در اثر این مقدار جرم كه در هر ثانیه از خورشید كم می شود به ترتیب در هر 5/1 میلیارد سال از جرم خورشید كاسته می شود.

از تبدیل هر یك كیلوگرم جرم خورشید به انرژی 1 10×15/2 كالری كه معادل 20 میلیارد كیلو كالری است بدست می آید.
فاصله خورشید از زمین 150 میلیون كیلومتر
قطر آن km 6 10× 39/1
جرم آن 200/2 تریلیون تریلیون تن

درجه حرارت مركز خورشید 000/700/1 درجه سانتیگراد
انرژی خورشید برخلاف سوختهای هسته ای و فسیلی هیچ گونه خطری برای محیط زیست ندارد.
معماری
هنری بی هدف نیست بلكه فرم و نقشه هر بنا احتیاجات خاص را برطرف می كند محیط و آب و هوا در طرحهای معماری مؤثرند هماهنگی و سازگاری معماری با طبیعت از راهكارهای مهم برای تداوم زندگی ست .

طراحی معماری با فضای محیط زیست انسان سروكار داشته و با ملاحظه اصول صحیح فنی و مهندسی بهداشتی و اجتماعی این فضای مطلوب ایجاد می شود در ساختار معماری ایران كه از قدیمی ترین نشانه های فرهنگ معماری براین كره خاكی است سازمان منسجمی به چشم می خورد كه حاوی ویژگیهای بنیادی مثل باورمندی به محیط زندگی و سازگاری با محیط طبیعی است در ساختمان سازی از اسراف پرهیز و ازكار بیهوده در معماری استفاده نمی شده است از طرفی ارزش نهادن به زندگی شخصی و حرمت آن مدنظر بوده است .

در معماری اقلیمی در اثر استفاده از مصالح ساختمانی منطقه –كارایی مصالح از لحاظ دستیابی و مقاومت در برابر بارها و فشارهای وارده بر ساختمان مقابله در برابر گرما و سرما ونزولات جوی شكل گرفته و چنان با محیط خارج مقابله می كند كه بهترین آسایش فضای داخلی را بدون استفاده از دستگاههای پیچیده انرژی امكانپذیر می سازد. در زمستان مقاومت در برابر اتلاف و خروج حرارت و جذب هر چه بیشتر حرارت خورشید و در تابستان مقاومت در برابر حرارت تابشی خورشید با ایجاد سایه

درحال حاضر معماری به صنعتی تبدیل شده است كه نماد بارز آن بی هویتی فرهنگی است ازطرفی بعلت بی توجهی طراحان و سازندگان مصرف انرژی فسیلی روز به روز افزایش یافته است .

انرژیهای تجدید پذیر یا انرژیهای طبیعی مانند انرژی خورشید – باد- گیاهان (بیوماس) – اقیانوسی- زمین گرمایی –آب فاقد آلودگی زیست محیطی بوده و می توان بدون نیاز به خطوط انتقال انرژی وشبكه استفاده نمود.

انرژی دریاها و اقیانوسها:
انرژی جزر ومد : به علت تغییر وضعیت ماه و دیگر سیارات آسمانی نسبت به زمین جزر و مد بوجود آمده كه دارای سیكل و دوره های متفاوت مانند سیكل روزانه بهاری- سالانه و طولانی است .
شدت جزر و مد در كناره های سواحل نسبت به وسط دریاها و اقیانوسها بیشتر است .

انرژی حرارتی اقیانوسها
آبهای سطح اقیانوسها بعلت تابش آفتاب دارای حرارت بیشتری نسبت به آبهایی است كه در عمق قرار دارند از این اختلاف درجه حرارت می توان انرژی بدست آورد.
انرژی زمین گرمایی: از حرارت مواد مذاب درون زمین سرچشمه می گیرد این انرژی در اطراف كوههای آتشفشانی متمركز شده و از نشانه های آن چشمه های آبگرم، گازفشانه ها را می توان نام برد.

فتوسنتز نقش مهمی در تداوم حیات ایفا می نماید
فتوسنتزیكی از مهمترین واكنش های شیمیایی و حیاتی كره زمین می باشد كه با به گردش درآوردن چرخه های عظیم جذب CO2 و آزاد شدن O2 زندگی نوع بشر و سایر جانداران امكانپذیر می شود.

بیوگاز:
از پسابهای مایع شامل فضولات حیوانی – انسانی- گیاهی و زباله های قابل تجزیه و قابل تخمیر محیطی بیوگاز استخراج می شود.
بیوگاز مخلوطی از متان 70-54%
دی اكسید كربن 45-27%
مقدار كمی هیدرون- نیتروژن – منواكسید كربن- اكسیژن- هیدروژن سولفوریك می‌باشد.

مزایای استفاده از بیوگاز:
1-گاز متان برای مصارف سوختی- روشنایی – مكانیكی و الكتریكی بكار برده می‌شود.
2-كود مایع و لجن بیوگاز می تواند بعنوان تامین كننده مواد آلی خاك بكار برده شود.
3-استفاده از كود بیوگاز بجای كود آلی و انسانی بیماریهای شایع عفونی و انگلی را كاهش می دهد.

4-با تولید بیوگاز حشرات موذی و حیوانات موذی از محیط انسانی زدوده می شود.
5-با تولید بیوگاز صدمه ای به ارزش كود وارد نمی شود چون با از بین رفتن تخم علفهای هرز و انگلها كود بهسازی شده بدست می آید .

6-از آلودگی آبها جلوگیری كرده و مانع آزاد شدن گازهای سمی شده و باعث ازدیاد اكسیژن محلول در آب می شود.
تولید وبهره وری از بیوگاز می تواند مواد زائد مصرف انسانی را دربزرگترین ظرفیت ممكن به مواد و وسایل ارزنده تبدیل نماید.

ایرانیان از اولین استفاده كنندگان بیوگاز بوده اند
در خرابه‌ای تخت جمشید آثار كانالهای فاضلاب به چشم می خورد كه نشان از فرهنگ غنی معماری ایران دارد.
شیخ بهایی با هدایت فاضلابهای اصطبل شاهی به داخل یك مخزن سرپوشیده از گازهای حاصل از فعل و انفعالات بی هوازی برای گرم شدن حمام مجاور آن استفاده نمود.

انرژی باد:
اختلاف حرارت حاصل از تابش اشعه خورشید در جو زمین باعث حركت هوا می‌شود كه به آن باد گفته می شود.
از انرژی باد برای تولید برق – پمپ آب – كشتیرانی استفاده می شود.
ایرانیان حدود سه هزار سال قبل با وسایل خیلی ساده مانند تیر- تخته- نی – سنگ- آسیابهای بادی را ساخته كه در ابتدا این آسیابها به چین و بعداً توسط چینی ها به اروپا برده شد.

توربین های بادی به دو دسته افقی و عمودی تقسیم می شود.
توربین های عمودی مزایای استفاده بیشتری نسبت به توربینهای افقی دارد چون عملكرد آن به جهت باد بستگی ندارد.
نگهداری آن آسان است .

ساختمان توربین ساده و از لحاظ اقتصادی باصرفه است .

گران شدن نرخ بلیط اتوبوس و متروگامی در جهت بیشتر آلوده كردن محیط زیست
همانطورجامعه ما آگاه می باشد طبق مصوبه وزارت كشور بلیط مترو حدود 50تا 60% در سال 82 اضافه گردید. هم چنین طبق تصمیم شهرداری تهران و وزارت كشور قرار است

اتوبوسرانی شركت واحد به بخش خصوصی واگذار شود عنوان كردن این گونه مسائل در كشور از جمله افزایش نرخ بلیط هرگز در راستای خدمت به مردم و توسعه و عمران شهری نبوده و نخواهد بود و هیچ توجیهی ندارد همانطور كه مسبوقید در كشورهای جهان قیمت حمل و نقل درون شهر هر ده سال یكبار 50% افزایش می یابد

در حالی كه در ایران بدلیل فقدان مدیریت جامع حمل ونقل افزایش نرخ بدون در نظرگرفتن سایر ابعاد از جمله برنامه های كلان كشور در خصوص مسائل زیست محیطی و كم كردن آلودگی هوا در شهرهای بزرگ می باشد. هر شهری كه دارای جمعیتی بیش از 2 میلیون نفر باشد

باید از یك سامانه كامل و جامع حمل ونقل درون شهری شامل مترو- اتوبوس- تاكسی برخوردار باشد با گسترش شبكه های اتوبوسرانی و مترو از میزان آلودگی های زیست محیطی هرچه بیشتر كاسته خواهد هم چنین به مسائل روانی- اجتماعی- اقتصادی جامعه كمك خواهد نمود.

طبق اصل اول ریو انسان محور اصلی توسعه پایدار و شایسته برخورداری از زندگی سالم- پربار وهماهنگ باطبیعت است . دولت ایران كه یكی تز امضاء كنندگان اصول ریو می باشد ملزم به رعایت این اصول می باشد

به همین دلیل طبق بند ج ماده 104 قانون برنامه سوم جرائمی از واحدهای تولیدی كه با ضوابط محیط زیست هماهنگ نباشد اخذ و به حساب خزانه ریخته می شود و در قالب لوایح بودجه سنواتی برای اجرای طرحهای سالم سازی محیط زیست هزینه می شود از طرفی در حال حاضر و در سالهای قبل سیاست دولت حمایت از شركت واحد و اعطای كمك مالی می باشد

كه به ازای هر مسافر حدود 150 ریال یارانه پرداخت می شود كه این یارانه با اختصاص 10 درصد درآمد شهرداریها به شركت واحد و نیز كمك دولت در بودجه هر سال جبران می شود بطور كلی بودجه اتوبوسرانی از دو محل تامین می شود یارانه دولت كه 60% می باشد و فروش بلیت كه 40% می باشد یادآوری می شود

دولت طی سالهای 76 تا 78، 450 میلیارد ریال اضافه بر مبالغ پیش بینی در لوایح بودجه به ناوگان شركت واحد در شهرهای مختلف كشور اعتبار اختصاصی داده است . در سال 78 برای خرید هزار دستگاه اتوبوس از طرف نهاد ریاست جمهوری 50میلیون دلار اختصاص یافت كه براساس قرار داد شركت واحد با ایران خودرو هر دستگاه اتوبوس به مبلغ 80 میلیون ریال خریداری شده است كه بر این مبنا با مبلغ دریافتی از نهاد ریاست جمهوری بجای هزار دستگاه تا پنج هزار دستگاه امكان خریداری بود.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,

آخرین مطالب وبلاگ

نظرات مشتریان

سلام و خسنه نباشید اول بگم که سایت خوب و جامع و با امکانات خیلی خوبی دارید.. مهمتر اینکه کاربر رو بعد از خریدش رها نمیکنید و واقعا پاسخگو هستید. موفق باشید ممنون. امیر

Copyright © 2014 icbc.ir