مقاله اثبات فرضیه علاقه دختران به تحصیل بیشتر از پسران میباشد دارای 24 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله اثبات فرضیه علاقه دختران به تحصیل بیشتر از پسران میباشد کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثبات فرضیه علاقه دختران به تحصیل بیشتر از پسران میباشد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
اثبات فرضیه علاقه دختران به تحصیل بیشتر از پسران میباشد
مقدمه:
تعلیم و تربیت آدمی كاری پرارج و در عین حال وقت گیر است و نتایج قطعی و نهایی آن نسبتاً دیر آشكار میشود و آدمیت انسان به چگونگی تربیتش بستگی دارد. موفقیت و به هدف رسیدن برای هر انسانی بهترین و مهمترین مسئله ای است كه در زندگی وی حادث می شود و پیشرفت او نیز بستگی به تلاش و كوشش وی دارد. اگر در شرایط مناسب پرورش یابد به خیل نیكان میپیوندد و اگر تربیت وی مورد غفلت واقع شود چه بسا كه از حد حیوان نیز فروتر رود.
مفهوم كلی آموزش و پرورش فراهم نمودن زمینهها و عوامل مناسب و مساعد برای به فعالیت رساندن و شكوفا نمودن همه استعدادهای بالقوه انسان و حركت تكاملی او بسوی هدف مطلوب بوسیله برنامه سنجیده و حساب شده است. و در این زمینه جنسیت افراد (دختر یا پسر بودن) هیچ تفاوتی ندارد. چرا كه در پهنه خلقت خداوند زن و مرد را یكسان آفریده و هیچكس بر هیچكس برتر نیست مگر به تقوی از نظر استعداد نیز دختران و پسران در یك سطح خلق شدهاند و تفاوت میان آنها از نظر پیشرفتهای گوناگون علمی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ; بر اساس تلاش و كوششهای هر دسته میباشد
.
بر این اساس دانستن آماری از تواناییها و استعدادهای دختران و پسران و اینكه در هر جامعهای گرایش دختران به چه دروس و یا علومی بیشتر و توانایی و استعداد آنها در چه زمینهای بیشتر است و یا پسران بیشتر علاقهمند به چه كارها و تخصصهایی هستند میتواند كمك بسیار زیادی برای توسعه و رشد جامعه دارد و مدرسه و نظام آموزش و پرورش برای نیل به مقصد بزرگ یكی از وسایل به شمار میرود.
بیان مسئله و ضرورت تحقیق:
ما در كشوری به سر میبریم كه برای نیل به استقلال و پیشرفت همه جانبه در زمینههای فردی و اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی به شخصیتهای رشد یافته و دلهای بیدار و مغزهای اندیشمند و دستهای ماهر و توانا نیازمند است. و این جز از طریق دانستن آمارهای دقیق و در دست داشتن میزان علاقه دختران و پسران جوان به دروس و مطالعه و تحصیل میباشد. از این جهت بر آن شدیم كه موضوع تحقیق خود را میزان علاقه دختران و پسران جوان به تحصیل انتخاب كرده و پروژه را با بیان فرض علاقه دختران به تحصیل بیشتر از پسران میباشد مورد بررسی قرار دهیم.
روشهای اجرا: جمعآوری دادهها
به دلیل مشكلات فراوان پرسشنامه و مصاحبه معمولیترین ابزاری هستند كه در امر آمار و تحقیق میتوان از آنها استفاده كرد. برای تهیه باید فهرست كلیه هدفهای پژوهشی كه پرسشنامه به خاطر آنها اجرا میشود مهیا كرد و سپس برای هر هدف سئوالاتی تهیه و پرسشنامه تنظیم شود. كه در این تحقیق حاضر برای اثبات فرضیه علاقه دختران به تحصیل بیشتر از پسران میباشد پرسشنامهای با 10 سئوال طرح شده است. این پرسشنامه بین 25 دختر در سطح دبیرستان و 25 پسر نیز در همین سطح توزیع شدهاست. پرسشنامه پسران در یكی از دبیرستانهای نمونهها بصورت تصادفی انتخاب و توزیع شد. پرسشنامه دختران نیز به همین طریق توزیع و سپس جمعآوری گردید.
تجزیه و تحلیل دادهها:
در این قسمت از دو بخش محاسبات و نمودارها. ابتدا جدول فراوانی برای هر یك از سئوالات پرسشنامه نمودار میلهای برای هر یك از سئوالات، نمودار چندبر فراوانی برای هر سئوال، تجزیه و تحلیل و نتیجهگیری برای هر سئوال انجام شده است. (در نمودارها دختران مشكی و پسران آبی) رنگ نمودار.
ارزیابی مشكلات:
در انجام این تحقیق آماری متأسفانه با مشكلاتی رو به رو بودیم از جمله برای توزیع پرسشنامهها در مدارس به ما اجازه انجام چنین كاری داده نمیشد لذا مجبور شدیم از خود دانشآموزان و بطور مخفی كمك گرفته، در نتیجه موفق به توضیح و تشریح مسئله برای دانشآموزان نبودیم. دوم اینكه متأسفانه به دلیل اینكه امر تحقیق در هر موردی در كشور ما هنوز تازه میباشد خیلی از دانشآموزان موضوع را جدی نگرفته و پاسخهای دقیق نمیدهند. در ضمن به دلایل محدودیتهای مالی و ; از تعداد كمی پرسشنامه (50عدد) استفاده شده كه نمونه كوچكی میباشد و برای جواب دقیق گرفتن نمیتواند كافی باشد.
-توصیف نمودارهای به دست آمده از سئوال یك:
الف) با توجه به نمودارها پسران علاقه بیشتری نسبت به كسب درآمد از طریق تحصیلات نسبت به دختران دارند.
ب) با توجه به نمودارها در حد بیشتری از پسران نسبت به دختران انگیزه تحصیل را علاقه میدانند.
ج) با توجه به نمودارها انگیزه دختران از تحصیل به میزان چشمگیری كسب موقعیت اجتماعی است و درصد كمتری از پسران به این امر توجه دارند.
نتیجه گیری: بطور كلی با مقایسه سه نمودار فوق درصد بیشتری از پسران انگیزه تحصیل را كسب درآمد و دختران كسب موقعیت اجتماعی میدانند.
ـ توصیف نمودارهای بدست آمده از سئوال دو:
الف) با توجه به نمودارها دختران بیشتر از پسرها تحصیل را ارزش محسوب میكنند.
ب) در نمودارهای این قسمت هم ارزش محسوب نشدن تحصیل بیشتر متعلق به پسران است.
نتیجهگیری:
بطور كلی با مقایسه 3 نمودار فوق در هر دو گروه دختران و پسران تحصیل ارزش محسوب میشود فقط ا ین عقیده در میان دختران بیشتر است.
ـ توصیف نمودارهای بدست آمده از سئوال سه:
الف) با توجه به نمودارها درصد بیشتری از دختران معتقد به افزایش پیشرفت تحصیلی در میان خود هستند.
ب) با توجه به نمودارها پسران بیشتر از دختران با این نظریه مخالف هستند.
نتیجهگیری:
به طور كلی با مقایسه نمودارها هر دو گروه دختران و پسران با این نظر كه دختران در سالهای اخیر پیشرفت بیشتری در تحصیل داشتهاند موافق هستند. ولی در این میان دختران بیشتر با این نظریه موافق هستند.
ـ توصیف نمودارهای بدست آمده از سئوال چهار:
الف) با توجه به نمودارها پسران بیشتر از دختران رفتن به دانشگاه را هدف محسوب میكنند.
ب) با توجه به نمودارها رفتن به دانشگاه برای دختران كمتر هدف محسوب میشود.
نتیجهگیری:
بطور كلی هر دو گروه دختران و پسران رفتن به دانشگاه را هدف خود میدانند ولی در این بین رفتن به دانشگاه برای پسران بیشتر از دختران هدف محسوب میشود.
ـ توصیف نمودارهای به دست آمده از سئوال پنج:
الف) از میان دو گروه شمارش شده 88% دختران دارای معدل بین 20-17 هستند و 12% پسران دارای این معدل میباشند.
ب) از میان دو گروه 12% دختران دارای معدل بین 17-14 میباشند و 36% پسران دارای این معدل هستند.
ج) از میان دو گروه 4% پسران معدل كمتر از 11 داشتند و هیچكدام از دختران شركتكننده دارای این معدل نبودند.
ـ توصیف نمودارهای بدست آمده از سئوال شش:
الف) با توجه به نمودارها درصد بیشتری از پسران ادامه تحصیل را برای به دست آوردن شغل ضروری میدانستند.
ب) با توجه به نمودارها دختران كمتر از پسران ادامه تحصیل را برای یافتن شغل ضروری میدانستند.
نتیجهگیری:
با توجه به نمودارهای دو گروه پسران و دختران هر دو گروه ادامه تحصیل را برای یافتن شغل ضروری میدانند اما از این بین پسران بیشتر نسبت به این موضوع اعتقاد دارند.
ـ توصیف نمودارهای بدست آمده از سئوال هفت:
الف) با توجه به نمودارها دختران بیشتر از پسران تحصیل كردن را برای زنان ضروری میدانند.
ب) با توجه به نمودارها هر دو گروه تحصیل را برای مردان هم همانند زنان ضروری میدانند اما پسران بیشتر معتقد به اهمیت تحصیل مردان هستند.
نتیجهگیری:
با توجه به نمودارهای دو گروه دختران و پسران تقریباً لزوم تحصیلات مردان و زنان یكسان ارزیابی میشود و هر دو گروه متعقد به اهمیت تحصیل برای هر دو گروه میباشند.
ـ توصیف نمودارهای به دست آمده از سئوال هشت:
الف) با توجه به نمودارهای به دست آمده هر دو گروه دختران و پسران به یك اندازه كسب درآمد را مهم میدانستند.
ب) با توجه به نمودارهای به دست آمده هر دو گروه دختران و پسران به یك اندازه موقعیت اجتماعی را مهم میدانستند.
نتیجهگیری:
از مقایسه نمودارها هر دو گروه هر دو را با اهمیت میدانند فقط به میزان بسیار اندكی هر دو گروه موقعیت اجتماعی را مهمتر میدانستند.
ـ توصیف نمودارهای به دست آمده از سئوال نه:
الف) با توجه به نمودارها تعداد بیشتری از دختران به نسبت پسران حاضر هستند تنها یك سال برای قبولی در دانشگاه در كنكور شركت كنند.
ب)با توجه به نمودارها به میزان اندكی پسران بیشتر از دختران حاضر هستند دو سال در كنكور دانشگاه شركت كنند.
ج) با توجه به نمودارها هر دو گروه دختران و پسران به میزان مساوی حاضر هستند برای رفتن به دانشگاه سه سال در كنكور شركت كنند.
ـ توصیف نموداریها به دست آمده از سئوال ده:
الف) با توجه به نمودارها در شبانهروز میزان دخترانی كه 2 ساعت به مطالعه كتابهای درسی میپردازند بیشتر از پسران است.
ب) با توجه به نمودارها در شبانهروز میزان دخترانی كه 3 ساعت به مطالعه كتابهای درسی میپردازند بیشتر از پسران است.
ج) با توجه به نمودارها در شبانه روز میزان پسرانی كه 4 ساعت به مطالعه درسی میپردازند بیشتر از دختران است.
د) با توجه به نمودارها در شبانه روز میزان پسرانی كه 4 ساعت به مطالعه درسی میپردازند بیشتر از دختران است.
نتیجهگیری:
اكثریت دختران شركتكننده در حدود 2 تا 3 ساعت به مطالعه كتب درسی میپردازند و اكثریت پسران در حدود 4 ساعت یا بیشتر در شبانهروز به این امر اختصاص میدهند.
جداول فراوانی و نمودارهای مربوط به سوال یك :
1-انگیزه شما از تحصیل چیست ؟
الف) كسب درآمد ب) علاقه ج)كسب موقعیت اجتماعی
جدول فراوانی جوابهای پسران
فراوانی*مجذور میانگین مجذور میانگین میانگین فراوانی سوال یك
7/2 23/0
12 جواب الف
8/0 1/0
8 جواب ب
2/0 04/0
5 جواب ج
25 جمع
جدول فراوانی جوابهای دختران
فراوانی*مجذور میانگین مجذور میانگین میانگین فراوانی سوال یك
49/0 07/0 28/0 7 جواب الف
2/0 04/0 2/0 5 جواب ب
51/3 27/0 52/0 13 جواب ج
25 جمع
رسم نمودارهای چند برفراوانی:( هر نمودار مربوط به یك سوال می باشد)
نمودار پسران
نمودار دختران
جداول فراوانی مربوط به سوال 2 :
2- آیا تحصیل كردن ارزش محسوب می شود ؟ الف) بله ب) خیر
جدول فراوانی جوابهای پسران
فراوانی*مجذور میانگین مجذور میانگین میانگین فراوانی سوال دو
03/17 77/0 88/0 22 جواب الف
04/0 01/0 12/0 3 جواب ب
25 جمع
جدول فراوانی جوابهای دختران
فراوانی*مجذور میانگین مجذور میانگین میانگین فراوانی سوال دو
11/22 92/0 96/0 24 جواب الف
04/0 1 جواب ب
25 جمع
جدول فراوانی مربوط به سوال 3:
3- گفته می شود كه دختران در سالهای اخیر پیشرفت بیشتری در تحصیل دارند آیا شما با این گفته موافقید ؟ الف) بله ب) خیر
برای دریافت اینجا کلیک کنید
تعداد کل پیام ها : 0