توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مقاوم سازی جوجه های گوشتی به سرما از طریق فرایندهای اپی ژنتیک در طی دوره انکوباسیون و کاهش مصرف سوخت مرغداری ها دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقاوم سازی جوجه های گوشتی به سرما از طریق فرایندهای اپی ژنتیک در طی دوره انکوباسیون و کاهش مصرف سوخت مرغداری ها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقاوم سازی جوجه های گوشتی به سرما از طریق فرایندهای اپی ژنتیک در طی دوره انکوباسیون و کاهش مصرف سوخت مرغداری ها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقاوم سازی جوجه های گوشتی به سرما از طریق فرایندهای اپی ژنتیک در طی دوره انکوباسیون و کاهش مصرف سوخت مرغداری ها :



تعداد صفحات:5
چکیده:
هدف از این طرح که در اداره ثبت اختراعات به شماره 72132 ثبت شده است و نیز مورد تایید سازمان پژوهشهای صنعتی ایران نیز می باشد، بررسی اثرات فرایندهای اپی ژنتیک بر عملکرد و مقاومت جوجه های گوشتی به سرما می باشد. بدین منظور تعداد 600 عدد تخم مرغ نطفه دار (کاب 500) در دمای 37/8 و رطوبت نسبی 56% درون دستگاه جوجه کشی قرار داده شد. تخم مرغ ها به طور مساوی به دو گروه شاهد (بدون دستکاری دمایی) و گروه تنش سرمایی (تحت تأثیر دمای 15 درجه سانتیگراد در روز 18 انکوباسیون) تقسیم شدند. در طول اعمال فرایند تنش، دمای پوسته تخم مرغ ها توسط دماسنج مادون قرمز اندازه گیری شد. به دلیل امنیت پروتکل جدید دمایی در این مقاله محدوده دمایی اطمینان پس از اعمال تنش سرمایی ذکر نشده است. پس از تفریخ، وزن یک روزگی و درصد هچ جوجه ها اندازه گیری و از نظر جنسیت مشخص شدند. در طول اجرای آزمایش فقط از جوجه های نر استفاده شد. پس از اعمال تنش سرمایی از هر تکرار سرما دیده (تیمار) و ندیده (شاهد) تعداد 2 عدد تخم حاوی جنین جهت بررسی بیان ژنهای مرتبط با هورمون های تیروئیدی (TRH) و کورتیکواسترون ها (CRH) برداشته شد. در آزمایشگاه نمونه گیری از ناحیه هیپوتالاموس جنین ها، جهت استخراج RNA و بررسی بیان ژن ها توسط روش Real-Time PCR صورت گرفت. از روز 15 تا انتهای دوره پرورش نیمی از تیمارهای شاهد و استرس دیده به شرایط دمایی 2 ±15 درجه سانتیگراد منتقل شدند. وزن جوجه ها و میزان خوراک مصرفی آنها به صورت هفتگی اندازه گیری و ثبت شد. پروتکل حاصل شده از این روش به سبب تحریک مکانیسم های اپی ژنتیک سبب افزایش معنی دار درصد جوجه درآوری (هچ) در گروه سرما دیده شده بود. اما تفاوت معنی داری از نظر وزن یکروزگی جوجه ها ایجاد نشده بود. تنش سرمایی سبب افزایش معنی دار بیان ژن های مرتبط با هورمون های تیروئیدی و کورتیکواسترون ها شده بود. با بررسی داده ها مشخص شده که استرس سرمایی به طور معنی داری باعث بهبود افزایش وزن و ضریب تبدیل غذایی در هر دو سطح دمایی (نرمال و سرمایی) شده است. براساس محاسبات ترمودینامیکی صورت گرفته در طی اجرای آزمایش با استفاده از این نوع جوجه به میزان 2133 لیتر گازوئیل در مصرف سوخت صرفه جویی شد. که نسبت به گروه شاهد این میزان معادل 38% بود. باتوجه به میزان بالای مصرف سوخت در واحدهای مرغداری کشور (2/5 تا 3 میلیارد لیتر در سال) استفاده از نتایج این تحقیق می تواند گام مهمی در جهت بهینه سازی مصرف سوخت بردارد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir