توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله اثر تناوب خاکورزی و مدلهای کاشت و مدیریت بقایای گیاهی بر تغییرات میزان مصرف انرژی و کارایی مصرف آب آبیاری در گندم در نظام کشت سویا–گندم دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثر تناوب خاکورزی و مدلهای کاشت و مدیریت بقایای گیاهی بر تغییرات میزان مصرف انرژی و کارایی مصرف آب آبیاری در گندم در نظام کشت سویا–گندم  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثر تناوب خاکورزی و مدلهای کاشت و مدیریت بقایای گیاهی بر تغییرات میزان مصرف انرژی و کارایی مصرف آب آبیاری در گندم در نظام کشت سویا–گندم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثر تناوب خاکورزی و مدلهای کاشت و مدیریت بقایای گیاهی بر تغییرات میزان مصرف انرژی و کارایی مصرف آب آبیاری در گندم در نظام کشت سویا–گندم :



تعداد صفحات:6
چکیده:
در منطقه ایندوگنکتیک در هند، باتوجه به افزایش هزینه های کاشت، بازده مالی در کشت محصولات روبه کاهش میباشد. بدین جهت استفاده از سیستمهای نوین کشاورزی بسیار با اهمیت میباشد. از این رو، تحقیقی در طول سال 91-1389 در زمینه تغییرات مصرف انرژی و آب آبیاری در کشت گندم با توجه به تناوب خاکورزی در مرکز تحقیقات کشاورزی هند در قالب طرح کرتهای خرد شده، درسه تکرار اجرا گردید. کشت گندم در سیستم بدون خاکورزی با مدل کاشت مسطح بالاترین بهره وری انرژی را نسبت به تیمارهای دیگر نشان داد. در تیمار مدیریت بقایای گیاهی کنترل باعث کاهش چشمگیری در بهره وری انرژی گردید. راندمان آبیاری در سیستم کاشت پشته (Raised-bed) نسبت به مسطح (Flat-bed) بالاتر اندازه گیری شد که این مسئله هم در خاکورزی و هم در بدون خاکورزی همراه با سیستم کاشت پشته دیده شد. بطور کلی مشاهده گردید که اگر خاکورزی بطور متناوب و متوالی انجام شود، تأثیری معنی داری در تغییرات بازده آب آبیاری ندارد ولی سیستم کاشت گیاه (پشته یا مسطح) بطور معنی داری هم بر کنترل فرسایش آبی خاک و هم افزایش کارایی آب آبیاری و ذخیره کردن آب موثر است که بر اساس نتایج به دست آمده این ذخیره سازی به میزان 3126kg/ha-cm صورت گرفت.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir