توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ‌خواجه عبدالله انصاری دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ‌خواجه عبدالله انصاری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ‌خواجه عبدالله انصاری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ‌خواجه عبدالله انصاری :

از عارفان قرن پنجم است كه ملقب به شیخ الاسلام ، پیر انصار و پیر هرات است. از آثار مشهور او الهی نامه ، زادالعارفین ، مناجات نامه و رساله ی دل و جان را می توان نام برد وی در سال 481 هـ .ق در هرات در گذشت .

سید محمد حسین بهجت تبریزی
وی در سال 1285 در تبریز دیده به جهان گشود. وی از برجسته ترین شاعران غزل سرای معاصر است و در سرودن انواع شعر نیز مهارت داشته است . از آثار مشهور او می توان به منظومه ی حیدر بابایه سلام (به زبان تركی آذربایجانی و كلیات استاد (در پنج جلد)) و همای رحمت كه یكی از مشهورترین سروده های وی در وصف علی (ع) است . وی در سال 1367 درگذشت.

باذل مشهدی
یكی از سروده های وی حمله ی حیدری كه به صورت مصنوع و سنتی است می توان نام برد . شاعر در این منظومه به شرح زندگی پیامبر گرامی اسلام (ص) و حضرت علی (ع) پرداخته است .
محمد علی جمال زاده
در سال 1274 شمسی در خانواده أی روحانی در اصفهان به دنیا آمد در پ7 سالگی برای تحصیل به بیروت رفته و سپس رهسپار پاریس شد. او نخستین مجموعه ی داستان های كوتاه ایرانی را تحت عنوان یكی بود یكی نبود در سال 1300 منتشر كرد و به خاطر همین مجموعه به وی لقب پدر داستان نویسی ایران را اعطا كردند . آثار دیگر وی عبارتند از دارالمجانین ، سرو ته یك كرباس ، تلخ و شیرین ، هفت كشور ، شورآباد ، راه آب نامه ، قصه های كوتاه برای بچه های ریش دار و قصه ها را نام برد . وی در سال 1376 در ژنو درگذشت .

بزرگ علوی
وی در سال 1282 به دنیا آمد وی از نخستین تحصیل كرده های ایرانی در آلمان بود و سالهای دراز عمر خود را در این كشور گذراند . از سال 1332 تا 1357 نوشته های او در ایران اجازه ی انتشار نداشت . از آثار مشهور وی می توان (چشمهایش ، چمدان ، میرزا و سالاری ها ) را نام برد . وی در سال 1357 جان به جان آفرین تسلیم كرد.
سیمین دانشور
در سال 1300 در شیراز متولد شد. وی همسر جلال آل احمد بود . نخستین مجموعه ی او (آتش خاموش ) در سال 1327 منتشر شد . مشهورترین اثر او (سو و شون) نام دارد كه داستان زندگی مشترك دو قهرمان اصلی داستان به نام زری و یوسف است . نویسنده همچنین به توصیف زندگی مردمان فارس در خلال جنگ جهانی دوم و تسلط انگلیسیان می پردازد.

هریت پیچر
وی در سال 1811 در یكی از روستاهای ایالت كنتاكی آمریكا به دنیا آمد. او از خانواده ای مذهبی و تهی دست بود یكی از آثار او (كلبه عموتم) بود كه با نوشتن این داستان پر جنب و جوش و بی سیلیقه در میان مبارزان راه آزادی سیاه پوستان به راه انداخت و در مدتی كوتاه شهرت جهانی یافت.

پابلو نرود
در سال 1904 به دنیا آمد . (تو را می خوانم) یكی از آثار اوست كه در آن وجدان بیدار و فریاد خشم آلود مردم شیلی و انقلابی و حماسی و بشری است. از دیگر آثار او در این باره (انگیزه ی نیكسون كشی و جشن انقلاب شیلی ) را می توان نام برد . وی با سرودن این آثار بر ضد نظام زورگو و ستمگر حاكم قیام می كند.
جبرا ابراهیم جبرا
در سال 1826 میلادی در ناصریه دیده به جهان گشود. تحصیلات مقدماتی را در فلسطین و دوره های عالی را در دانشگاه كمبریج انگلستان و هاروارد آمریكا در رشته ی ادبیات انگلیسی گذراند . یكی از آثار او ( در بیابان های تبعید است) .

ویكتور هوگو
در سال1802 میلادی مشهورترین شاعر رمانتیك قرن نوزدهم فرانسه و از بزرگترین ادیبان و نویسندگان جهان است . وی مردی آزادمنش و آزادی خواه و طرفدار اصلاحات اجتماعی به نفع طبقات محروم و رنج دیده بود. از ده سالگی به شعر گفتن پرداخت و در 25 سالگی شاعری سرشناس بود. او با وجود سن كم به عضویت فرهنگستان فرانسه در آمد و مدتی نماینده مجالس قانون گذاری این كشور بود. مهمترین آثار او (بینوایان ، كوژ پشت نتردام ، كارگردان دریا و مردی كه می خندید) است.

ویلیام سیدنی پورتر
وی در سال 1862 در آمریكا به دنیا آمد . وی معروف به اُ . هنری بود . شهرت وی بیشتر مرهون داستانهای كوتاه و احساساتی و نیمه واقع گرایانه ی اوست كه در آنها اغلب به زندگی مردم تهی دست جامعه می پردازد. از آثار مشهور وی ( قلب ، مغرب ، آواز شهر ، راه های سرنوشت ، اختیارات ، چرخ و فلك ) می باشد.

سنایی
وی از شاعران بزرگ قرن ششم است . سنایی را باید تأثیر گذارترین شاعران در حوزه های مختلف شعر فارسی چون مثنوی ، قصیده ، و قطعه دانست . او در قصیده های خود از مضامینی چون زهد و حكمت و اخلاق و عرفان بهره می گیرد. او نخستین كسی است كه افكار و اصطلاحات عرفانی را با مضامین عاشقانه در هم آمیخته است .

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir