توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی خلاقیت های نوری در معماری ایران به منظور دستیابی به راهکارهای طراحی کالبد روانی مناسب در معماری امروز دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی خلاقیت های نوری در معماری ایران به منظور دستیابی به راهکارهای طراحی کالبد روانی مناسب در معماری امروز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی خلاقیت های نوری در معماری ایران به منظور دستیابی به راهکارهای طراحی کالبد روانی مناسب در معماری امروز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی خلاقیت های نوری در معماری ایران به منظور دستیابی به راهکارهای طراحی کالبد روانی مناسب در معماری امروز :



تعداد صفحات:16
چکیده:
در فرهنگ ما، معماری داخلی از معماری جدا و بیگانه، به چشم نمی آید و معماری داخلی در دل معماری جا گرفته است. چه آنچه نیاز مادی است و در خدمت کاربر و چه انچه از نقش و آذین، نیازهای روحی و روانی را فراهم می اورد همه در دل معماری نهفته است. در این میان نورپردازی درمعماری ایرانی جایگاه ویژه ای داشته است. به گونه ای کهدر تاریخ معماری این سرزمین، آثار متعددی را می توان یافت که دارای طرح های بسیار بدیع و استفاده عالمانه از نور خورشید برای روشنایی فضاهای داخلی و ایجاد کالبد فیزیکی و روانی مناسب، همراه با در نظر گرفتن تمامی مسائل اقلیمی،تبادل حرارتی و تهویه مناسب بوده اند. از این رو از انجایی که امروزه در بیشتر موارد توجه به ظرافت هایی که در گذشته و در سبک های متنوع معماری بومی کشورمان به نور بوده،به چشم نمی خورد و نیروی کارآمد نور در ادراک فضا و بالابردن کیفیت معماری و به دنبال انکیفیت زندگی بدون استفاده شده است، در این مقاله با بهره گیری از روش توصیفی-تحلیلی و با بررسی اسناد و منابع کتابخانه ای و نمونه های موردی به بررسی نکات ظریف پنهان در انواع شیوه های خلاقانه نورپردازی معماری سنتی پرداخته می شود و در این راستا به ارائه راهکارهای طراحی نوری مناسب در معماری امروز بر اساس بررسیهای صورت گرفته اشاره می شود؛ به گونه ای که زمینه ساز خلق آثاری جدید و هوشمندانه و هماهنگ با آن ، به همراه بهره گیری از فن آوری های روز ،توسط طراحان معاصر گردد ؛ در نهایت می توان گفت که در معماری ایرانی از نوربه طور یکنواخت استفاده نشده و به کار گیری این عنصر طبیعی بسیار متنوع و متغییر بوده است. به گونه ای کههمین تغییر نور و رنگ و سایه روشن است که پیام های بصری کافی و مناسبی را به چشم انسان می رساند. به عبارتی نورپردازی دینامیک، نور متغیر به لحاظ کمیت، جهت تابش و رنگ موضوع کار معماران ایرانی است. نوری که در ارتباط با فضای معماری بوده و سلسله مراتب معینی را از تاریکی پدید می آورده است.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir