توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله شناسایی مناطق مخاطره آمیزجهت توسعه فیزیکی- کالبدی سکونتگاه های روستایی با استفاده از GIS (موردی: روستاهای حومه شهر سنندج) دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله شناسایی مناطق مخاطره آمیزجهت توسعه فیزیکی- کالبدی سکونتگاه های روستایی با استفاده از GIS (موردی: روستاهای حومه شهر سنندج)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله شناسایی مناطق مخاطره آمیزجهت توسعه فیزیکی- کالبدی سکونتگاه های روستایی با استفاده از GIS (موردی: روستاهای حومه شهر سنندج)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله شناسایی مناطق مخاطره آمیزجهت توسعه فیزیکی- کالبدی سکونتگاه های روستایی با استفاده از GIS (موردی: روستاهای حومه شهر سنندج) :



تعداد صفحات:10
چکیده:
هدف پژوهش حاضر شناسایی مناطق مخاطره آمیز جهت توسعه کالبدی- فیزیکی سکونتگاههای روستایی می باشد. براین اساس پژوهش حاضر با روش توصیفی – تحلیلی و با تاکید بر جنبه کاربردی آن سعی بر دارد تا با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی و روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP)، به شناسایی مناطق مخاطره آمیز جهت توسعه فیزیکی- کالبدی روستاهای حومه شهر سنندج بپردازد. در این راستا جهت پهنه بندی مناطق مخاطره آمیز با بهره گیری از اطلاعات موجود در پایگاه سیستم اطلاعات جغرافیایی شهرداری سنندج، لایههای اطلاعاتی همانند: فاصله از گسل، لایه شیب، لایه ارتفاع منطقه، فاصله از رودخانه، لایه زمین لغزش، لایه نوع خاک تولید گردیدند. نهایتاٌ بر حسب میزان ارزش و اهمیت لایه های اطلاعاتی در شناسایی جهت مناسب توسعه فیزیکی سکونتگاههای روستایی در محیط ARCGIS10، توابع و الگوریتم های کاربردی آن اعمال شد. نتایج حاصل ازتلفیق لایه های استاندارد شده درتکنیک مورد نظر، زمینهای منطقه مورد مطالعه را با تاکید بر عوامل طبیعی اولویتبندی کرد، سپس این زمین ها با نقشه کاربری اراضی مقایسه کرده و مشخص شد که مناطق مخاطره آمیز در فاصله نزدیکی از گسلها، رودخانه ها و در ارتفاع نامناسب و شیب نامناسب که جزء مناطق با خطر بالا هستند، واقع شده اند و لذا برای توسعه فیزیکی آینده روستاها پیشنهاد داده نشدند.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir