توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تكنولوژی گوگل دارای 85 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تكنولوژی گوگل  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تكنولوژی گوگل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تكنولوژی گوگل :

«جدا از مشكلات مقیاس گذاری تكنیك های جستجوی قدیمی، برای داده های به این اندازه، تكنیك های جدید رقابتی كه استفاده از نمایش اطلاعات اضافی در فرا متن ها را برای نتیجه‌ جستجوی بهتر شامل می‌شود وجود دارد… خیزش سریع تكنولوژی برای جمع آوری مستندات وب و نگهداری آن ها بصورت بروز لازم و ضروری است. فضای ذخیره سازی باید به نحو موثری جهت ذخیره ایندكس ها و مستندا تشان استفاده شود. سیستم indexing باید صدها گیگابایت از داده ها را به شكل موثری پردازش كند. پرس وجوها باید با سرعت صدتا هزار بار در هر ثانیه انجام شوند» سرجی برین ولاورنس پیج، 1997

در ابتدا BackRub وجود داشت، سرویسی كه به گوگل تبدیل شد. امروزه گوگل با دقت بیشتری به الگوریتم pageRank خود وابسته است. PageRank الگوریتمی انتخابی است كه ارزش را به چیز مهمتر می دهد. نشانگر اهمیت یك صفحه وب تعداد صفحاتی است كه به آن صفحه خاص لینك می شوند.
آقایان بِریِن و پِیچ خیلی زود فاكتور جدیدی را به این الگوریتم اضافه كردند كه رأی را به صفحه مهمتر می داد. ایده آنها این بود كه صفحه ای مهمتر است كه تعداد افراد بیشتری بر روی آن كلیك می كنند.كلیك های بیشتر روی یك صفحه وب باعث می شد كه آن صفحه وب دارای ارزش و اهمیت بیشتری شود. در انتها، آرام آرام فاكتورهای دیگری نیز به این الگوریتم اضافه شد. برای مثال ، تعداد دفعاتی كه محتوای یك صفحه تغییر
می كند نیز یكی از فاكتور های مهم شد.

تكنولوژی pogeRank گوگل دقیقاً به جستجوی اینترنتی وابسته شده است. برای نمونه، الگوریتم رأی گیری(Voting Algorithm) كارایی كمتری در عمل جستجو دارد. توجهی كه گوگل نسبت به تكنولوژی جستجویش كرد، باعث تحت الشعاع قرار گرفتن افكار عمومی راجع به این شركت شد. جستجوی گوگل همانند یك ستاره نوظهوراست‌كه‌درخشندگی‌اش‌ باعث شده تا ناظران نتوانند جهات دیگر این پدیده را به وضوح و دقیق مشاهده كنند.
صرف نظر از این ، گوگل یك شركت تكنولوژی است بعضی از این تكنولوژی ها هنگامی كه دریك مقاله توضیح داده می شوند مانند مقاله “The Anatomy of a Large –Scale Hypertextual” كه در همان اوایل مطرح شد، خواستار پیدا می كنند. مقاله های اخیر مانند
“MapReduce: Simplified Data search Engine” می توانند به آرامی خوانده شوند با توجه به اینكه گوگل یك تكنولوژی است، توضیح دادن اینكه گوگل چكار می كند، درجملات ساده وقابل هضم قدری مشكل است. شكل زیر یك دید كلی از چهار چوب گوگل را ارائه می كند.

شكل 3-1: نمایی كلی از چهار چوب گوگل
مهمترین قسمت های تكنولوژی گوگل كه پایه و اساس دیاگرام Googleplex است شامل موارد زیر می‌شوند:
[a]: اصلاح لینوكس به منظور اجازه دادن به فایل های بزرگ و دیگر توابع درجهت دادن شتاب بیشتر به همه سیستم
[b]: یك معماری توزیع شده كه به برنامه های كار بردی و مقیاس بندی ها اجازه می دهد كه بدون توجه به نوع آنها و بدون نیاز به نصب سیستم عاملی دیگر به سیستم متصل شوند.
[c]: یك معماری فنی كه در هر سطح مقیاس بندی مشابه بهم هستند.
[d]: یك معماری مركزی وب، كه به انواع جدید برنامه های كاربردی، بدون محدودیت یك زبان برنامه‌نویسی اجازه می دهد تا ساخته شوند.

تكنولوژی گوگل از یك پیشرفت پیوسته و یا آنچه كه مدیران مشاور فنی ژاپنی به آن Kaizan می گویند بوجود آمده است. هر تغییر تكنیكی گوگل ممكن است برای كاربران متوسط آن بی اهمیت باشد اما زمانیكه بصورت كامل آن را تفسیر می كنند مزایای فن شناسانه گوگل از ابداعات افزایشی و تصاعدی آن، سازگاری هوشمندانه و ماهرانه برداشت های پژوهشی – تحقیقی و تنظیم عالی بیزانس برای لینو كس حاصل می‌شود. زمانی، یك تاریخ نویس تكنولوژی ، از بین صدها پیشرفتی كه گوگل در این نُه سال اخیر آنها را رهبری كرده، قادر به تشخیص یك یا دو اختراع مهم كه برمبنای pageRank است خواهد بود. منتقدین گوگل در آینده خواهند دید كه گوگل هسته پردازش تكنولوژی خود را با منابع مختلف پیوند زده است.

جهت توضیح ، ساختار مراكز داده گوگل و ارسال پیام به این مراكز و از این مراكز به جاهای دیگر راههای زیادی وجود دارد كه از طریق محاسبات شبكه ای صورت می گیرد. توانایی گوگل در خواندن داده بصورت همزمان از كامپیوتر های مختلف ، یادآور تكنولوژی BiTorrent است. گوگل از سخت افزار مناسب یا “White box” در مراكز داده اش استفاده می كند كه نشان دهنده خصلت كامپیوتر دوست بودن گوگل است. استفاده از حافظه و دیسك ها برای ذخیره چنیدن كپی از داده ها ناشی از محدودیت های محاسباتی است.

گوگل به تكنولوژی دست یافت، سپس آنها را گلچین كرد و از راههای مختلف نزدیك شدن یك بلاك ساختمان، را به سیستم های با مقیاس بزرگ نمایش داده گوگل از این گلچین كردن و دسته بندی كردن سودهای زیادی برد كه از آن جمله می توان به این موارد اشاره كرد: اولاً چهارچوب محاسباتی گوگل عملكرد سیستم را از سخت افزارهای كم هزینه وبا قیمت نازل جدا كرد. دوماً، گوگل درمورد تنگناهای سیستم عامل هایی از قبیل Solavis ، ویندوز سرور پیشرفته و لینوكس های آماده كاركرده است. سوماً ، گوگل ایده های برنامه نویسی خوبی از زبانهای برنامه نویسی دیگر گرفته ، و توابع و كتابخانه های جدیدی را جهت حذف بیشتر نیازهای كدنویسی دستی برای موازی سازی یك برنامه كاربردی در سر تاسر سرورهای گوگل پیاده سازی كرده است.

طبق نظر جف دین كه یكی از مهندسان ارشد گوگل است، مهندسی گوگل ترتیبی از آشفتگی هاست. این سخن نه شگفت انگیز است ونه لزوماً سخنی منفی است. Googleplex جعبه ای است كوچك جهت برنامه نویسی و طراحی وابزارهای آن پیچیده‌وغیرطبیعی اند. مقابله با مشكلات گوگل را تبدیل به مكانی برای بهترین و درخشنده ترین تكنیك های جهان كرده است. طبیعت خلاق با حركت گوگل تركیب شده و همین امر پیش گویی ابداعات بعدی گوگل را مشكل ساخته است. قبل از مرور دقیق تر قسمت های انتخاب شده از تكنولوژی گوگل ، دیاگرام «چهارچوب محاسبات گوگل» مروری بر Googleplex و برخی از تكنولوژی های آن ایجاد می كند و موضوع بحث این فصل نیز راجع به همین مقوله خواهد بود.
Page Rank جهت كار كردن به مقدار زیادی سیكل محاسبات بر حسب اسب بخار نیاز دارد. هنگامیكه گوگل در سال 1996 در حال پیشرفت بود آقایان برین و پیچ محاسبات را محدود كردند. برای اینكه pageRank كار كند، آنها مجبور بودند طریقه تولید الگوریتم pageRank را بر روی كامپیوترهای معمولی و پیش پا افتاده موجود بفهمند. از ابتدا- و با توجه به تصادف پیشرفت تقریباً مسلم گوگل با مایكروسافت این نتیجه مهم است- گوگل باید مشكل مهندسی نرم افزار و سخت افزار خود را برای به موفقیت رسیدن جستجوها حل می كرد. در حقیقت هنگامیكه راجع به تكنولوژی گوگل بحث می‌كنیم خیلی مهم است كه در ذهن خود این موضوع را داشته باشیم كه pageRank تنها به این دلیل مهم است كه می تواند به سرعت دردنیای واقعی اجرا شود ونه در یك كامپیوتر بی بار ویا دریك آزمایشگاه روشن همراه با نور آبی سوپر كامپیوترها.

شكل تركیبی گوگل: مهندسی نرم افزار وسخت افزار نشان می دهند كه چهار چوب تكنولوژی گوگل دارای دو ناحیه فعالیت است. یك قسمت مهندسی نرم افزار است كه تلاش می كند روی pageRank ودیگربرنامه‌های‌كاربردی‌متمركز ‌‌‌‌‌‌‌‌شود.مهندسی‌نرم افزاری كه در اینجا بكار رفته است به معنای نوشتن كد و فكر كردن درباره اینكه چگونه یك سیستم كامپیوتری عمل كند تابیشترین سرعت عمل را داشته باشد است. سرعت عمل یعنی زمان پاسخ گویی زیر یك ثانیه ، كه گوگل قادر است علی رغم افزایش كاربران، برنامه های كاربردی و پردازش داده ها، آن را حفظ نماید.

3-2:تركیب گوگل: نوآوری سخت افزار و نرم افزار

شكل 3-2: نمای تركیبی گوگل
قسمت دیگر برروی سخت افزار متمركز شده است. گوگل دارای رك های سرور، مكانی برای كابل ها، وسایل خنك كننده و لایه‌های مراكز داده است. بازدهی‌ازهزینه‌های عملیاتی پائین تر است و توانایی مقیاس بندی، بعنوان درخواستی برای افزایش منابع محاسباتی است. با یك گردش سریع تر و حذف كارهای پردرد سر همانند پشتیبانی گرفتن از داده ها، ابداع سخت افزار گوگل، آن را به یك مزیت رقابتی تبدیل كرده است كه بعضی رقبای آن می توانند دراواسط سال 2005 با آن برابری كنند.

Page Rank به همراه لایه های محاسباتی اضافی كه در طی چند سال اضافه شد باعث مشكلات نرم افزاری قابل ملاحظه ای شده است. سیستم گوگل باید صفحات وب را پیدا می كرد و دوجین از آنها را اجرا می نمود، اگرنبودباید صدها صفحه وب‌راآنالیزمی كرد. یك لینك كه به یك صفحه اشاره می كند را درنظر بگیرید، گوگل باید یك توالی ازآنها را برای 8 میلیارد صفحه وب نگهدارد.

برای یك صفحه وب تكی همراه با یك لینك كه به‌آن‌اشاره‌می‌كند مشكل جزئی وبی اهمیت است. یك لینك معادل یك اشاره گر می باشد، اما چه اتقاقی ممكن است رخ دهد زمانیكه یك سایت دارای 10000 لینك باشد كه به آن اشاره می كند گاهی اوقات مشكل خیلی بزرگ می‌شود و محاسبات قابل توجهی لازم دارد. بعضی از این لینك ها احتمالاً از سایت هایی كه دارای ترافیك بیشتری نسبت به بقیه هستند می آیند و بعضی دیگر ممكن است از سایت هایی كه قصد مسخره كردن و دست انداختن گوگل برای تفریح و سرگرمی دارند آمده باشند. محاسبات مرتب كردن مقدار هر كدام از این لینك ها، به كار محاسباتی كه به pageRank مربوط می‌شود اضافه می گردد كه داشتن حساب این فاكتورها كاربزرگی است. اندازه گیری فاكتورهای مختلف بر ضد یكدیگر، برای یك صفحه اگر بدون كمك یك ماشین حساب انجام شود می تواند كار مشكلی باشد. این محاسبات را در نظر بگیرید و آن رابه دو میلیادر صفحه وب اعمال كنید و سپس وظایف محاسبات را به یك سوپر كامپیوتر بدهید.

هنوز هم این كار، هرروزه وقت گوگل و پردازش های pageRank آن را پر می كند. كاربران به این موضوع فكر نمی كنند كه چرا تكنولوژی، یك روال جستجو یا سیصد میلیون پرس وجوی گوگل كه هر روز نیز بكار می برد را تأیید می كند. تكنولوژی گوگل، در یك ثانیه در حدود سیصد و چهل پرس وجورا به دوازده زبان از كاربران دنیا انجام می دهد.
تكنولوژی گوگل را نمی توان از جستجو متمایز كرد زیرا جستجو اصلی ترین محرك در دنیای گوگل بوده است. هنگامیكه آقایان برین و پیچ توانستند با تعداد محدودی كامپیوتر كار كنند والگوریتم pageRank را راه اندازی نمایند، آن وقت بود كه گوگل در یك جاده سرازیری قرار گرفت. نرم افزار احتیاج به سخت افزار وزیر ساختار های شبكه ای مناسب دارد تا بتواند كار كند. اگر سخت افزار و نرم افزار گوگل نبود، گوگلی هم وجود نداشت.

در گوگل سخت افزار و نرم افزار بشكل جدانشدنی به هم پیوند خورده اند. با هر ویژگی جدید در نرم افزار، مهندسین گوگل باید متقابلاً یك ویژگی مهم را به سخت افزار اضافه نمایند و هنگامیكه یك ویژگی جدید به سخت افزار اضافه می‌شود، مهندسین گوگل با حرص و طمع از این ویژگی برای عملكرد بهتر نرم افزار استفاده می كنند.

دارایی های گوگل عبارتند از: سوپر كامپیوتر ها، ابزارهای نرم افزاری جالب و چندین هزار كاربر كه تلاش می كنند تا بفهمند Googleplex چه كارهای دیگری می تواند انجام دهد. بعضی از سرهم بندی ها از مشكلات ناشی از بیت ها وبایت ها، نوشتن كد و سرهم كردن برنامه های كاربردی خارج از توابع موجود ناشی می شوند كه نتیجه یك محصول خیره كننده، خواهد بود.

مشكلات دیگر از لحیم كردن و جوش دادن آهن و كاربا ابزار آلاتی مانند پیچ گوشتی بوجود می آید. این‌مهندسین بدنبال‌راه‌حلی‌برای‌ساختن‌سخت افزار و سیستم فیزیكی هستند كه بتواند محاسباتی را كه برای راه اندازی pageRank مورد نیازاست انجام دهد. نزدیكی گوگل به مراكز داده، رك ها درمراكز داده و وسایل موجود در رك ها كه در مراكز داده قرار دارند، چابك تر از سیستم جستجوی شركت هستند. سخت افزارها باید هوشمند تر گردند. سخت افزارها باید بصورت 7×24، درشرایط بارگذاری پیوسته و در مكان هایی از سوئیس تا پكن كار كنند. تناسب بین سخت افزار ونرم افزار شاید یكی از موفقیت های مهم گوگل بوده است.

3-3:چگونه گوگل از یاهو و MSN متمایز می‌شود
تكنولوژی گوگل همانند دیگر تكنولوژی های شركت های آنلاین بصورت همزمان و مقارن است، اما در عین حال خیلی متفاوت از آنهاست. معمولاً یك مركز داده، تسهیلاتی بدست آمده است؛ و بوسیله شخص ثالثی ، جایی كه مشتری سرورهای خود را در آنجا قرار می دهد بكار انداخته می‌شود. كاركنان و پرسنل مركز داده، قدرت، وضعیت هوا و نگهداری روال ها را مدیریت می كنند. مشتری، كامپیوتر و كامپوننت هارامشخص می كند. هنگامیكه یك مركز داده باید توسعه داده شود، كادرتسهیلات باید تقریباً تمام كارهای روزمره خود را انجام دهند و ممكن است با مهندسین مشتری برای برخی وظایف تخصصی كاركنند. قبل از نگاه به تفاوت های مهم گوگل و دو رقیب بزرگ او، با هم لیستی از ویژگی های مراكز داده گوگل را مرور می‌كنیم.

1- اكنون تعداد مراكز داده گوگل به حدود بیست و چهار عدد رسیده است گرچه خارج از گوگل هیچ كسی دقیقاً تعداد مكانهای آنها را نمی داند. آنها بصورت آنلاین و بطور اتوماتیك، تحت هدایت فایل سیستم گوگل ، شروع به كاركردن از دیگر مراكز داده می كنند. این تسهیلات و قابلیت ها، بعضی اوقات با 10000 كامپیوتر گوگل یا بیشتر صورت می گیرد كه یكدیگر را پیدا كرده و خودشان را پیكر بندی می كنند و تمام این اعمال را با كمترین دخالت انسان انجام می دهند.
2- سخت افزارهای مراكز داده گوگل را می توان از مغازه های محلی كامپیوتر تهیه كرد. گوگل از همان نوع حافظه ، دیسك درایو و فن ها ومنابع تغذیه ای كه دركامپیوتر های شخصی رومیزی بكار می رود استفاده می كند.

3- هر سرور گوگل در یك وضعیت استاندارد كه pizza box نامیده می‌شود همراه با یك تغییر مهم حاصل می‌شود و آن این است كه دوشاخه ها و پورت ها در جلوی جعبه قرار دارند تا دستیابی راسریع تر و آسان تر نمایند.
4- رك های گوگل طوری مونتاژ شده اند كه می توانند سرورها را در جلو و عقب خود نگه می دارند. این كارایی به رك های استاندارد كه معمولاً چهل pizza box را در خودنگه می دارند اجازه می دهد تا هشتاد pizza box را در خودجای دهند.
5- یك مركز داده گوگل می تواند در كمتر از 72 ساعت از پشته قسمت به عملیات آنلاین رود، بر خلاف بیشتر مراكز داده كه یك هفته یا حتی یك ماه زمان نیاز دارند تا منابع اضافی را بصورت آنلاین دریافت نمایند.

6- هر سرور ، رك و مركز داده در مسیری‌همانندچیزی‌كه plug and play نامیده‌می‌شود كار می كند مراكز داده شبكه گوگل هنگامیكه منابع جدیدی به آن متصل می‌شود متوجه می شوند، همانند اتصال ماوس به پورت USB در یك كامپیوتر laptop. این منابع برای بیشتر قسمت ها بطور اتوماتیك وبدون دخالت انسان وارد عمل می شوند.
بعضی از این فاكتورها وابسته به نرم افزار هستند همانطور كه ذكر شد، این روی هم افتادن بین نرم افزار وسخت افزار در گوگل ، نمایش دهنده ارتباط همزیستی بین دو رشته مختلف مهندسی است. از همان آغاز، نرم افزار و سخت افزارِ گوگل به شكل محكمی به یكدیگر وابسته بوده اند. گوگل یك شركت نرم افزاری یا سخت افزاری نیست، بلكه شبیه به شركت IBM می باشد كه وجودش را هم مدیون سخت افزار و هم نرم افزار است . اما برخلاف IBM ، گوگل مدلی تجاری دارد كه توسط آگاهی دهنده ها و اعلان كننده ها حمایت می‌شود. از نظر تكنیكی گوگل به IBM (از منظر شركت سخت افزاری و نرم افزاری) ، به مایكروسافت (ازمنظر شركت نرم افزاری) و به یاهو (بعنوان تركیبی از چند نرم افزار) نزدیك است.

مهندسی نرم افزار و سخت افزار در گوگل به آسانی نمی تواند تفكیك شود. در MSN و Yahoo ، سخت افزار و نرم افزار بطور خیلی بی ربط تر با یكدیگر تركیب شده اند. دو مثال زیر این تفاوت ها را به روشنی بیان می كند.
مایكروسافت- با مقداری گردش كم درون ماشین های بازی Xbox و وسایل جانبی- سیستم های عامل و برنامه های كاربردی قدیمی را برنامه ریزی كرد. مایكروسافت دارای چندین سیستم عامل است و مهندسین مایكروسافت نیز به سختی برروی نسل بعدی سیستم های عامل كار می كنند . مایكروسافت سخت افزار خود را نمی سازد یا طراحی نمی كند. سیستم عامل های مایكروسافت بصورت رمزی است. برای مثال، برای پردازنده هایی كه از چیپ های اینتل برای كامپیوترهای شخصی در آورده شده‌ا‌ند.

اخیراً مایكروسافت راه جدیدی را با ماشین های بازی اش یعنی Xbox 360 شروع كرده است این Xbox جدید از پردازنده ای از خانواده IBM از چیپ های Power PC كه همچنین در كامپیوتر های مكینتاش، 3/Sohy PS و ماشین های بازی نسل بعدی Nintendo بكار برده شده استفاده می كند. برنامه های كاربردی مایكروسافت بر روی سیستم عامل های مایكروسافت اجرا می شوند، گرچه نسخه ای از مایكروسافت آفیس و اینترنت اكسپورر می توانند برروی مكینتاش اجرا شوند.

علاوه بر این . مایكروسافت از شركت های تولید كننده مختلف سخت افزار را خریداری می كند تا سیستم های آنلاین را اجرا نماید. بیشتر این شركت های تولیدی، نه بطور شگفت آوری، بوسیله‌ مایكروسافت تصدیق شده اند. مثال های آن شامل استفاده مایكروسافت‌ا‌زكامپیوترهای‌دل‌است.مهندسین‌مایكروسافت‌ازاین‌ماشین‌هادرپیكربندی هایی كه به سیستم عامل های مایكروسافت وبرنامه های كاربردی نیاز دارند استفاده می كنند. برای مثال ، سرورهای مایكروسافت اغلب به خاصیت تعادل بار نیاز دارند. مایكروسافت تعادل بار خودش را از طریق نرم افزار پیاده سازی می كند.

هنگامی كه احتیاج به عملكرد بیشتری باشد، مایكروسافت سخت افزار را بروز می كند، حافظه اضاف می كند، یا به تكنولوژی سرعت بالاتر هارد درایو بجای اینكه سیستم عامل خودش عملكرد بالاتری را همچنان كه گوگل انجام می دهد اجرا كرده وتحویل دهد تغییر جهت می دهد. هنگامی كه یك كار به خریدار تحویل داده می‌شود مهندسین مایكروسافت بر روی فرونشاندن خطاها تمركز می كنند. دوباره مهندسی یك برنامه كاربردی نرم افزار برای عملكرد بالاتر مخصوص یك اولویت نیست.

چندین نگرش بصورت ضمانت شده هستند:
1- برخلاف گوگل ، مایكروسافت بر روی عملكردبعنوان‌یك‌پایان‌درخودش‌تمركز نمی كند. بعنوان نتیجه، مایكروسافت عملكرد را با روشی كه بیشتر كاربران كامپیوتر انجام می دهند می گیرد. مایكروسافت یا ماشین هایش را بروز می كند ویا آنها را می خرد. مایكروسافت با سیستم های عاملش و زیر كارهایش برای گرفتن آن قطعه زمان اضافی ، كارهای بیهوده انجام نمی دهد.

2- بر خلاف گوگل ، مایكروسافت باید سیستم های عامل زیادی را پشتیبانی نماید و زمان وانرژی را درمعین ساختن آن برنامه های كاربردی و میراث مهم از قبیل مایكروسافت آفیس یا SQl Server صرف كند تا بتواند بر روی این سیستم های عامل جدید اجرا نماید. مایكروسافت لنگرقایقی دارد كه به زانوان مهندسین خود بسته است. لنگر قایق برای اینكه مایكروسافت مطمئن شود كه رمز میراثی اش در آخرین و بزرگترین سیستم های عاملش كار می كند احتیاج است.

3- بر خلاف گوگل ، مایكروسافت مسیر مهم ثبت شده ای در طراحی و بنای سخت افزار برای محاسبات توزیع شده و عظیم موازی شده نداشت. ماوس ها و صفحه كلیدها موفقیتی بحساب می آمدند. مایكروسافت پیوسته برروی Xbox پول‌راازدست می دهد وناگهان وفات ورود مایكروسافت به درون بازار سخت افزار شبكه خانگی، مدارك بیشتری را مبنی بر اینكه مایكروسافت صلاحیت و شایستگی سخت افزاری همانند گوگل ندارد را فراهم می كند.بر حسب تكنولوژی، گوگل‌مهندسان‌نرم‌افزاروسخت افزار خبره ای برای ایجاد سریع برنامه های كاربردی ، انجام دادن بسرعت برنامه های كاربردی محاسباتی – متمركز و اجرای سرویس های با قابلیت اعتماد بالا از سخت افزار مناسب و با قیمت پائین را دارد.

یاهو متفاوت از گوگل و مایكروسافت عمل می كند و در اواسط سال 2005 یك رقیب مستقیم برای گوگل درتبلیغ و آگهی های تجاری بحساب می آید. یاهو بواسطه سودهایی كه كسب می كند رشد كرده است بعنوان مثال در جستجو، یاهو com 3721. را برای بكار بردن زبانهای چینی در جستجوی اطلاعات و همچنین بازیابی آنها صاحب شده است . یاهو Inktomi را برای فراهم نمودن جستجوی اطلاعات در وب خریداری كرد و بعلاوه آن آزمایشگاههای Stata رابرای‌تهیهكاربرانی‌با‌جستجووبازیابی‌پست‌الكترونیكی یا هوشان خریداری نمود. یاهو همچنین مالك سایت Alltheweb.Com كه یك سایت جستجوی وب با جستجو وانتقال سریع است نیز می باشد. همچنین یاهو، مالك پیش درآمد تكنولوژی جستجو با استفاده از اعلان كننده ها برای تعیین كلمات كلیدی وبیان آنها و همچنین مالك Alta Vista سیستم جستجوی وب كه بوسیله شركت تجهیزات دیجیتال توسعه یافته است نیز می باشد. یا هو اجازه رسمی جستجوی InQuira برای اعمال پشتیبانی مشتری را می دهد. نكته جالب آن است كه یاهو یك تكنولوژی جستجوی درهم آمیخته دارد درحالی كه گوگل، تنها دارای یك تكنولوژی جستجو است.

بصورت تاریخی، یاهو كمپانی تكنولوژی ها را داراست وبه هر كمپانی اجازه می دهد تا تكنولوژی خود را در یك سیلو بكار اندازد. یكپارچگی این تكنولوژی های مختلف زمانی را صرف می كند كه فعالیت پرخرج و گرانی برای یاهو محسوب می‌شود. هر كدام از این نرم افزارهای كاربردی به سرورها و سیستم های‌مخصوص‌برای‌هر‌تكنولوژی‌نیازمند اند. نتیجه آن می‌شود كه یا هو یك موزاییك از سیستم های عامل ، سخت افزار و سیستم ها را داراست. مشكل یاهو متفاوت از مشكل میراث مایكروسافت، boat-anchor است و آن مواجهه یاهو با مشكل Balkan-states است. صداها، احتیاجات ونیازها و ضد علاقه های زیادی وجود دارند، اما یاهو باید در مدیریت منابع برای محافظت از صلح وادامه دادن به آن سرمایه گذاری كند. یاهو صلاحیت مركزی درمهندسی سخت افزار برای سطح كارایی و پایداری را ندارد هر چند كه ممكن است شایستگی قابل توجهی در پشتیبانی crazy-quilt سخت افزار وسیستم های عامل داشته باشد. شایان ذكر است كه یاهو یك كمپانی مهندسی نرم افزار نیست. مهندسین یاهو از طریق یك پرتال ، تابع ها و كاركردهایی را از سیستم های ناهمخوان بوجود می آورند.

گوگل نیز تكنولوژی ای را بدست آورده كه بعنوان یك مثال خوب از آن، می توان پیكاسا رانام برد. پیكاسا نرم افزار مدیریت تصاویر است كه بر روی كامپیوترهای شخصی كه دارای سیستم عامل ویندوز هستند قابل اجراست . این برنامه بصورت یك برنامه یكپارچه كه از چندین برنامه كاربردی مركز- شبكه گوگل تشكیل شده است می باشد.
1- Gmail : كاربر می تواند تصاویر خود را از طریق پست الكترونیكی به دوستان، همكاران ویا خانواده خود ارسال كند. كاربرِپیكاسا بدون داشتن حساب كاربری Gmail نیز قادر به ثبت و دریافت نام كاربری و رمز عبور می باشد. اگر كاربری تمایل داشته باشد می تواند از حساب كاربری Gmail نیز برای سرویس های دیگرِ گوگل نظیر Fusion كه پرتال شخصی گوگل است و یا تابع جستجوی تاریخ كه پرس وجوهای اخیر كاربران را ذخیره می كند نیز استفاده كند.

2- Blog Publishing: كاربر می تواند تصاویر مورد نظر خود را به Blogger. Com پست كند. تابع انتشار تصاویر بقدری ساده است كه با یك یا دو كلیك قابل انجام است. پست تصاویر به برخی سیستم های وبلاگ، برتر از خبرگی ومهارت بسیاری از كاربران كامپیوتر است.
3- Image Printing : كاربر می تواند تصویر مورد نظر خود را به سرویس پردازش تصاویر كه بصورت آنلاین است ارسال كند.

در مقابله تند به رویكرد یاهو، گوگل برنامه كاربردی پیكاسارا درون Googleplex یكپارچه كرده است. “Hooks” برای كاربران چیزی بی درد و رنج است. گوگل درون یك برنامه كاربردی اشاره- و – كلیك، راه حلی برای ایجاد مدیریت تصاویر دیجیتالی شهودی و سیال را دسته بندی كرده است. بطور كلی برنامه های قابل استفاده یاهو بصورت درستی درون یك بسته یكپارچه همراه با دیگر سرویس های یاهو قرار ندارند. سیستم جستجوی com.3721 را مشاهده كنید، این سرویس باقی مانده عملیات زبان چینی موجود از صفحات غیرانگلیسی یاهوست.

گوگل ، برنامه ای كاربردی رابا استفاده از بعضی كدهای موجود بر روی كامپیوتر های خانگی كاربران و دیگر نرم افزارها طرح ریزی كرده كه در حال اجرا كردن بر روی Googleplex ، درمحلی دراینترنت است. این سه كمپانی در برخورد با یكدیگر، در ساختار و نقاط تكنیكی متفاوت اند مانند كشتی ها در جام آمریكا كه هر كدام هدفی را دنبال می كردند اما موضوع نبرد برای سكانداران كه وظیفه كنترل كشتی را بر عهده داشتند چیز دشواری بود. حتی با وجود اینكه، بین این سه كمپانی، فضایی تجاری وجود دارد اما برخورد ها اجتناب ناپذیراند. جدول زیر نظری است كلی و اجمالی در مورد مسائل تكنیكی سه كمپانی گوگل ، یاهو ومایكروسافت در
میانه سال 2005 .

جدول 3-1: نظری كلی در مورد مسائل تكنیكی سه كمپانی یاهو، گوگل و مایكروسافت
Yahoo MSN Google
كفایت و قابلیت مهندسی چند رسانه ای نرم افزار سخت افزار بعلاوه مهندسی نرم افزار
قدرت تكنیكی تكنولوژی پرتال تكنولوژی دات نت عملكرد بالای برنامه های كاربردی وب
ضعف تكنیكی یكپارچگی سیستم امنیت بازبینی و نظارت شبكه
رقابت تكنیكی عمده متحد كردن و یكی كردن سیستم ها امنیت كیفیت بالای كارمندان تازه استخدام شده
MSN و شركت مایكروسافت در بخش نرم افزار دارای شایستگی ولیاقت اند. این كمپانی از ریشه های سیستم عاملش برای تهیه محدوده ای از محصولات برای وسایل موبایل ، كامپیوترهای رومیزی، نوت بوك و همچنین اقدام در مورد كلاس سرورها رشد یافت. با نگاهی به آینده خواهیم دید كه كمپانی تكنولوژی دات نت در چهار چوب مایكروسافت برای تولید برنامه های كاربردی مجازی فعالیت می كند. دربعضی روش ها، دات نت یك نسخه كمتر باز شده از تكنولوژی AJAX است كه گوگل از آن درمحصولات Gmail و نقشه هایش استفاده می كند.

شركت مایكروسافت هزینه زیادی را برای جلو بردن ویندوز به سمت پایین برای دستگاههای موبایل وبه سمت خارج برای كامپیوترهای متمركز در شبكه صرف می كند تا بتواند منافع و بازده خود را افزایش دهد. برای ادامه دادن در آینده، مایكروسافت باید درقسمت نرم افزارمسلط و حكمفرما باشد. هر چند موقعیت مایكروسافت (خواه بصورت واقعی ویا بصورت ظاهری ) آسیب پذیری محصولاتش در شكافهای امنیتی است، اما این كمپانی باید با قدرت ، سهمی را از بازارتجارت برای برنامه های كاربردی متمركز شبكه تسخیر كند.

وصله بعد از وصله، مشكل بعداز مشكل و سپس قول دادن بعد از قول دادن كمی اعتبار شركت را برای تحویل سیستم های امن ونرم افزار به خطر انداخت. با نگاهی به 12 تا 18 ماه بعد خواهیم دید كه شانس موفقیت مایكروسافت منوط به امنیت ، هزینه و اجتماع افراد نرم افزار نویس است.
رشد بازمتن ها بطور متناوب ، دلیل محكمی بر این است كه مایكروسافت مرگ سختی را پیش رو خواهد داشت و كاربران مایكروسافت برای امنیت و همچنین ذخیره پول های خود راضی به تغییر هستند. بنابراین می توان گفت: مایكروسافت ضعیف تر از آن است كه بتواند به دیگر رقبای خود نظیر گوگل حمله كند.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir