توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله در مورد کارورزی دفتر فنى پارسه خرمدره دارای 26 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد کارورزی دفتر فنى پارسه خرمدره  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد کارورزی دفتر فنى پارسه خرمدره،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد کارورزی دفتر فنى پارسه خرمدره :

مقدمه :
در روز اول كارورزی با محیط دفتر آشنا شدیم . سپس پس از گرفتن كروكی زمین ، كم كم شروع به ترسیم پلان مسكونی نمودیم . پس از كشیدن نقشه بطور دستی و مشخص نمودن قسمت ها و فضاهای مختلف ، تغییراتی در نقشه دادیم و به نحوی رفع اشكال نموده و شروع به ترسیم اصلی نمودیم . و نقشه را توسط AUTO CAD رسم كردیم.

پس از ترسیم كلیه قسمت های مورد نیاز ، یعنی پلان ، پلان فونداسیون ، نمادها و برش و ; قسمت اولیه كار به پایان رسید . سپس شروع به ترسیم پلان مسكونی دیگر نمودیم و مطابق نقشه گذشته ، كلیه كارهای این نقشه را نیز به اتمام رساندیم .

از روز دهم كم كم مشغول كار در محیط كارگاه شدیم یعنی همان زمین مورد نظر برای اجرای ساختمان .
پس از بازدید از زمین و مطابقت دادن با كروكی كارهای مورد نیاز را شروع كردیم كه به شرح زیر می باشد .

آشنایی با محل كارورزى:
دفتر فنى پارسه خرمدره در تاریخ 1377 تأسیس شده . این دفتر واقع در شهرستان خرمدره جزء سهامی خاص می باشد . دفتر فنی پارسه خرمدره متعلق به جناب آقاى مهندس سعید مهدیان دارای مدرك لیسانس عمران می باشد . و كارهای فنی و پروژه های زیادی را اجرا و به اتمام رسانده اند از جمله فعالیتهای این دفتر : به اتمام رساندن پروژه های سبز كشت ، به اتمام رساندن پروژه كارخانه مینو ، به اتمام رساندن پروژه های مسكونی و ; می باشد .

بازدید زمین و آماده سازى
قبل از شروع هر نوع عملیات ساختمانی باید زمین محل ساختمان بازدید شده ووضعیت و فاصله آن نسبت به خیابان ها و جاده های اطراف مورد بازرسی قرار گیرد و همچنین باید محل چاه های فاضلاب و چاه آب های قدیمی و مسیر قنات های قدیمی كه ممكن است در هر زمینی موجود باشد تعیین شده و محل آن نسبت به پی سازی مشخص گردد و در صورت لزوم می باید این چاه هابا بتن یا شفته پر شود . و سپس نسبت به ریشه كنی ( كندن ریشه های نباتی كه ممكن است در زمین روئیده باشد ) آن محل اقدام شود و خاك های اضافی به بیرون حمل گردد . و بالاخره باید شكل هندسی زمین و زوایای آن كاملاً معلوم شده و با نقشه ساختمان مطابقت داده شود .

پیاده كردن نقشه
یعنی انتقال نقشه ساختمان از روی كاغذ به روی زمین با ابعاد اصلی ( یك به یك ) بطوریكه محل دقیق پی ها و ستون ها و دیوارها و عرض پله ها و ; روی زمین بخوبی مشخص باشد باید سعی شود حتماً در موقع پیاده كردن نقشه از نقشه پی كنی استفاده شود . برای پیاده كردن نقشه در پلان های معمولی و كوچك از متر و ریسمان بنایی استفاده گردد .

پس از داشتن یك امتداد ساختمان می توان به كمك متر و ریسمان و كمك گرفتن از رابطه فیثاغورث امتداد دیگر را بدست آورد و بدین ترتیب كل زمین را مشخص نماییم .
                                                 X                    4  متر
                                                                                                  3 متر
                                                                                    5 متر

Y                                                                                     

بعد از اتمام كار پیاده كردن نقشه و قبل از اقدام به گود برداری یا پی كنی حتماً باید اندازه های پیاده شده را كنترل نماییم تا حتی المقدور از وقوع اشتباهات احتمالی جلوگیری كنیم .

خاكبرداری
اصولاً پی كنی به 2 دلیل انجام می شود :
الف ) دسترسی به زمین بكر : با توجه به اینكه كلیه بار ساختمان بوسیله دیوارها یا ستون ها به زمین منتقل می شود ، در نتیجه ساختمان باید روی زمینی كه قابل اعتماد بوده و قابلیت تحمل بار ساختمان را داشته باشد بنا گردد .

ب) برای محافظت پایه ساختمان : در این مورد حتی در بهترین زمین ها نیز باید حداقل پی هایی به عمق 40 تا 50 سانتیمتر حفر كنیم .

ابعاد پی
عرض و طول و عمق پی ها كاملاً به وزن ساختمان و قدرت تحمل خاك محل ساختمان بستگی دارند .
پس از تكمیل برداشت خاك و تكمیل شدن ابعاد پی ها و شناژها ، اقدام به بتن ریزی در كف پی به ارتفاع 10cm می نماییم . به این بتن اصطلاحاً بتن مگر می گویند . بتن مگر به ما كمك می كند كه سطحی صاف داشته باشیم و اینكه بتن اصلی ما با خاك مخلوط نشود .

عمق پی های نواری
در زمین های خوب حداقل عمق پی های نواری در حدود 50cm می باشد و اگر در این عمق به زمین بكر نرسیده باشیم باید عمق پی را تا زمین بكر ادامه داد و یا از روش های دیگر مثل شمع كوبی استفاده نمود .

عرض پی ها
معمولاً عرض پی قدری بزرگتر از عرض دیوار روی آن ساخته می شود . زیرا اولاً همیشه فشار وارده و سطح تحت فشار با هم نسبت معكوس دارند ، در ثانی فرض بر این است كه بار وارده بوسیله دیوار یا ستون به پی ، با زاویه 45 درجه منتقل می گردد . بدین جهت عرض پی از عرض دیوار بزرگتر می باشد .

لایه های پی نواری
لایه های پی سازی در پی های نواری به ترتیب از پایین به بالا عبارتند از
1- شفته ریزی
 پی های نواری در ساختمان های آجری دو یا سه طبقه معمولاً با شفته پر می شوند . شفته مخلوطی است از خاك مناسب و آهك شكفته و آب .

خاك مناسب
 خاك مناسب برای شفته خاكی است كه قطر دانه های تشكیل دهنده آن از لحاظ بزرگی و كوچكی متفاوت بوده بطوریكه دانه های ریز تر ، فضای خالی بین دانه های درشت تر را پر نموده و در نتیجه جسم متراكم و توپری بدست می آید .

آهك
  جسمی است سفید رنگ از پختن سنگ آهك یا كربنات كلسیم به فرمول coco3 در حرارت 800 تا 1400 درجه سانتی گراد بدست می آید . به سنگ آهكی پخته می گویند كه تمام coco3 به cao و co2 تبدیل گشته و co2 به صورت گاز از محیط خارج شده باشد .

آهك شكفته
آهك زنده cao میل تركیب شدیدی با آب دارد و در اثر مجاورت با آب تبدیل به آهك شكفته گشته و آهك مرده و یا آهك آبدیده می گردد .

شدت حرارت به قدری است كه مقداری از آب مصرفی را بخار می كند و مقداری از سنگ آهك كه كاملاً پخته شده باشد را به آهك زنده تبدیل         می نماید. شدت حرارت به قدری است كه مقداری از آب مصرفی را بخار می كند و مقداری از سنگ آهك كه كاملاً پخته شده باشد را به آهك زنده تبدیل
می نماید .

آب
تقریباً هر نوع آبی را می توان در شفته بكار برد فقط باید توجه نمود از مصرف آب هایی كه آلوده به مواد شیمیایی هستند خودداری نمود . در هفته سوم پس از قالب بندی پی ها اقدام به آماده سازی آرماتورهای پی نمودیم و سپس پس از بستن آرماتورهای فنداسیون و گذاشتن صفحه ستون ، پی آماده ریختن بتن می گردد .     

در همین حین در محیط دفتر اقدام به ترسیم نقشه های دیگر كرده و همینطور در مورد طراحی مشاوراتی داشتیم و در همین حین اقدام به برشكاری و آماده سازی ستون ها و تیرها نمودیم .

در نقشه های اجرایی ساختمان مذكور اختلاف سطحی نسبت به كف اصلی ما داشت كه ما برای حل این اختلاف اقدام به كرسی چینی نموده و این اختلاف سطح را با مصالح سنگی پر كردیم پس از قالب بندی پی ها و سپس آرماتور بندی داخل شناژها اقدام به بتن ریزی می نماییم و مدتی پس از بتن ریزی از این بتن ریخته شده مواظبت می كنیم و دائم آبپاشی می نماییم تا به مقاومت نهایی خود برسد . پس از این مرحله كه پی به اتمام رسید اقدام به بلند كردن ستون هایی كه قبلاً آماده شده اند می نماییم و پس از جوشكاری و فیكس كاری ، تیرها را نیز در جای خود فیكس می كنیم .

ستون ها را با كمك جرثقیل به صورت عمودی درآورده و سپس آن ها را به صفحه زیر ستون جوش می دهیم برای اینكه مقاومت را در محل جوشكاری افزایش دهیم می توانیم از نبشی و یا لچكی استفاده كنیم و پس از این مرحله تیرها را در جای خود قرار می دهیم و اقدام به جوشكاری می نماییم . سپس در محل های مناسب كه قبلاً در نقشه های اجرایی مشخص شده است از بادبند استفاده می نماییم و بادبندها را نیز در جاهای مناسب خود قرار می دهیم در این هنگام اسكلت فلزی ساختمان تكمیل گردیده است .

همانطور كه قبلاً ذكر شده برای حل اختلاف سطح ساختمان و سطح كف زمین اقدام به كرسی چینی می نماییم .
 
2- كرسی چینی :
  معمولاً در طبقه هم كف ساختمان ها سطح اتاق ها را چند سانتی متری از كف حیاط یا كوچه بلندتر می سازند . به این اختلاف ارتفاع كرسی چینی      می گویند . عرض دیوارهای كرسی چینی بستگی به ارتفاع آن دارد . هر قدر این ارتفاع بیشتر باشد به علت وجود خاكی كه در پشت آن قرار دارد می گیرد باید پهنای آن بیشتر شود تا بتواند در مقابل فشارهای جانبی كاملاً مقاومت نماید . در هر حال عرض كرسی چینی باید قدری بیشتر از دیوار اصلی و قدری كمتر از پی زیر آن باشد .

3- شناژ
شن به زبان فرانسه به معنای زنجیر و شناژ به معنای زنجیر كردن است . این قسمت از ساختمان كه روی كرسی چینی و معمولاً در یك تراز ساخته می شود برای متصل كردن كلیه پی ها به همدیگر ایجاد می گردد . در اثر وجود شناژ كلیه قسمت های ساختمان بطور یكپارچه عمل نموده و كلیه نشست ها یكنواخت بوده و نیروهای وارده اتفاقی ( مانند زمین لرزه و باد ) به تمام قسمت های ساختمان منتقل گشته ، در نتیجه از شدت نیرو در یك نقطه كاسته شده و مانع خرابی ساختمان می گردد .

همانطوریكه گفته شد معمولاً شناژهای افقی را روی كرسی چینی در طبقه همكف اجرا می نمایند . ولی گاهی اوقات نیز در طبقات زیر هر سقف روی كلیه دیوارها شناژ اجرا می گردد و این شناژهای افقی كه در پایین و بالای دیوار ساخته می شود بوسیله شناژهای عمودی در چندین نقطه به یكدیگرمتصل می گردد . اجرا شناژ افقی و عمودی در ناحیه های زلزله خیز مانند ایران الزامی می باشد زیرا این شناژها به نسبت قابل ملاحظه ای از شدت خرابی های وارده می كاهد .

در ساختمان های مختلف شناژ را با مصالح متفاوت از قبیل تیر آهن ، میله گرد و تیر چوبی و ; می سازند . ولی متداولترین آن شناژ بتنی می باشد . این نوع شناژ از سه قسمت تشكیل می گردد .
الف – قالب بندی            ب – آرماتور بندی               ج – بتن

الف – قالب بندی ( كفراژ بندی )  
در این مرحله روی هر كرسی چینی را با تخته و یا با آجر قالب بندی می نمایند .

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir