توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تاثیر نهادها بر رشد اقتصادی در کشورهای در حال توسعه با رویکرد داده های تابلویی مقایسه تطبیقی کشورهای در حال توسعه نفتی وغیر نفتی دارای 17 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تاثیر نهادها بر رشد اقتصادی در کشورهای در حال توسعه با رویکرد داده های تابلویی مقایسه تطبیقی کشورهای در حال توسعه نفتی وغیر نفتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاثیر نهادها بر رشد اقتصادی در کشورهای در حال توسعه با رویکرد داده های تابلویی مقایسه تطبیقی کشورهای در حال توسعه نفتی وغیر نفتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تاثیر نهادها بر رشد اقتصادی در کشورهای در حال توسعه با رویکرد داده های تابلویی مقایسه تطبیقی کشورهای در حال توسعه نفتی وغیر نفتی :



تعداد صفحات:17
چکیده:
هدف اصلی این مقاله بررسی تاثیر نهادها بر رشد اقتصادی درکشورهای در حال توسعه و مقایسه آن بین کشورهای در حال توسعه نفتی وغیر نفتی می باشد. به مفهوم دیگر می خواهیم بررسی نماییم که آیا در کشورهای درحال توسعه، نهادها تاثیر معنی داری بر رشد اقتصادی دارد؟ و آیا در این فرایند وابستگی این اقتصاد ها به نفت مهم است؟ در این راستا 73 کشور در حال توسعه مورد بررسی قرار گرفته است که بر اساس تقسیم بندی ارائه شده توسط انکتاد این کشورها به دو گروه کشورهای نفتی و غیر نفتی تقسیم شده است. در این مقاله با روش داده های تابلویی اثر 6 متغیر نهادی پاسخگویی نهادهای دولتی، ثبات سیاسی، اثربخشی نهاد دولتی، کیفیت قوانین، میزان حاکمیت قانون و کنترل فساد بر رشد اقتصادی بصورت جداگانه ای برای کشورهای در حال توسعه نفتی وغیر نفتی مورد بررسی قرار گرفته و نتایج حاصله مقایسه گردیده است. در این مقاله از مدل داوسون (1998) استفاده شده است که توسط احمد و هال (2012) برای بررسی تاثیر نهادها بر رشد اقتصادی کشورهای جنوب شرقی آسیا استفاده شده است. نکته قابل توجه در این مدل آن است که نهادها از طریق بهره وری کل بر رشد اقتصادی اثر می گذارد. نتایج حاصله نشان می دهد که هر یک از شش متغیر نهادی بالحاظ نمودن کل کشورهای در حال توسعه (نفتی وغیرنفتی) تاثیر مثبت ومعنی داری بر رشد اقتصادی داشته است. تخمین جداگانه برای کشورهای نفتی وغیرنفتی نتایج متفاوت و گاهی متناقضی را نشان داده است.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir