توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ارزیابی اثرات ویتامین E و اسیدآمینه سیستئین بر فراسنجه های میکروسکوپی اسپرم گاومیش بعد از انجماد – ذوب با رقیق کننده تریس- زرده تخم مرغ دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزیابی اثرات ویتامین E و اسیدآمینه سیستئین بر فراسنجه های میکروسکوپی اسپرم گاومیش بعد از انجماد – ذوب با رقیق کننده تریس- زرده تخم مرغ  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی اثرات ویتامین E و اسیدآمینه سیستئین بر فراسنجه های میکروسکوپی اسپرم گاومیش بعد از انجماد – ذوب با رقیق کننده تریس- زرده تخم مرغ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزیابی اثرات ویتامین E و اسیدآمینه سیستئین بر فراسنجه های میکروسکوپی اسپرم گاومیش بعد از انجماد – ذوب با رقیق کننده تریس- زرده تخم مرغ :



تعداد صفحات:9
چکیده:
برای بررسی تاثیر اسیدآمینه سیستئین و ویتامین E بر اسپرم گاومیش شبه جزیره میانکاله پس از رفع انجماد در قالب طرح کاملا تصادفی از تعداد 10 راس گاومیش نر بالغ در راستای تعیین درصد تحرک، درصد زنده مانی و یکپارچگی آکروزوم اسپرم گیری شد. نمونه ها با رقیق کننده پایه تریس زرده تخم مرغ رقیق شدند و با 3 سطح ویتامین E ا (0/5، 1 و 1/5 میلی مول) و 5 سطح اسید آمینه سیستئین (1، 2/5، 5، 7/5 میلی مول) و رقیق کننده پایه بدون آنتی اکسیدان مخلوط شدند و انجماد انجام گرفت. 30 روز بعد از هر گروه 5 پایوت به صورت تصادفی انتخاب شد و در آب 37 درجه سانتی گراد به مدت 30 ثانیه برای ذوب قرار گرفت. با میکروسکوپ صفحه گرم درصد تحرک اسپرم مشاهده گردید و همزمان بررسیدرصد زنده مانی و یکپارچگی آکروزوم به ترتیب با روش ائوزین_نگروزین و گیمسا صورت گرفت. اختلاف تیمارها با روش آنالیز واریانس یک طرفه ارزیابی گردید. مقایسه میانگین ها با آزمون توکی صورت گرفت. نتایج نشان داد با افزودن ویتامین E و سیستئین تحرک اسپرم افزایش یافت به طوری که بیشترین درصد مربوط به ویتامین E ا 1/5 میلی مول و سیستئین 7/5 میلی مول در مقایسه با گروه شاهد بود. از نظر سلامت آکروزوم اختلاف معنی داری بین گروه ویتامین E، سیستئین با گروه شاهد دیده نشد (0/05>P). بین گروه سیستئین، بیشترین و کمترین درصد زنده مانی در غلظت 7/5 و 1 میلی مول دیده شد و در مقایسه با گروه شاهد کمترین میزان مربوط به شاهد بود . از طرفی گروه ویتامین E با یکدیگر و گروه شاهد اختلاف معنی داری داشتند و کمترین و بیشترین میزان مربوط به گروه شاهد و ویتامین E ا 1/5 میلی مول بود. در کل افزودن ویتامین E و اسیدآمینه سیستئین سبب افزایش درصد تحرک و زنده مانی اسپرم بعد از رفع انجماد شد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir