توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  تحقیق Linux و كاربرد در شبكه های كامپیوتری بعنوان Server دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق Linux و كاربرد در شبكه های كامپیوتری بعنوان Server  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق Linux و كاربرد در شبكه های كامپیوتری بعنوان Server،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق Linux و كاربرد در شبكه های كامپیوتری بعنوان Server :

Linux بعنوان یكی از قویتین و امن ترین سیستم عاملهای روز دنیا، كاربرد بسیار مهمی در شبكه های كامپیوتری دارد. همانطور كه بیشتر گفته شد می توان هنگام نصب این سیستم عامل آنرا به فرم های مختلفی نصب كرد كه از جمله آنها نصب Linux به صورت Server می باشد. اگر این فرم نصب را انتخاب كنیم لیستی از Serverهای موجود در Linux برای ما به نمایش در می آید كه می توانیم بنا به مورد استفاده، Serverهای مورد نظرمان را انتخاب كنیم. هر كدام این Serverها وظایف و نقشی متفاوت را در شبكه ایفا می كنند. در این دوره كارآموزی ، من روی 5 سرور تحقیقاتی انجام دادم و استفاده و كاربردهای هر یك همراه تنظیماتشان را بررسی كردم كه در اینجا به ذكر آنها می پردازم. این 5 تا عبارتند از:

1) HTTP Server

2) Samba Server

3) DNS Server

4) DHCP Server

5) Squid Server

در این بخش به ذكر كاربردها و موارد استفاده و تنظیمات هر كدام می پردازیم.

Web Server: Hpache

نسخه های مختلف Linux Web Server های مختلفی را برای استفاده كاربران ارائه می دهند. مهمترین Serverای كه ارائه می شود معمولاً Apache است كه تقریباً به Web Server استاندارد Linux تبدیل شده است.

سیستم عامل Linux معمولاً هنگام نصب (به فرم Server ) ، Apache را نصب و راه اندازی می كند. تمام شاخه ها و فایلهای لازم بطور خودكار تولید می شوند. پس از آن، هرگاه كه Linux در حال اجرا باشد، سیستم شما یك Web Site كامل خواهد بود. هر بار كه سیستم خود را روشن و راه اندازی كنید، Web Server شما نیز به كار می افتد و بطور مداوم اجرا خواهد شد. در اكثر نسخ ، شاخه رزرو شده برای فایلهای داده شما “/Var/WWW/htm/ خو اهد بود شما می توانید Web page های خود را در این شاخه یا هر زیر شاخه ای در آن قرار دهید. سیستم شما بعنوان یك Server عمل خواهد كرد. تنها كاری كه لازم است انجام دهید اینستكه تنظیمات مورد نیاز و دلخواه خود را روی این server انجام دهید و سپس فایلها و شاخه های خود را در اختیار كاربران خارج از كامپوتر خود قرار دهید.

Web Server معمولاً Web Site شما را در شاخه /Var/WWW/ راه اندازی می كند.

همچنین چندین شاخه دیگر برای مدیریت سایت ایجاد می كند. شاخه /Var/WWW/Cgi-bim/ حاوی اسكریپت های CGI خواهد بود و /Var/www/html/manual حاوی راهنماهای Apache به فرمت html می باشد. شما می توانید با استفاده از browser خود (مثلاً mozilla) آن را تست كنید. Web page های شما باید در شاخه /Var/www/html قرار گیرند. همچنین home page خود را نیز در آنجا قرار دهید. فایلهای Configuration مورد نیاز Web Server در شاخه دیگری قرار دارند. این فایلها در شاخه /efc/httpd/conf قرار دارند.

– شروع و متوقف كردن Web Server:

در اكثر سیستم ها، Apache بعنوان یك Standalone Server نصب می شود كه دائماً در حال اجرا می باشد. همانطور كه قبلاً ذكر شد، سیستم شما بطور خودكار daemon مربوط به Web Server را راه اندازی می كند كه باعث می شود این Server هر بار كه سیستم را راه اندازی می كنید بطور خودكار شروع به كار كند. در Red Hat و بعضی دیگر از نسخه های Linux، Startup Script مربوط به وب سرور كه httpd نام دارد در شاخه /efc/rc.d/init.d واقع است. لینكهایی كه از طریق آنها این اسكریپت شروع به كار می كند نیز در شاخه هایی با level اجرای متناظر واقعند.

معمولاً لینك 585 httpd به /efc/rc.d/init/httpd در شاخه های run level 3 و run level 5 یعنی /efc/rc.d/rc5.d یافت می شود.

شما می توانید با استفاده از دستور chkconfig با تعیین run level (یعنی در چه سطحی اجرا شود) httpd را فعال كنید.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir