توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مقایسه فسفر عصاره گیری شده با بی کربنات سدیم نیم نرمال و اسید مالیک و اسید اگزالیک و ارتباط آنها با برخی خصوصیات فیزیکی خاک در تعدادی از خاک های استان گلستان دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه فسفر عصاره گیری شده با بی کربنات سدیم نیم نرمال و اسید مالیک و اسید اگزالیک و ارتباط آنها با برخی خصوصیات فیزیکی خاک در تعدادی از خاک های استان گلستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه فسفر عصاره گیری شده با بی کربنات سدیم نیم نرمال و اسید مالیک و اسید اگزالیک و ارتباط آنها با برخی خصوصیات فیزیکی خاک در تعدادی از خاک های استان گلستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه فسفر عصاره گیری شده با بی کربنات سدیم نیم نرمال و اسید مالیک و اسید اگزالیک و ارتباط آنها با برخی خصوصیات فیزیکی خاک در تعدادی از خاک های استان گلستان :



تعداد صفحات:8
چکیده:
فراهمی کم فسفر بدلیل حلالیت ناچیز و ظرفیت جذب بالای آن در خاک ها می تواند مشکل عمده ای برای رشد گیاهان باشد. استفاده کمتر از کود های شیمیایی فسفر و استفاده از مکانیسم هایی که فسفر غیر قابل دسترس رابه شکل قابل استفاده برای گیاه درآورد. می تواند در کاهش ورود فسفر به روان آب و همچنین از نظر اقتصادی اهمیت داشته باشد. این پژوهش با هدف بررسی 3 عصاره گیر اسید مالیک، اسید اگزالیک و بی کربنات سدیم (اولسن) به منظور تعیین عصاره گیر مناسب جهت برآورد فسفر قابل جذب در 6 خاک استان گلستان انجام شد. میانگین فسفر عصاره گیری شده توسط روش های مذکور به این ترتیب افزایش می ییابد: اگزالیک اسید>بی کربنات سدیم(اولسن) > اسید مالیک. در روش اسید اگزالیک آنیون اسیدهای آلی می توانندبا کاتیون های Al+3 ، Fe+2،Ca+2 تشکیل کمپلکس های قویتری از فسفات دهند و فسفر می تواند آزاد شود. همچنین هیج همبستگی معناداری بین مقدار فسفر عصاره گیری شده با شاخص های فیزیکی وجود نداشت.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir