توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تسبیح موجودات عالم دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تسبیح موجودات عالم  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تسبیح موجودات عالم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تسبیح موجودات عالم :

آیاتی درباره تسبیح موجودات عالم
1ـ اَلَم تَرَ اَنَّ الله یَسْبِحُ لَه مَن فِى السَماواتِ وَالاَرْض وَ الطَّیرِ صافات كُلُ قَد عَلِمُ صَلاتِه وَتَسبیحِه . (نور-1)
2ـ سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَكِیمُ (حشر-1)
3ـ یُسَبِّحُ لِلَّهِ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ الْمَلِكِ الْقُدُّوسِ الْعَزِیزِ الْحَكِیمِ
4ـ تُسَبِّحُ لَهُ السَّمَاوَاتُ السَّبْعُ وَالأَرْضُ وَمَن فِیهِنَّ وَإِن مِّن شَیْءٍ إِلاَّ یُسَبِّحُ بِحَمْدَهِ وَلَكِن لاَّ تَفْقَهُونَ تَسْبِیحَهُمْ إِنَّهُ كَانَ حَلِیمًا غَفُورًا (جمعه-1)
5ـ وَ لكن لا تَفْقهونَ تَسبیحِهِم‏
6ـ اَلْجِبالُ مَعَه یَسبِِحْنَ بِالعَشى وَالاِشراقَ وَ الطَیرَ مَحشورَه كُلُ لَه اَواب‏(نور)
تمرین اول : جدول زیر را كامل نمایید

تمرین دوم:عبارات قرآنی زیر را به كمك هم گروه خودمعنا كنید.

تسبیح موجودات:
یكى از حرفهایى كه قرآن روى آن تكیه كرده است مساله‏تسبیح موجودات و تحمید انها است.قرآن در بعضى‏از بیانات خودش مى‏گوید تمام ذرات وجود،خدا را تسبیح مى‏كنند وحمد مى‏كنند،یعنى طبق منطق قرآن مثلا چوب و فلز،خدا را تسبیح‏مى‏كنند،ذرات هوا تسبیح گوى خدا هستند،هر ملكول از ملكولهاى‏آب و هر ذره از ذرات اتمى و هر ذره كوچكتر از اتم خدا را تسبیح‏مى‏كند.

قرآن این مطلب را با عبارات مختلف در جاهاى مختلف‏گفته است.
یكى در سوره بنى اسرائیل است كه شاید از همه جاعام‏تر و صریح‏تر بیان فرموده است،مى‏فرماید: « و اِنَّ مِنْ شَى‏ءِ اِلایَسبَحُ بِحَمدِه وَ لكِن لا تَفهَمونَ تَسبیحِهُم ‏» هیچ چیزى نیست « ان من شى‏ء یعنى‏ ما من شى‏ء »چیزى نیست مگر آنكه خدارا تسبیح مى‏كند،تسبیح مقرون به حمد،ولى شما تسبیح آنها رانمى‏فهمید.
طبق گفته قرآن هر سلول از سلولهاى پوست و گوشت واستخوان و خون من و هر مویى از موهاى بدن من دائما در تسبیح حق‏تعالى است،در حالى كه من نمى‏شنوم.قرآن مى‏گوید بله، شمانمى‏شنوید،و نمى‏فهمید.
ما در قران شش سوره داریم كه با تسبیح شروع می شوند: سوره حشر ، حدید، تغابن، جمعه، صف .

شناخت: زندگینامه شهید مرتضی مطهری
استاد شهید آیت الله مطهری در 13 بهمن 1298 هجری شمسی در فریمان واقع در 75 کیلومتری شهر مقدس مشهد در یک خانواده اصیل روحانی چشم به جهان می گشاید. پس از طی دوران طفولیت به مکتبخانه رفته و به فراگیری دروس ابتدایی می پردازد. در سن دوازده سالگی به حوزه علمیه مشهد عزیمت نموده و به تحصیل مقدمات علوم اسلامی اشتغال می ورزد. در سال 1316 علیرغم مبارزه شدید رضاخان با روحانیت و علیرغم مخالفت دوستان و نزدیکان، برای تکمیل تحصیلات خود عازم حوزه علمیه قم می شود.

در دوره اقامت پانزده ساله خود در قم از محضر مرحوم آیت الله العظمی بروجردی (در فقه و اصول) و حضرت امام خمینی ( به مدت 12 سال در فلسفه ملاصدرا و عرفان و اخلاق و اصول) و مرحوم علامه سید محمد حسین طباطبائی (در فلسفه : الهیات شفای بوعلی و دروس دیگر) بهره می گیرد. در سال 1331 در حالی که از مدرسین معروف و از امیدهای آینده حوزه به شمار می رود به تهران مهاجرت می کند. در تهران به تدریس در مدرسه مروی و تألیف و سخنرانیهای تحقیقی می پردازد. در سال 1334 اولین جلسه تفسیر انجمن اسلامی دانشجویان توسط استاد مطهری تشکیل می گردد. در همان سال تدریس خود در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران را آغاز می کند.
کنار امام بوده است به طوری که می توان سازماندهی قیام پانزده خرداد در تهران و هماهنگی آن با رهبری امام را مرهون تلاشهای او و یارانش دانست. در ساعت 1 بعد از نیمه شب روز چهارشنبه پانزده خرداد 1342 به دنبال یک سخنرانی مهیج علیه شخص شاه به وسیله پلیس دستگیر شده و به زندان موقت شهربانی منتقل می شود.

مهمترین خدمات استاد مطهری در طول حیات پر برکتش ارائه ایدئولوژی اصیل اسلامی از طریق درس و سخنرانی و تألیف کتاب است. این امر خصوصاً در سالهای 1351 تا 1357 به خاطر افزایش تبلیغات گروههای چپ و پدید آمدن گروههای مسلمان چپ زده و ظهور پدیده التقاط به اوج خود می رسد.
• در دوران اقامت حضرت امام در پاریس، سفری به آن دیار نموده و در مورد مسائل مهم انقلاب با ایشان گفتگو می کند و در همین سفر امام خمینی ایشان را مسؤول تشکیل شورای انقلاب اسلامی می نماید. هنگام بازگشت امام خمینی به ایران مسؤولیت کمیته استقبال از امام را شخصاً به عهده می گیرد و تا پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن همواره در کنار رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی و مشاوری دلسوز و مورد اعتماد برای ایشان بود تا اینکه در ساعت بیست و دو و بیست دقیقه سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه سال 1358 در تاریکی شب در حالی که از یکی از جلسات فکری سیاسی بیرون آمده بود یا گلوله گروه نادان و جنایتکار فرقان که به مغزش اصابت نمود به شهادت می رسد و امام و امت اسلام در حالی که امیدها به آن بزرگمرد بسته بودند در ماتمی عظیم فرو می روند.

• سلام و درود خدا بر روح پاک و مطهرش.
تمرین چهارم: عبارات را معنی كنید.
1ـ اَلَم تَرَ اَنَّ الله یَسْبِحُ لَه مَن فِى السَماواتِ وَالاَرْض
2ـ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَكِیمُ
3ـ وَ الطَّیرِ صافات كُلُ قَد عَلِمُ صَلاتِه وَتَسبیحِه .
4ـ یُسَبِّحُ لِلَّهِ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ الْمَلِكِ الْقُدُّوسِ الْعَزِیزِ الْحَكِیمِ

5ـ یُسَبِّحُ بِحَمْدَهِ وَلَكِن لاَّ تَفْقَهُونَ تَسْبِیحَهُمْ إِنَّهُ كَانَ حَلِیمًا غَفُورًا

6ـ َلْجِبالُ مَعَه یَسبِِحْنَ بِالعَشى وَالاِشراقَ وَ الطَیرَ مَحشورَه كُلُ لَه اَواب

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir