توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فناوری اطلاعات و جهانی شدن دارای 28 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فناوری اطلاعات و جهانی شدن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

مقدمه

«پایان جنگ سرد با جهش های عظیمی در عرصه ارتباطات مصادف شد از اوایل سالهای 1990 با به بازار آمدن دیش های گیرنده امواج صوتی و تصویری و سپس ایجاد خطوط اینترنتی و سقوط قیمت ارتباطات كه نتیجه آن سرعت بخشیدن بی سابقه ای در امر خبرگیری و خبررسانی و تبادل اطلاعات شد مردم جهان را تا حدی كه قبلاً در تصویر نیز نمی گنجید به هم نزدی كرد. با ایجاد سرعت در ارتباط و حمل و نقل به نظر می رسید كه جهان هر روز كوچكتر می شود. و برای اشاره به این كوچك تر شدن، اصطلاحاتی مانند دهكده جهانی و دنیای كوچك متداول شد. دوران جنگ سرد با فروپاشی شوروی پایان یافته بود و تبعاً دوران پس از آن خصوصیات دیگری داشت و لازم بود برای سهولت در كار برای آن نامی انتخاب شود. گلوبالیزیشن یا گلوبالیسم و یا همان جهانی شدن نامی است كه دوران پس از دوران جنگ سرد را باید تداعی كند و صرفاً یك نام است و نه بیشتر از آن. این دوران كه ما در ابتدای آن قرار داریم خصوصیاتی دارد كه هنوز بر كسی كاملاً روشن روشن نیست. این كه این دوران چه مراحلی را طی خواهد كرد و یا چگونه خاتمه خواهد یافت نامشخص است. آنچه مشخص است این است كه با آغاز قرن بیست و یكم ما بطور قطعی به دورانی پاگذارده ایم كه با دوران های قبلی تفاوت های ماهوی بسیاری دارد و گویا قرارداد نانوشته ای بوجود آمده كه این دوران جدید را دوران گلوبالیزیشن بخوانندن. ارتباطات در سطح جهان و ما بین مردم هر روز گسترش و سرعت بیشتری پیدا میك ند. محصولات ساخته شده در هر نقطه ای از جهان را می توان در نقاط دیگر جهان یافت. سفر كردن در جهان هر روز بیشتر و سریعتر می شود. روزنامه نگاران، دانشمندان روشنفكران، سازمانهای صنفی و ... هر روز بیشتر جهانی می شوند و در ارتباط با یكدیگر قرار گرفته و از دستاوردهای یكدیگر بهره مند می شوند. با انتقال افراد به این و آن سوی جهان هر چه بیشتر فرهنگها در همدیگر ادغام می شوند. برخلاف تصور برخی ها جهانی شدن تنها جنبه اقتصادی ندارد و تمامی حوزه های دیگر از جمله مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را شامل می شود. برخی ها این را نشانه هایی از آغاز پروسه ایجاد و تكوین یك تمدن جهانی می دانند

 

 

منابع و مآخذ


1- بخشایش اردستانی، احمد، نقش رسانه های خبری در جهانی شدن، مجله رشد آموزش علوم اجتماعی، دوره جدید شماره 4 ، تهران :‌1382.
2- جیمز استوور، ویلیام، تكنولوژی اطلاعات در جهان سوم، ترجمه دكتر رضا نجف بیگی، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی.
3- سجادی، مهدی، جهانی شدن و پیامدهای چالش برانگیز آن بر تعلیم و تربیت، مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه چمران اهواز، دوره سوم سال دهم 1382.
4- عطاران،‌محمد، جهانی شدن، فناوری اطلاعات و تعلیم و تربیت ،‌تهران: آفتاب مهر 1381.
5- فرهادی، ربابه ، نقش فناوری اطلاعات در آموزش، فصلنامه كتاب،‌نشریه سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران دوره چهاردهم ، شماره چهارم . 1382.
6- كركماز علمدار، جهانی سازی و ارتباطات
www.iranwsis.org
7- كئوفیلیپ ، دسترسی همگانی در عصر دانش جهانی
www.iranwsis.org
8- كمیته سواد فناوری اطلاعات شورای ملی پژوهش ایالات متحده ،‌تبحر در فناوری اطلاعات،‌ترجمه علی حسین قاسمی، تهران: نشر چاپار 1381.
9- گلستان، دارا، پیش درآمدی كوتاه بر گلوبالیزیشن یا جهانی شدن
www.ayandehnegar.org
10- محسنیان راد،‌مهدی، شیوه های رویارویی كشورهای در حال توسعه با چالش های تكنولوژی نوین اطلاعات و ارتباطات.
www.iranwsis.org
11- معتمدنژاد،‌كاظم، نابرابری جهانی در توسعه ارتباطات
www.iranwsis.org


 
»

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir