توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی اثر آللوپاتی گیاهان چغندرقند، افدرا و کلزا بر جوانه زنی و(Sorghum halepense) رشد اولیه علف هرز قیاق دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی اثر آللوپاتی گیاهان چغندرقند، افدرا و کلزا بر جوانه زنی و(Sorghum halepense) رشد اولیه علف هرز قیاق  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی اثر آللوپاتی گیاهان چغندرقند، افدرا و کلزا بر جوانه زنی و(Sorghum halepense) رشد اولیه علف هرز قیاق،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی اثر آللوپاتی گیاهان چغندرقند، افدرا و کلزا بر جوانه زنی و(Sorghum halepense) رشد اولیه علف هرز قیاق :



تعداد صفحات:18
چکیده:
قیاق یکی از علف‌های هرزی است که در مراحل اولیه جوانه‌زنی به شدت با گیاهان زراعی رقابت کرده و به مقدار زیادی عملکرد را کاهش می‌دهد. به منظور بررسی اثر آللوپاتی (دگر آسیبی) بقایای و عصاره ابی چغندرقند، افدار و کلزا بر جوانه‌زنی و خصوصیات مورفولوژیکی گیاهچه علف هرز قیاق به عنوان یک علف هرز رایج، آزمایشی در دو بخش مزرعه‌ای و آزمایشگاهی انجام شد. در بخش مزرعه به صورت طرح بلوک کامل تصادفی (RB) تیمارها شامل: شاهد (بدون بقایا و عصاره)، بقایای چغندرقند، بقایای کلزا، مخلوط بقایای چغندرقند و کلزا، اسپری چغندر قند ، اسپری کلزا، مخلوط اسپری چغندرقند و کلزا و اسپری افدار با 3 تکرار و در بخش آزمایشگاهی به صورت طرح کاملاً تصادفی (CRD) تیمارها شامل: شاهد (آب مقطر)، غلظت‌های عصاره آبی 5، 10، 15، 20، 25 اندامهای هوایی گیاهان مذکور با 4 تکرار در سال 1392 دانشکده کشاورزی شیروان انجام شد. نتایج مزرعه نشان داد که محلول‌پاشی عصاره افدار اثرات تحریک‌کنندگی بر کلیه صفات مورد مطالعه داشت. اما بقایا و محلول‌پاشی عصاره 15 درصد چغندرقند و کلزا کاهش چشمگیری بر تراکم و ارتفاع و هم‌چنین وزن تر و خشک مشاهده گردید. با توجه به این نتایج می‌توان از دو گیاه زراعی چغندرقند و کلزا با رعایت اصول مدیریتی و زراعی در تناوب جهت کاهش و یا مدیریت علف هرز قیاق در مزرعه استفاده کرد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir