توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ارزیابی محتوای فنل، فلاونوئید و خاصیت آنتی اکسیدانی بافت های مختلف پوملو (دارابی) Citrus grandis L.Osb به منظور استفاده از ضایعات مرکبات دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزیابی محتوای فنل، فلاونوئید و خاصیت آنتی اکسیدانی بافت های مختلف پوملو (دارابی) Citrus grandis L.Osb به منظور استفاده از ضایعات مرکبات  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی محتوای فنل، فلاونوئید و خاصیت آنتی اکسیدانی بافت های مختلف پوملو (دارابی) Citrus grandis L.Osb به منظور استفاده از ضایعات مرکبات،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزیابی محتوای فنل، فلاونوئید و خاصیت آنتی اکسیدانی بافت های مختلف پوملو (دارابی) Citrus grandis L.Osb به منظور استفاده از ضایعات مرکبات :



تعداد صفحات:20
چکیده:
در صنعت فرآوری، عمده کاربرد مرکبات، تولید آب میوه یا نوشیدنی هایی با پایه مرکبات در صنایع غذایی است. بنابراین بخش عمده میوه تبدیل به ضایعات جانبی در سال می شود. مواد گیاهی که با عنوان زائات در این صنعت تولید می شود شامل سطح بالایی از ترکیبات فنولی اند که برای محیط مضر می باشند، ولی اثر مثبت آنها بر سلامتی انسان و خاصیت آنتی اکسیدانی آنها ثابت شده است. آنتی اکسیدان های طبیعی ترکیبات شیمیایی هستند که سلول های بدن را از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد حفظ می کنند. ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند پلی فنبل ها و فلاونوئیدها رادیکال های آزاد را به دام می اندازند. در این مطالعه ویزگی های آنتی اکسیدانی عصاره متانولی 5 قسمت مختلف از گونه مرکبات C.garndis رقم دارابی شامل پوست بیرونی و رنگ (فلاودو)، پوست درونی و سفید (آلبیدو)، برگ، بذر و ریشه مورد مطالعه قرار گرفت. بررسی فعالیت آنتی اکسیدانی با استفاده از روش DPPH، اندازه گیری فتول با استفاده از واکنشگر فولین سیوکالتو و اندازه گیری فلاونوئید کل به روش نور سنجی کلرید آمونیوم صورت گرفت. نتیجه این بررسی ها نشان داد که محتوای فنل کل برای بافت های مختلف در محدوده بین 71/63-98/22 میلی گرم اسید گالیک بر گرم وزن خشک قرار داشت که در این بین ریشه حداکثر میزان فنل و عصاره متانولی آلبیدو کمترین میزان را داشتند. محتوای فلاونوئید کل در محدوده 3/44-4/56 میکروگرم کوئرسیتین بر گرم عصاره خشک بود. نتایج نشان داد که بالاترین میزان فلاونوئید کل مربوط به عصاره متانولی برگ و کمترین میزان فلونوئید مربوط به ع صاره متانولی بذر بودند. همچنین مؤثرترین غلظت عصاره ها برای محاسبه IC50 در محدوده غلظت 0/1 تا 0/2 میلی گرم در میلی لیتر قرار داشت. بیش ترین میزان IC50 مربوط به عصاره متانولی پوست آلبیدو و کمترین آن مربوط به اسید آسکوربیک و عصاره متانولی برگ بود. با توجه به میزان فنل و فلاونوئید بالای بدست آمده، میت وان نتیجه گرفت که این رقم حاوی ترکیبات با خاصیت آنتی اکسیدانی بالا است.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir