توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی چالش ها و موانع مدیریتی توسعه صنعت گردشگری در ایران دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی چالش ها و موانع مدیریتی توسعه صنعت گردشگری در ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی چالش ها و موانع مدیریتی توسعه صنعت گردشگری در ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی چالش ها و موانع مدیریتی توسعه صنعت گردشگری در ایران :



تعداد صفحات:16
چکیده:
امروزه یکی از بزرگترین بخش های اقتصادی در اکثر کشورهای جهان گردشگری است، ادعای انتونیوساویگناگ دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در 1989، مبنی بر اینکه گردشگری در پایان قرن بیستم به صنعت شماره یک جهان تبدیل خواهد شد تا حدود زیادی به اثبات رسیده است. تعداد شاغلان در این صنعت در سال 000، 785،235،010،2 نفر بوده است (1 شغل به ازای هر 12/3 شغل) و انتظار می رود اینتعداد در سال 2020 به 000، 019، 303 (1 شغل به ازای هر 9 و 10 شغل) برسد. این صنعت به کارگران فراوانی نیاز دارد و فرصتهای شغلی بسیاری را نیز برای جوانان تحصیلکرده فراهم می آورد. توسعه این صنعت برای کشورهای درحال توسعه که با معضلاتی مثل نرخ بیکاری بالا، محدودیت منابع ارزی و اقتصاد تک محصولی مواجه هستند، از اهمیت فراوانی برخوردار است نظیر کشور ما که اقتصاد آن بشدت متکی به درامدهای نفتی است و متغیرهای کلان اقتصادی با تبعیت از قیمت جهانی نفت در طول زمان دجار نوسانات شدید می شود. ارزش فوق العاده این صنعت ب هزینه اندک و ظرفیت بسیار بالایی اشتغالزایی آن مشخص می شود و کاهش تفاوت های درآمدی مناطق یک کشور و توزیع فضایی ثروت از نتایج عمده آن است. ورود هر توریست به ایران 8 فرصت شغلی ایجاد می کند که درآمدی به اندازه فروش 50 تا 100 بشکه نفت را به دنبال دارد. ترکیه در سال 1998، (1377) از صنعت گردشگری درآمدی حدود 8/3 میلیارد دلار کسب نموده و 320 هزار نیروی کار فعال و جوان خود را در این صنعت بکارگرفته است. این آمار نشان می دهد تنها جانشین درآمد صنعت نفت، درآمد جهانگرید است. طبق گزارش سازمان جهانی گردشگری ایران رتبه 10 جاذبه های باستانی و تاریخی و رتبه پنجم جاذبه های طبیعی را داراستف اما از لحاظ بهره گیری از این مناقع در جایگاه مطلوبی قرار ندارد. سهم ایران با وجود رتبه ممتازش در داشتن جاذبه های گردشگری از درآمد گردشگری جهان حتی به یک درصد هم نمی رسد. ایران با وجود داشتن جاذبه های گردشگری (تاریخی، مذهبی و طبیعی) به لحاظ عدم اتخاذ سیاست های مؤثر در این بخش هنوز نتوانسته است به سهم مناسب خود در بازارهای گردشگری جهان دست یابد و این امر باعث شده است تا بسیاری از معضلات اقتصادی- اجتماعی کشور که می تواند با توسعه گردشگری مرتفع شود همچنان پابرجا بماند. داشتن جاذبه ها و منابع گردشگری به تنهایی برای جذب گردشگر کافی نیست بلکه مهمتر آن است که چه اقداماتی در این زمینه انجام د ادهایم و چه امکاناتی را فراهم آورده ایم؟ این تحقیق سعی دارد با رشو تحلیلی- توصیفی به بررسی مسائل و مشکلات موجود در بخش مدیریتی صنعت گردشگری بپردازد و با شناسایی و معرفی آنها به ارائه راهکارهایی جهت برطرف نمودن آنها بپردازد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir