توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی آماری روند تغییرات رژیم هیدرولوژیکی رودخانه های غرب دریاچه ارومیه به روش من کندال (مطالعه موردی رودخانه های باراندوزچای، شهرچای و نازلوچای) دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی آماری روند تغییرات رژیم هیدرولوژیکی رودخانه های غرب دریاچه ارومیه به روش من کندال (مطالعه موردی رودخانه های باراندوزچای، شهرچای و نازلوچای)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی آماری روند تغییرات رژیم هیدرولوژیکی رودخانه های غرب دریاچه ارومیه به روش من کندال (مطالعه موردی رودخانه های باراندوزچای، شهرچای و نازلوچای)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی آماری روند تغییرات رژیم هیدرولوژیکی رودخانه های غرب دریاچه ارومیه به روش من کندال (مطالعه موردی رودخانه های باراندوزچای، شهرچای و نازلوچای) :



تعداد صفحات:13
چکیده:
شناخت تغییرات داده های هیدرولوژیک در سری های زمانی بلند مدت از جمله مسائل و مشکلات مهم در طراحی، برنامه ریزی ومدیریت سازه های مرتبط با آب می باشد که باید با بررسی ویژگی های آماری سری داده ها و بهره گیری از آزمون های معتبر به درکصحیح از آنها دست یافت. در این پژوهش به بررسی شرایط فوق در داده های متوسط سالانه جریان سه ایستگاه هیدرومتری واقع در رودخانه های باراندوزچای، شهرچای و نازلوچای در بازه زمانی 30 ساله (1390-1361) پرداخته شده است. به این منظور برای بررسی روند و جهش از روش آزمون من کندال استفاده گردید. نتایج این پژوهش نشان داد که از بین سه ایستگاه مورد مطالعه، درایستگاه نازلوچای (تپیک) هیچ روند معنی داری مشاهده نگردید و ایستگاه های باراندوزچای(دیزج) و شهرچای(بند) از سال 1384 به بعد دارای روند کاهشی بوده اند. همچنین در بررسی جهش ایستگاه ها از روی نمودار های من کندال، ملاحظه شد که آماره آزمون (Z) تمام ایستگاه ها از سال 1360 تا سال 1384 از مقادیر بحرانی (196) کمتر بوده که نشان دهنده غیر معنی دار بودن تفاوت دبی های متوسط جریان قبل و بعد از سال های مشکوک به جهش بوده است.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir