توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی تغییرات زمانی و مکانی هدایت الکتریکی و سختی منابع آب زیرزمینی شهرستان های قائمشهر-جویبار با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تغییرات زمانی و مکانی هدایت الکتریکی و سختی منابع آب زیرزمینی شهرستان های قائمشهر-جویبار با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تغییرات زمانی و مکانی هدایت الکتریکی و سختی منابع آب زیرزمینی شهرستان های قائمشهر-جویبار با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تغییرات زمانی و مکانی هدایت الکتریکی و سختی منابع آب زیرزمینی شهرستان های قائمشهر-جویبار با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) :



تعداد صفحات:13
چکیده:
مقدمه: امروزه با توجه به بروز افت مداوم و کاهش ذخایر مخازن آب زیرزمینی به علل برداشت بیش از حد از منابع آبی، کاهش بی سابقه میزان بارندگی در طی دو دهه گذشته روندی را در پیش گرفته است که حجم آبی با گذشت زمان تغییر یافته است. لذا هدف از این تحقیق بررسی تغییرات زمانی و مکانی هدایت الکتریکی و سختی منابع آب زیرزمینی شهرستانهای قائمشهر-جویبار توسط نرم افزار ArcGIS طی سالهای 1380-90 بوده است.مواد و روشها: این مطالعه از نوع توصیفی_مقطعی می‌باشد. نتایج آزمایشات مربوط به هدایت الکتریکی و سختی آرشیو شده در اداره آب منطقه ای استان مازندران برای 30 حلقه چاه آب زیرزمینی در طی سالهای 1380-90 دریافت شده و با نرم افزار93 ArcGIS وExcel2007 با آمار توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. محدوده مورد مطالعاتی در محیط نرم افزارArcGIS رسم شده و موقعیت 30 حلقه چاه روی نقشه مشخص شد. برای ترسیم نقشه پهنه بندی از روش زمین آماری کریجینگ مدل کروی استفاده شد. براساس پهنه بندی صورت گرفته، چاهها به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده و روند تغییرات از شمال به جنوب ( دریا به ساحل) مورد بررسی قرار گرفت و با ترسیم نمودارها ، چاهها بر حسب فاصله از دریا و فصل تر و خشک هم بررسی شدند.نتایج و بحث: نتایج نشان داد میانگین هدایت الکتریکی و سختی چاهها به ترتیب از 176166 میکروموس بر سانتیمتر و 46132 میلی گرم بر لیتر بر حسب کربنات کلسیم در سال 1380 به 1865 میکروموس بر سانتیمتر و 49588 میلی گرم بر لیتر در سال 90 افزایش یافته است. همچنین مقایسه نقشه های پهنه بندی GIS بیانگر افزایش میانگین این پارامترها طی سالهای 1380-90 بوده است. هدایت الکتریکی و سختی منابع آب زیرزمینی شهرستان های قائمشهر-جویبار از شمال به جنوب کاهش یافته ودر چاههایی که میزان هدایت الکتریکی بالاست میزان سختی هم بالا بوده است. نتیجه گیری: روند تغییرات EC از شمال به سمت جنوب (دریا به ساحل) شهرستانها کاهشی بوده است که بیانگر نفوذ شوری از دریا به منطقه بوده است. میانگین هدایت الکتریکی در فصل خشک بیشتر از فصل تر بوده است که رابطه معکوس با میزان بارش داشته است.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir