توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله معلول و معلولیت دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله معلول و معلولیت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله معلول و معلولیت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله معلول و معلولیت :

معلول و معلولیت:

خدایا از تو متشكرم كه تمام نعمتت را تمام و كمال در اختیار من قرار داده ای و وای به آن روزی كه مرا از كوچك ترین نعمت محروم سازی.
اول از همه كلمه معلول به زبان لاتین یعنی Handi cap.
در آغاز هنگامی كه یك خانواده بچه معلولی را متولد می كند نام و مشخصه معلولیت فرزند را به سازمان حمایت از هندی كاپ ها می فرستند تا برای فرزند خود اقدامات اولیه انجام شود. یعنی از این طریق دولت به خاطر فرزند آن خانواده حقوقی را برای آنها در نظر می گیرد و تحت نظر مؤسسه حمایت از هندی كاپها می شود تا آن خانواده بتواند با امكانات لازم را حتی شخص معلول را فراهم كند تا آن شخص كمبود یا افسردگی یا منزوی نشود.

و هنگامی كه شخص اسمش داخل لیست می رود ارتباطی را با سرپرست معلولین صورت می گیرد، باخبر می شوند. در كشور اروپایی مانند سوئد از خود مركز شهر گرفته تا روستاهای دورافتاده تمام امكانات یكسان است. مثلاً : هر نوع امكاناتی كه برای مركز شهر در نظر گرفته می شود مانند همان نه كمتر و نه بیشتر برای روستاها مورد استفاده قرار می گیرد.
هر فرد معلول كه حقوقی را از دولت دریافت می كند پرستار آن نیز حقوقی را به خاطر نگهداری از آن معلول یا هندی كاپ از دولت دریافت می كند. ولی خانواده های كه فرزند معلول دارند بیشتر از افراد خانواده خود برای فرد معلول كمك می گیرند به خاطر اینكه دوست ندارند افراد غریبه وارد حریم زندگی آنها شوند و آنها عقیده دارند كه احساسات و روحیات بچه باید با خانواده خودش سازگاری داشته باشد.

و برای همین از خاله یا دخترخاله یا بقیه افراد خانواده كمك می گیرند و هزینه آن را خود دولت پرداخت می كند. البته نه تنها افراد معلول به خودی خود از دولت حقوق می گیرند بلكه هر فرزندی كه به دنیا می آید دولت برای او حقوقی را در نظر می گیرد. ولی فرزندهایی كه هندی كاپ به دنیا می آیند یا به مرور زمان هندی كاپ می شوند حقوق بیشتری را دریافت می كند و همین طور امكانات بیشتری را.
معلولین كه گفتیم اسمش هندی كاپ است از لحاظ تلفظ اروپایی معلولین شنوایی یا بینایی یا چشایی نداریم آنها می گویند هندی كاپ از نوع آسیب دیده. مثلاً : چشم آسیب دیده از نوع چشم.

در یكی از شهرهای اروپایی برای افر اد معلول تئاتر موزیكال برای اولین بار پخش شد كه امكناتی برای آنها در نظر گرفته شده بود. عبارت از: همراه با فروش بلیط برای هر فرد معلول یكی كاست راهنما هم داده شد. یكی از آن افراد كور آن ماری نام داشت كه این بیوگرافی ر ا در اینترنت آورده و در مورد آن توضیحاتی داده است.
به گفته آن ماری هنگامی كه با سازمان معلولین تماس گرفتند آنها به من گفتند بلیط و آن نوار كاست را ما برای تو به درِ خانه می فرستیم. آن ماری كاست را دریافت كرده و قبل از اینكه به تئاتر برود آن را به دقت گوش داد. محتوای كاست عبارت از: معرفی هنرپیشگان، اسم اصلی و در درون تئاتر بازی می كند. كارگردان، نورپرداز و غیره … . و معرفی نقش هنرپیشه در تئاتر.

روز موعد فرا رسید و آن ماری و بقیه دوستان به دیدن تئاتر رفتند برای هر نفر یك هدفنی در نظر گرفته شده بود. و برای آنها از طریق هدفن ماجرای تئاتر و ممیك چهره و نوع لباس، رنگ لباس، رنگ نورهای مختلف و حركات آنها برای افراد توضیح داده می شد. این تئاتر در مورد زندگی مسیح بوده است و به گفته آن ماری این تئاتر بسیار جذاب، شیوا، و واقعاً شنیدنی بود و در این لحظه بود كه من احساس كردم با چشمانی باز به این تئاتر می نگرم و به گفته سرپرست این گروه تمام تلاش ما برای افراد كور این بود كه این افراد مانند افر اد بینا از تئاتر لذت كافی ببرند و احساس نابینایی نكنند.

قوانین راهنمایی و رانندگی برای افراد نابینا: در هنگام رد شدن از خیابان برای یك فرد معلول از نوع چشم در قسمت چراغهای خطر آهنگی در نظر گرفته شده و با صدای موزییك فرد نابینا متوجه می شود چه موقع باید از خیابان گذر كند و این روش قابل كنترل است یعنی یك فرد نابینا با فشار دادن دكمه می توان چراغ خطر قرمز روشن كرده یا برای آن روشن كند تا او بتواند به راحتی از خیابان گذر كند. (فقط برای افراد منحصر هر نوع معلولی).

هر فرد معلول می تواند در مراكز خرید یا سالن ها یا سینماها یا رستورانها هر جایی ماشین خودش را پارك كند و هیچ ممنوعیتی برای او در نظر گرفته نشده ولی همیشه نزدیك ترین جا به در ورودی برای پارك معلولین در نظر گرفته می شود و هر كس در جای پارك مخصوص معلولین پارك كند به پول ایران 000/100 تومان جریمه می شود. برای افراد معلول ماشینهای مخصوصی ساخته شده است.

از طرف اداره راهنمایی و رانندگی سیری آموزشی برای افراد ناشنوا داده می شود و به زبان ناشنوایان كه علامت روی آن یك دست می باشد در اختیار قرار می گیرند و آنها می توانند از این قوانین استفاده كرد و برای گواهینامه امتحان دهند. و حتی سایت مخصوصی برای آنها وجود و آنها می توانند از طریق اینترنت آموزش ببیند.
استفاده از حیوانات برای افر اد معلول در كشورهای اروپایی ؛ سگها را برای افراد نابینا و معلولینی جسمی آموزش می دهند تا كارهای روزمره آنها را انجام داده و به كمك آنها بشتابند. سگها برای تمیز كردن تخت و آوردن اجسام شخصی فرد بیشتر آموزش می بینند.
سرویسهای بهداشتی :

رستورانها، مراكز خرید، سالنهای تئاتر، سینماها و … باید برای معلولین امكاناتی را در نظر گرفته باشند وگرنه به آنها مجوز ساخت در نظر گرفته نمی شود. كه این امكانات عبارت از صندلیهای مخصوصی برای معلولین، توالتها، كه از توالتهایی افراد معلولینی 3 تا 4 سانت از توالتهای افراد معمولی پایینتر است برای اینكه معلول راحت بتواند از روی ویلچر خود بر روی آن بنشیند. دستگیره های در برای توالت آنها 3 تا 4 سانت پایینتر نصب شده است. دستشویی 3 تا 4 سانت پایینتر حتی آینه توالت 3 تا 4 سانت پایینتر از بقیه نصب شده است تا معلول بتواند به راحتی دستهای خود را شسته و خود را در آینه نگاه كند.
اتوبوس ها :
اتوبوس ها به این صورت می باشند كه هر وقت در ایستگاه قرار می گیرند سطح اتوبوس پایین می آید و با لبه پیاده روها یا همان لبه ایستگاه اتوبوس مماس شده و نشست می كند تا معلول به راحتی وارد اتوبوس شود.
متروها :
اول اینكه آسانسورهای مخصوصی برای رفت و آمد معلول به داخل ایستگاه مترو و خارج آن نصب شده است كه معلول به وسیله آن وارد ایستگاه مربوطه شده و وارد خود مترو می شود صندلی كنار در مترو یعنی همان اولین صندلی مخصوص هندی كاپ می باشد كه 2 تا 3 سانت از صندلی های معمولی پایینتر می باشد.
مدرسه و ورزش معلولین :
این مدرسه برای بچه هایی كه معلول متولد می شوند تأسیس شده و كار آن این است كه بچه ها را هماهنگ می كند برای یك ورزش كه مناسب وضع آنها است. و به آنها این شانس را می دهد كه بتواند ورزش مورد علاقه خود را پیدا كنند و در آن فعالیت كنند. خیلی از جوانترها كه معلول بودند و الان در زمینه ورزشی موفق هستند از همین مراكز شروع كرده اند.

ورزش ها :
چوگان داخل سالن كه تبدیل به هاكی داخل سالن (Ainebandi) كه برای معلولین ذهنی استفاده می شود. و در داخل سالن انجام می شود و بیشتر نوجوان ها این بازی را دوست دارند. هم افراد معلول این بازی را انجام می دهند، هم افراد سالم كه توپ آن توخالی و پلاستیكی می باشد.
(عكس شماره 1) : در سوئد از سن 5 سالگی به كلاس شنا می روند این یك اجبار است. آنهایی كه نمی توانند شنا كنند بازوبندی به آنها می دهند. ژیمناستیك در آب و تمرین شنا یكی از مهمترین روش برای هندی كاپ می باشد. چون در آب وزن انسان بسیار كم است و معلولین بسیار راحت می توانند عضلات خود را شكل كرده و استراحت دهند. و اگر آب گرم باشد به آنها بیشتر خوش می گذرد و آنها استفاده بهتری را می توانند داشته باشند و این روش از سال 1967 یعنی 39 سال پیش آغاز شده و این روش مورد استقبال عموم قرار گرفته است. مربی دارند كه بیرون آب آموزش می دهد با موزیك.

(عكس شماره 2) : بوسیاكورلینگ : این بازی هم خانواده بازی فرانسوی بوله (توپ بازی).
بازی با توپ: در این بازی اگر داخل سالن بشاد از توپ هایی استفاده می كنند كه چرمی است. و اگر در چمن باشد از توپی استفاده می كنند كه از چوپ ساخته شده باشد.
بازی: هم می تواند انفرادی باشد هم تیمی و یكی از آن ورزش هایی است كه همه می توانند از آن استفاده كنند چه آنهایی كه نشسته اند و چه آنهایی ایستاده اند. و همچنین كمك تكنیكی برای كسانی كه حتی مشكل دید دارند و كور هستند و می توانند توپ ها را جهت یابی كنند و تمركز بگیرند. بالانس داشته باشد. (تعادل) جهت یابی و همكاری داشته باشند و همه اینها به معلولین آموزش داده می شود.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir