توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی مطالعه اثرات متقابل و اصلی تنشهای شوری و خشکی بر روی گیاه دارویی نعناع فلفلی (.Mentha piperita L) دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی مطالعه اثرات متقابل و اصلی تنشهای شوری و خشکی بر روی گیاه دارویی نعناع فلفلی (.Mentha piperita L)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی مطالعه اثرات متقابل و اصلی تنشهای شوری و خشکی بر روی گیاه دارویی نعناع فلفلی (.Mentha piperita L)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی مطالعه اثرات متقابل و اصلی تنشهای شوری و خشکی بر روی گیاه دارویی نعناع فلفلی (.Mentha piperita L) :



تعداد صفحات:9
چکیده:
نعناع فلفلی یک گیاه چندساله دارویی متعلق به تیره نعناع (Lamiaceae) می باشد که در صنایع مختلف دارو سازی استفاده می گردد. تنش های غیرزنده محیطی و به ویژه تنش های خشکی و شوری از عوامل عمده کاهش محصول این گیاه محسوب می شوند. عمده ترین تأثیر تنش های شوری و خشکی مانند سایر تنش ه ا، جلوگیری از رشد گیاه و کاهش م اده مؤثر گیاه دارویی می باشد و درک پاسخ گیاهان به تنش های شوری و خشکی کاری کاربردی و عمده می باشد. این تحقیق به صورت سه آزمایش جداگانه برای بررسی اثرات متقابل و اصلی تنشهای شوری و خشکی بر روی جوانه زنی گیاه داروئی نعناع فلفلی انجام شد. هر واحد آزمایشی شامل یک عدد پتری دیش به قطر 70 میلیمتر بود که در درون آن 25 عدد بذر قرار دارده شد و سپس از هر محلول تیماری 6 میلی لیتر به آن اضافه گردید. هر 24 ساعت از بذور جوانه زده یادداشت برداری تا پایان روز بیست و یکم به عمل آمد و پس از ا تمام جوانه زنی میانگین طول ساقه چه و طول ریشه چه اندازه گیری شد. با توجه به نتایج بدست آمده از این آزمایش، تنش خشکی به طور معنی داری درصد جوانه زنی را کاهش داد ولی تنش شوری تأثیر معنی داری روی درصد جوانه زنی نداشت. نتایج بدست آمده از آزمایش مربوط به اثر متقابل ک لرید سدیم و پلی اتیلن گلیکول نشان داد که میزان تنش وارد شده بر بذور نعناع فلفلی بسیار بالا بوده و بنابراین نمی توان از ک ابرد توام اینها، نتایج اثرات اصلی را بدست آورد. همبستگی منفی بین سطوح مختلف تنش های شوری و خشکی با درصد جوانه زنی مشاهده گردید. نتایج حاصل از سه آزمایش همچننینشان داد که طول ساقه چه و طول ریشه چه با افزایش سطوح مختلف تنش خشکی و شوری کاهش معنی داری پیدا می کند.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir