توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی خصوصیات خاک نبکای گونه تاغ Haloxylon aphyllum)) وقره داغ ((Nitraria schoberi (مطالعه موردی: نبکاهای دشت سگزی اصفهان) دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی خصوصیات خاک نبکای گونه تاغ Haloxylon aphyllum)) وقره داغ ((Nitraria schoberi (مطالعه موردی: نبکاهای دشت سگزی اصفهان)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی خصوصیات خاک نبکای گونه تاغ Haloxylon aphyllum)) وقره داغ ((Nitraria schoberi (مطالعه موردی: نبکاهای دشت سگزی اصفهان)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی خصوصیات خاک نبکای گونه تاغ Haloxylon aphyllum)) وقره داغ ((Nitraria schoberi (مطالعه موردی: نبکاهای دشت سگزی اصفهان) :



تعداد صفحات:8
چکیده:
بر اثر عمل فرسایش مواد خاکی توسط عواملی از قبیل آب و باد انتقال می یابد. در مناطق خشک و نیمه خشک فرسایش بادی عامل اصلی هدر رفتن خاک است و آثار نامطلوب آن را می توان به صورت کویر و بیابان ملاحظه نمود. باد هر ساله صدها میلیون تن خاک را از سطح بیابان های کره زمین کنده و جابجا می کند. گیاهان به عنوان موانعی باعث رسوب ماسه بادی ها شده و پدیده نبکا را بوجود می آورند. از جمله گونه های گیاهی در دشت سگزی که قادر به تشکیل پدیده نبکا در اطراف خود می باشند گونه تاغ Haloxylon aphyllum و قره داغ Nitraria schoberi است. خاک نبکاها ممکن است محیط مناسبی را برای رشد گونه های مقاوم در برابر این تنش فراهم کنند. به منظور بررسی خاک نبکاهای تاغ و قره داغ نمونه-برداری از خاک نبکا و در فاصله بین نبکاها انجام شد. سپس معنی دار بودن تفاوت ویژگی های اندازه گیری شده توسط نرم افزار SPSS 16 تجزیه و تحلیل شد. نتایج حاصل از این بررسی نشان داد مقدار EC ، SAR، سدیم، کلر، کلسیم و منیزیم و بر روی نبکا در مقایسه با فضای بین نبکا بیشتر بود. این افزایش می تواند به دلیل ایستابی شدن آب بین نبکا و در نتیجه بالا آمدن شوری در اثر خاصیت مویینگی باشد که باعث افزایش EC و دیگر نمک ها شده است.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir