توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی عوامل موثربرشکل گیری حاشیه نشینی شهر یزد و پیامد های آن مطالعه موردی (محلات مهدی آباد، مریم آباد) دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی عوامل موثربرشکل گیری حاشیه نشینی شهر یزد و پیامد های آن مطالعه موردی (محلات مهدی آباد، مریم آباد)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی عوامل موثربرشکل گیری حاشیه نشینی شهر یزد و پیامد های آن مطالعه موردی (محلات مهدی آباد، مریم آباد)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی عوامل موثربرشکل گیری حاشیه نشینی شهر یزد و پیامد های آن مطالعه موردی (محلات مهدی آباد، مریم آباد) :



تعداد صفحات:20
چکیده:
جهان به سرعت در حال گسترش زندگی شهری است. در حال حاضر، سرعت رشد شهرنشینی در کشورهای در حال توسعه، بیشتر از کشورهای توسعه یافته است. در ایران نیز شهرنشینی با روندی سریع و شتابان همراه بوده و این رشد شتابان، مسائل ومعضلات زیادی برای شهرها بدنبال داشته است. شهر یزد نیز، به تبع گسترش شتابان شهرنشینی با پدیده حاشیه نشینی در بعضی از محله های بافت قدیمی و مناطق پیرامونی مواجه شده است، به طوری که سطح زندگی در این مناطق از نظر کیفی، نسبت به سایر مناطق و محله های شهری یزد متفاوت است و در سطح بسیار پایینی قرار دارد . هدف این تحقیق تبیین عوامل موثر بر شکل گیری حاشیه نشینی شهریزد و پیامد های آن بوده و روش تحقیق پیمایشی ( Survey) و کتابخانه ای است. شیوه نمونه گیری سهمیه ای ( Quota) که توزیع آن به صورت تصادفی در بین 218 نفر از ساکنان حاشیه شهر یزد صورت گرفته است، و داده ها با استفاده از روش های آماری و ضرایب همبستگی در نرم افزار Spss تحلیل شده اند. نتایج این پژوهش حاکی از آنست؛ از دلایل بسیار مهم حاشیه نشینی در شهر یزد می توان به عواملی چون بیکاری، فقر، نداشتن مسکن استاندارد، قرارگرفتن در انزوای اجتماعی، عدم تعلق خاطر و وابستگی به ارزش ها اشاره کرد که باعث بروز ناهنجاری های اجتماعی و گسترش آسیب های شهری در این شهر شده است . بنابراین مناطق حاشیه نشین در شهر یزد، علاوه بر اینکه سبب ناهمگونی درسیمای شهری شده اند، موجب بر هم ریختن تعادل و توازن فرهنگی و گسترش بزهکاری، تعارض، فقر و ناهمگونی اجتماعی جمعیتی و نظایر اینها نیز گشته اند.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir