مقاله امکان سنجی هایپرمارکت با استفاده از روش AHP نمونه موردی : کلانشهر اهواز دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله امکان سنجی هایپرمارکت با استفاده از روش AHP نمونه موردی : کلانشهر اهواز کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله امکان سنجی هایپرمارکت با استفاده از روش AHP نمونه موردی : کلانشهر اهواز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
تعداد صفحات:12
چکیده:
امروزه سطح وسیعی از اراضی شهری به کاربری تجاری اختصاصی یافته است. نمود کالبدی این نوع کاربری به صورت بازار، فروشگاه، مرکزخرید، مجتمع تجاری، ابر بازارها ( هایپرمارکت ها ) می باشد. هایپرمارکت که با نامهای ابر بازار یا فروشگاه چند قسمتی نیز شناخته می شود و به نوعی مادر تمام فروشگاه های خرده فروشی به حساب می آید. لذا برای موفقیت یک هایپرمارکت قبل از احداث، باید امکان سنجی اقتصادی، فنی آن و ; مورد بررسی قرار گیرد. هدف از مطالعه امکان سنجی تعیین میزان امکان پذیری و اجرایی بودن یک پروژه و ثمره بخشی آن می باشد. کلانشهر اهواز با دارا بودن جاذبه های اقتصادی قوی و واقع شدن در مرکز استان خوزستان نیازمند کاربری های تجاری مدرن چون هایپرمارکت ها می باشد. هدف از این تحقیق امکان سنجی هایپرمارکت و شناسایی مطلوب ترین منطقه کلانشهر اهواز برای احداث آن می باشد. این تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی است و ترکیبی از روشهای توصیفی – تحلیلی می باشد. در جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات و داده ها از روش فرایند تحلیل سلسله مراتبیAHP و نیز از نرم افزارExcel استفاده گردیده است. نهایتا در جمع بندی امتیازها منطقه یک با بیشترین امتیاز ( 02550 ) دارای امکانات و زیر ساخت های لازم و شرایط مطلوب تر جهت احداث هایپرمارکت می باشد. حداکثر نرخ ناسازگاری کمتر از 01 برآورد شد که بیانگر مطلوب بودن میزان سازگاری در قضاوت ها می باشد
برای دریافت اینجا کلیک کنید
تعداد کل پیام ها : 0