توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی عملكرد سیستم حسابداری شركت آب و فاضلاب دارای 51 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی عملكرد سیستم حسابداری شركت آب و فاضلاب  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


فهرست مطالب

فصل اول: آشنایی با سازمان
مقدمه   
تاریخچه فعالیت شركت   
فصل دوم: فعالیتهای مربوط به كارآموزی
حسابداری و ثبت های مربوط به آن   
امور بانكها   
تنخواه گردان   
نگهداری و حفاظت اموال   
صدور سند حسابداری   
مبحث بایگانی اسناد   
فصل سوم: حسابداری سازمان
مبانی تهیه صورتهای مالی   
خلاصه اهم رویه های حسابداری   
سرمایه گذاریها   
دارائیهای ثابت مشهود   
قراردادهای اجاره به شرط تملیك و خرید اقساطی   
ذخیره مزایای پایان خدمت   
شناسایی درآمد و هزینه   
روش شناخت درآمد پیمانها   
كمكهای مردمی، هدایا و طرحهای عمرانی برای توسعه   
قیمت گذاری و زیان ناشی از اعمال سیاستهای دولت   
معافیت مالیاتی   
حقوق و مشتركین   
دبیرخانه   
وظایف دبیرخانه   
دفاتر دبیرخانه   
اداره امور بایگانی   
پیوست   


مقدمه
آب و فاضلاب شركتی سهامی و خاص است. متشكل از ارگان های دولتی و خود دولت مثل صدا و سیما- شهرداری و سهامداران آب و فاضلاب كل كشور هستند.
شركتی خدماتی است و فعالیت آن ارائه آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به همه ی
جامعه شان می باشد. سیستم حسابداری آب و فاضلاب به روش تعدیل شده عمل میكند و كلیه ی فعالیت های آن در سه قالب:
تولید، فروش و اداری جمع بندی می شود.
تولید یعنی اینكه كلیه ی خدماتی كه جهت تولید آب شرب انجام می شود. تولید آب یا بالا كشیدن آب از چاه و انتقال آن به مخازن و نگه داری آن در مخازن و عملیات كلرزنی و انتقال آن به داخل شهر و توزیع بین مشتركین از جمله عملیات واحد تولید می باشد. از فعالیت فروش می توان ارائه ی خدمات مشتركین نصب كنتور آب و صدور صورت حساب می توان نام برد. و واحد اداری: نظارت، هماهنگی و مدیریت فعالیت واحد تولید و فروش به عهده سیستم اداری می باشد از جمله امور مالی كه حاوی فعالیت های مالی و پشتی بانی توسط این امور انجام می شود كه ما با توجه به اقتضای رشته به فعالیت حسابداری در آب و فاضلاب می پردازیم.
حسابداری این شركت حسابداری مالی می باشد. هدف از ایجاد آب و فاضلاب با توجه به اینكه بهره وری بسیار پایین و در صورتیكه از نظر ثروت كشور ثروتمندی هستیم برای اینكه هزینه ها را كاهش دهند و با كاهش هزینه قیمت واقعی هزینه تولیدی را محاسبه كنند و بهره وری را بالا ببرند. تنها ایراد آنها انحصاری بودن آن است.
در این شركتها دو سری درآمد و دو سری هزینه داریم. درآمدها و هزینه های جاری كه در سود و زیان لحاظ می شود. درآمدهای جاری مثل آب ها و هزینه جاری مثل حقوق و دستمزد، ابزار و لوازم مصرفی، هزینه پذیرایی، هزینه فرهنگی.
در شركت آب و فاضلاب سعی بر این است كه طوری حركت كنند چون با زیان مواجه هستیم هدف اینست كه حداقل در نقطه سر به سر حركت كند ضمن اینكه هدف سودآوری نسبت بلكه ارائه خدمات بهتر به مشتركین در نقطه سر به سر با قیمت تمام
شده ای كه بتواند پوشش داده شود.
درآمد سرمایه مثل انشعاب و هزینه های مصرفی مثل تاسیسات، تامین آب، وسائط نقلیه، اثاثه و ... یكی از شاخصها این است كه در سود و زیان، زیان نداشته باشیم و در سرمایه گذاری(منابع و مصارف) كاهش سرمایه گذاری نداشته باشیم.
كدینگ حسابها
وزارت نیرو یك سیستمی به عنوان متحد الشكل مالی شركتی آب و فاضلاب تعیین كرده است. در شركت آب و فاضلاب استان مركزی دو روش برای اداره ی شركتها وجود دارد.
تفاوت شركت وابسته با شركت تابعه در اینست كه شركت وابسته دفاتر عمومی مستقل از خود دارند شركت ثبت شده و صورتهای مالی تهیه می كنند ولی شركتهای عمومی تابعه دفاتر مستقل ندارند و صورتهای مالی تهیه نمی كنند ضمنا ثبت شده هم نیستند. شركتهای آب و فاضلاب استان مركزی تا سال 82 بطور متمركز(تابعه) بودند. از سال 82 به بعد چندین مناطق خودگردان تعیین كرده اند یعنی درآمد جاری در اختیار امور قرار دارد.

تاریخچه فعالیت شركت
1-1 كلیات
شركت آب و فاضلاب استان مركزی(سهامی خاص) در تاریخ 11/12/1370 تحت شماره 1673 در اداره ثبت شركت ها و مالكیت صنعتی در استان مركزی به ثبت رسیده و در تاریخ 1/1/1371 اموار و دارایی های تاسیسات آب شهری و تاسیسات دفع فاضلاب تعداد 14 شهر و 103000 مشترك آب و فاضلاب از شركت ها و دستگاه های قبلی در چهارچوب قانون تشكیل شركت های آب و فاضلاب و قانون تجارت آغاز كار نمود.
2-1- فعالیت اصلی شركت
فعالیت اصلی شركت طبق اساسنامه عبارت است از ایجاد و بهره برداری از تاسیسات مربوط به توزیع آب شهری و همچنین جمع آوری و انتقال تصویه خانه در داخل
محدوده ی قانونی شهرهای استان و سرمایه گذاری در موسسه و انجام امور تحقیقاتی و آموزشی در فعالیت های مرتبط می باشد اجرای طرح های تامین و انتقال آب برحسب مورد و موافق وزارت نیرو خواهد بود.
بهره برداری از كل تاسیسات آب شرب انحصارا در اختیار این شركت می باشد و توسط هیات مدیره منتخب مجامع عمومی اداره می شود.
تعداد شهرهای قلمرو فعالیت شركت 21 شهر و 177869 مشترك آب و فاضلاب
می باشد.
حسابداری و ثبت های مربوط به آن
بخش حسابداری با توجه به نیازهای مدیران و سهامداران و دولت و روشهای حسابداری شركت را با استناد به دستوالعمل و بخشنامه ها اعمال می كنیم.
كه به توجه به توضیحاتی كه قبلا گفته شد باید در سه قالب تولید و فروش و اداری
طبقه بندی شود به این روش كه كلیه فعالیتها و هزینه های تولید در بخش تولید ثبت میگردد و كلیه فعالیت فروش و هزینه های فروش در بخش فروش ثبت میگردد و همچنین
هزینه های اداری و بخش اداری ثبت میگردد.
و اما حسابداری كلیه فعالیتهای سه گانه را ثبت و طبقه بندی و نتیجه گیری میكند.
كه پاره ای از آن موارد را اشاره می كنیم كه ما در آن فعالیت و كارآموزی را سپری كردیم.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir