توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی مفاهیم حسابداری بهای تمام شده دارای 110 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی مفاهیم حسابداری بهای تمام شده  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

فصل اول : مفاهیم حسابداری بهای تمام شده

گفتار اول : حسابداری بهای تمام شده ( حسابداری صنعتی )
آنچه كه در كشور ما به عنوان حسابداری صنعتی خوانده می شود حوزه ای از حسابداری است كه با اندازه گیری و ثبت و گزارش اطلاعات مربوط به اقدام بهای تمام شده سر و كار دارد .
2 ـ موارد كاربرد حسابداری بهای تمام شده :
كاربرد اولیه اطلاعات مربوط به بهای تمام شده در تصمیم گیری ها و ارزیابی عملكردهای توسط مدیران است كه در داخل ساختمان توسط مدیران به منظور ارزیابی فعالیتهای سازمان یا نیروی انسانی و یا به عنوان مبنای برای اتخاذ تصمیم بكار برده می شود .
3 ـ حسابداری مالی و حسابداری بهای تمام شده :
حسابداری مالی : با تهیه آن دسته از اطلاعات سر و كار دارد كه برای استفاده كنندگان خارجی  از  مؤسسه نظیر سرمایه گذاران و بستانكاران و تحلیلگران مالی و اتحادیه های كارگری و علاقه مندان خارجی تهیه می شود .
حسابداری بهای تمام شده : با گردآوری و تحلیل اطللاعاتی در مورد بهای تمام شده كالا و خدمات مؤسسات سر و كار دارد كه مورد استفاده مدیران مؤسسه در امر برنامه ریزی ، كنترل و تصمیم گیری واقع می شود . 
4 ـ هزینه برای بهای تمام شده :
بهای تمام شده به معنی منابع از دست رفته در برابر تحصیل كالا و خدمات مورد نیاز هنگامیكه این منابع حاصل می شود بهای تمام شده تبدیل به هزینه می شود و آن دسته از اقلام بهای تمام شده كه  هنوز مورد منفعت قرار نگرفته به صورت دارایی در حسابها و صورتهای مالی نشان داده می شود .
5 ـ تعریف زیان و تفاوت آن با هزینه :
هزینه ها در برابر درآمدها قرار می گیرند تا سود و زیان یك دوره مالی را مشخص سازند درآمد : قیمت كالایی است كه فروخته می شود و یا خدمتی كه عرضه می شود در برخی موارد كالاها و خدمات خریداری شده به قصد تحصیل انتفاعی بدون آنكه سودی از آنها حاصل شود ارزش خود را از دست
می دهند این گونه اقلام بهای تمام شده اصطلاحاً تبدیل به زیان شده و در صورت سود وزیان از درآمد كسر می شوند .

6 ـ دستمزد و انواع آن :
2 نوع دستمزد داریم :      دستمزد مستقیم     ،     دستمزد غیر مستقیم  
1 ـ دستمزد مستقیم : آن دسته از كارگرانی را كه مستقیماً در ارائه خدمات یا تبدیل مواد مستقیم به كالای ساخته شده دخالت دارند و بدون دخالت آنها تولید و ارائه خدمات امكان پذیر نیست ، دستمزد این گونه كارگران را به عنوان دستمزد مستقیم محاسبه می كنیم . مثال : كارگران خط تولید یا مونتاژ
یك كالا .
2 ـ دستمزد غیرمستقیم : دستمزد آن دسته افراد كه در تولید كالا و یا ارائه خدمات دخالت دارند اما بطور مستقیم حساب نمی شوند را می نامند : مانند سه كارگران یا بازرسان .
7 ـ مواد و انواع آن :
به طور كلی ما 2 نوع مواد داریم :
1 ـ مواد مستقیم : آن دسته از موادی كه در تولید كالا نقش اساسی را دارند
2 ـ مواد غیر مستقیم : آن دسته از موادی كه در تولید كالا نقش اساسی را ندارند
مثال مواد مستقیم مانند : چوب در مبلمان و یا پارچه در لباس  و مواد غیر مستقیم مانند : روغن جلاء دهنده در مبلمان و غیره . . .
مواد مستقیم : محتوای اصلی محصول تولید شده را تشكیل می دهد
8 ـ سر بار تولید : تمام اقلام بهای تمام شده محصول به استثنای مواد مستقیم و دستمزد مستقیم اصطلاحاً سر بار می نامند .
مهمترین اجزای سر بار عبارتند از : مواد غیر مستقیم و دستمزد غیر مستقیم و هزینه های عمومی كارخانه نظیر استهلاك ساختمان و تجهیزات كارخانه .

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir