توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تعیین آلودگی به آنفلونزا (H9N2) و بررسی فاکتورهای خطر آن در سگ های خانگی و اهمیت این حیوانات در انتقال بیماری به انسان دارای 17 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تعیین آلودگی به آنفلونزا (H9N2) و بررسی فاکتورهای خطر آن در سگ های خانگی و اهمیت این حیوانات در انتقال بیماری به انسان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تعیین آلودگی به آنفلونزا (H9N2) و بررسی فاکتورهای خطر آن در سگ های خانگی و اهمیت این حیوانات در انتقال بیماری به انسان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تعیین آلودگی به آنفلونزا (H9N2) و بررسی فاکتورهای خطر آن در سگ های خانگی و اهمیت این حیوانات در انتقال بیماری به انسان :



تعداد صفحات:17
چکیده:
بیماری آنفلوانزا یکی از بیماری های مهم صنعت طیور است که قابلیت انتقال بین گونه ای را دارد. این بیماری علاوه بر پرندگان، انسان و خوک در میزبان های غیر اختصاصی دیگری همچون اسب، سگ و گربه نیز گزارش شده است. د ر سال های اخیر همه گیری هایی با تحت تیپ های مختلف ویروس آنفلوانزا در بین جمعیت سگ ها در سراسر دنیا مشاهده شده است. H3N8, H3N2, H9N2 از جمله تحت تیپ های بیماری زا در سگ ها می باشند. در ایران تحت تیپ H9N2 به صورت اندمیک است که سبب تلفات بالا در مرغداری ها می شود. تحقیقات مختلفی که در دنیا صورت گرفته نشان می دهد این تحت تیپ دارای قابلیت انتقال و تکثیر در بدن سگ است. در تحقیق بحاضر، میزان شیوع این تحت تیپ در سگ های ارجاعی به کلینک دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید باهنر کرمان مورد بررسی قرار گرفت. بدین منظور، از تعداد 170 قلاده سگ ارجاعی از نژادهای مختلف خونگیری به عمل آمد. جهت تعیین میزان تیترآنتی بادی علیه ویروس آنفلوانزا تحت تیپ H9N2 از آزمون HI ا ستفاده گردید. سپس با استفاده از نرم افزار آماری، وجود یا عدم وجود ارتباط بین نیتر آنتی بادی و سن، جنس، محل نگهداری، نوع تغذیه و ارتباط با حیوانات دیگر مشخص شد. نتایج این مطالعه نشان داد که از تعداد 170 نمونه مورد آزمایش، 65 نمونه (38%) حاوی آنتی بادی این بیماری بودند که یتر به د ست آمد و نوع غذا، محل نگهداری و اتباط با سایر حیوانات ا رتباط آماری معنی داری را نشان دادند.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir