توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی و تعیین تناسب اراضی برای محصول گندم در منطقه فشند با استفاده ازسامانه اطلاعات جغرافیای به منظور حفاظت خاک دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی و تعیین تناسب اراضی برای محصول گندم در منطقه فشند با استفاده ازسامانه اطلاعات جغرافیای به منظور حفاظت خاک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی و تعیین تناسب اراضی برای محصول گندم در منطقه فشند با استفاده ازسامانه اطلاعات جغرافیای به منظور حفاظت خاک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی و تعیین تناسب اراضی برای محصول گندم در منطقه فشند با استفاده ازسامانه اطلاعات جغرافیای به منظور حفاظت خاک :



تعداد صفحات:6
چکیده:
افزیش جمعیت و استفاده نادرست انسان از منابع طبیعی مشکلات زیست محیطی و تخریب اراضی را به دنبال دارد. اهداف این مطالعه بررسی قابلیت داده های ماهواره ای و سامانه اطلاعات جغرافیایی برای تهیه نقشه های موضعی مورد نیاز به منظور تهیه اطلاعات منابع اراضی و تجزیه و تحلیل اطلاعات و مهمتر از آن استفاده بهینه از واحد های اراضی می باشد. منطقه مورد مطالعه به مساحت حدود 10000 هکتار حد فاصل شهر های کرج و قزوینقرار دارد. در این مطالعه با استفاده از عملیات پردازش تصاویر ماهواره، مدل رقومی ارتفاع و سایر نقشه های موجود از منطقه، واحد های خاک تفکیک شدند و طی عملیات میدانی تعداد 20 پروفیل حفر و اقدام به بررسی خصوصیات مورفولوژ‍‍ی خاک های مورد مطالعه گردید. به منظور تهیه اطلاعات اقلیمی از داده های روزانه و ماهانه ایستگاه هواشناسی کرج استفاده شد و مقدار تبخیر و تعرق پتانسیل به روش پنمن مانتیس محاسبه و نقشه طول دوره رشدبا توجه به اطلاعات اقلیمی 10 روزه تهیه گردید. در نهایت از تطبیق اطلاعات به دست آمده از تصاویر ماهواره ای، داده های مربوط به خاک، نقشه شیب و نقشه خاک ، نقشه واحدهای اراضی و همچنین نقشه تناسب اراضی در منطقه مورد مطالعه و با توجه به محصول مورد نظر تهیه گردید. همچنین پتانسیل تولید محصول برای گیاه مورد نظر تعیین شد.محدودیت های عمده موجود در منطقه علاوه بر محدودیت های اقلیمی، اسیدیته خاک و شوری مشخص گردیده و کلاس تناسب اراضی در منطقه برای گندم آبی N, S2, S1 مشخص شد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir