توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله کنترل هوشمند دما و فشار آب با بهره گیری از سیستم کنترل فازی دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله کنترل هوشمند دما و فشار آب با بهره گیری از سیستم کنترل فازی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله کنترل هوشمند دما و فشار آب با بهره گیری از سیستم کنترل فازی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله کنترل هوشمند دما و فشار آب با بهره گیری از سیستم کنترل فازی :

چکیده

کنترل فازی هوشمند ،جهت پیش بینی عملکرد سیستمهایی که دارای رفتار غیر قابل پیشگویی هستند بکار میرود ، به بیان دیگر ،مدل های فازی توانایی تطبیق با سیستمهایی با رفتارهای دینامیکی و انعطاف پذیر را دارا می باشند.

از طرف دیگر در عصر حاضر، صرفه جویی در مصرف انرژی ، بویژه انرژی های تجدید ناپذیر، جز یکی از مهمترین برنامه های هر کشور محسوب می شود.کنترل هوشمند میزان فشار و دمای آب ،به عنوان یک روش مناسب جهت استفاده بهینه از این انرژی سودمند می تواند مورد عنایت محققان قرار گیرد. در این مقاله یک سیستم هوشمند فازی جهت کنترل میزان فشار و دمای آب ارائه شده است. نتایج حاصل از شبیه سازی و پیاده سازی این سیستم نیز مناسب بودن این روش را به منظور بهینه سازی مصرف آب نشان میدهد.

واژه های کلیدی: سیستم های فازی – کنترل فازی – هوش مصنوعی

دومین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در نگهداشت انرژی کنترل هوشمند دما و فشار آب با بهره گیری از سیستم کنترل فازی

مقدمه

کنترل سیالات مخصوصاً کنترل آب از دیر باز مدنظر انسان قرار داشته است تا از این طریق بتواند در مصرف سیالات بویژه آب صرفه جویی نماید. برای کنترل آب در محلها معمولا از دو شیر آب گرم و آب سرد استفاده میشود. کاربر برای دستیابی به دبی و دمای مطلوبش، میبایست این دو شیر را به اندازهای باز یا بسته کند، که این عمل معمولا با خطا همراه بوده و گاهی زمان زیادی را طلب می کند که در اکثر موارد باعث به هدر رفتن حجم زیادی از آب میگردد.

شیر آب محصولی است که به ندرت مورد توجه عموم قرار گرفته است. با این همه این محصول نقش مهمی در کیفیت زندگی ما ایفا می کند. طبق تعریف، لیک شیر وسیلهای است که جریان سیال را کنترل می نمایدل .[1]

کنترل فازی توسط پروفسور ایرانی الاصل آقای زاده ، در سال 1970 میلادی، ابداع گردید و توسط آقای ممدانی گسترش پیدا نمود بص,لم ، امروزه در بسیاری از کاربردهای صنعتی دارای جایگاه و اهمیت ویژه ای می باشد بخم به گونه ای که بسیاری از شرکتهای مهم جهان بویزه در ژاپن از این تکنولوژی در محصولات خود بهره گرفتند و پیشتاز در زمینه کاربرد آن در محصولات خود بوده اند. بخ,زم سیستمهای فازی، سیستمهایی مبتنی بر دانش یا قواعد میباشند. در واقع مدل فازی روشی است مناسب جهت کنترل غیرحطی
سیستمهای داینامیک. به این معنا که این نوع سیستمها برای مسائلی که نمیتوان توصیف و تعریف دقیقی برای آنها یافت، کاربرد دارند.

در این مقاله ، ما یک سیستم کنترل هوشمند بر پایه مفاهیم فازی به منظور کنترل میزان دما و فشار آب ، مورد استفاده در مصارف خانگی و صنعتی و مانند آن ارایه نموده ایم. به منظور بررسی عملکرد این روش، یک مدل هوشمند در نرم اقزار Matlab شبیه سازی نموده ایم و در نهایت پیاده سازی عملی از یک سیستم هوشمند بر پایه مفاهیم فازی جهت کنترل میزان فشار و دمای شیر آب انجام داده ایم. نتایج حاصله بیانگر مناسب بودن روش پیشنهادی جهت کنترل میزان فشار و دمای آب می باشد.

ادامه مقاله به صورت زیر سازماندهی شده است:
در بخش بعدی ما توصیفی از نحوه عملکرد شیر آب موتوردار ارایه نموده ایم. بخش های بعدی به ترتیب توصیف سیستم کنترل فازی ، مدل پیشنهادی و در نهایت نتایج حاصل از شبیه سازی و پیاده سازی روش می باشد. در بخش نهایی نیز نتایجی از کار آورده شده است.

شیر آب موتور دار

شیر آب نقش مهمی در کنترل عملکرد جریان آب در منازل ، محیطهای تفریحی و سیستم های صنعتی ایفا می کند. اهمیت عملکرد شیر آب زمانی آشکارتر می شود که باز کردن یا بستن شیر آب باید توسط خود انسان انجام شود و یا در محلهای غیرقابل دسترس که باید در دوره های زمانی خاص عملکرد آنها آغاز شود این نوع شیرها از اهمیت خاصی برخوردارند.

جهت پاسخگویی به این نیاز ، شیر آب موتور دار مورد استفاده قرار می گیرد. شیر آب موتور دار نوعی شیر آب است که از موتورهای الکتریکی جهت انجام عملکرد خود استفاده می کند. این نوع شیر آب برای کاربردهای کنترلی جریان آب، مثلا بحث آبیاری در کشاورزی یا اطفا حریق هوشمند و مانند آن استفاده می شود.

این نوع شیر آب دقیقا عملکردی مشابه شیر آب معمولی دارد به جز آنکه با استفاده از موتور الکتریکی قابلیت انجام اعمال لازم را دارد. در این حالت باز یا بسته شدن شیرها از طریق ورودیها از یک سیستم اتومات انجام می شود. [7] استفاده از تکنولوژیهای جدید به ویژه مقوله هوشمند سازی در مصرف انرژی ، ابزاری قدرتمند در جهت بهینه سازی مصرف، بویژه آب خانگی فراهم ساخته است.

دومین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در نگهداشت انرژی کنترل هوشمند دما و فشار آب با بهره گیری از سیستم کنترل فازی

سیستمهای فازی

سیستمهای فازی، سیستمهایی مبتنی بر دانش یا قواعد1 میباشند. قلب یک سیستم فازی یک پایگاه دانش بوده که از قواعد اگر-آنگاه فازی تشکیل شده است و یک قاعده اگر-آنگاه فازی، عبارتی است که بعضی کلمات آن بوسیله توابع تعلق پیوسته مشخص شدهاند. سیستمهای فازی، سیستمهایی هستند با تعریف کاملاً دقیق که برای ایجاد نگاشت غیر خطی از ورودی به خروجی استفاده می شوند و بعنوان سیستمهای غیر خطی و قانونمند مورد استفاده قرار میگیرند .[8]

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir