توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله اقتصاد سبز مبتنی برتوسعه پایدار در پرتو اعلامیه ریو20+ دارای 17 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اقتصاد سبز مبتنی برتوسعه پایدار در پرتو اعلامیه ریو20+  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اقتصاد سبز مبتنی برتوسعه پایدار در پرتو اعلامیه ریو20+،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اقتصاد سبز مبتنی برتوسعه پایدار در پرتو اعلامیه ریو20+ :

چکیده:

امروزه انتخاب تامین کننده گان به یکی از چالش های اساسی در اکثر حوزه ها تبدیل شده است و انتخاب صحیح این مهم سبب اجرایی شدن برنامه ریزی ها و دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده می شود. در صده اخیر، تحولات وسیعی در صنعت ایجاد شده است. اما به دلیل نداشتن دید مناسب نسبت به محیط پیرامون خود، این تحولات تعامل مناسبی با طبیعت بر قرار نکرده و آسیب های زیادی به آن رسانده است. از این روی در سالهای اخیر تلاشهای زیادی جهت اصلاح روشهای مرسوم توسط دیدگاه نوین ارائه شده است. از جمله حوزه هایی که جهت اصلاح تعامل با محیط زیست مورد توجه واقع شده است بررسی معیارهای مطابقت و دوستی با محیط زیست در تهیه و تولید و توزیع می باشد. در این تحقیق هدف آن است که یک روش برای اولویت بندی معیارهای مورد نظر در جهت تهیه و تولید و توزیع با استفاده از تکنیک های کارت امتیازی متوازن، DEMATEL و ANP ارائه گردد تا دیدگاه روشنی و واضح به تصمیم گیرندگان جهت اخذ انتخابی مناسب داده شود.لازم به ذکر است جهت نیل به نتایج مناسبتر از روش فازی استفاده شده است .

کلید واژه ها: تامین کنندگان سبز، BSC ، DEMATEL ، ANP ، منطق فازی

مقدمه:

حفاظت از محیط زیست و استفاده درست و بهینه از منابع طبیعی و سعی بر بهبود اکوسیستم جهانی امروزه از مهمترین دغدغه های ذهن بشر در هر گوشه از دنیا می باشد و در این زمینه گامهایی نیز برداشته شده است , یکی از این گامها اولویت دادن به محصولات سبز می باشد که دوستدار محیط زیست باشند و در تمامی مراحل تهیه و تولید و عرضه آنها حفاظت از محیط زیست در اولویت ها حضور داشته است . از این دیدگاه انتخاب تامین کننده ای که بر حفاظت از محیط زیست در تهیه یا تولید محصول همت گمارده و محصولی سبز ارائه می دهد برای مجموعه ها مهم گردیده و انتخاب تامین کننده سبز در دستور کار بسیاری از شرکت ها و مجموعه ها قرار گرفته است . از این رو در این مقاله سعی بر آن است تا با معرفی روشی که بتواند با شناسایی شاخص هایی برای انتخاب این تامین کنندگان و شناسایی معیارهایی برای این شاخص ها در نهایت به رتبه بندی این معیارها رسیده و یک لیست اولویت بندی شده از معیارها ارایه دهد. که برای این منظور از روش کارت امتیازی متوازن و تصمیم گیری آزمایشی و ارزیابی آزمایشگاهی فازی و نیز فرآیند تحلیل شبکه ای فازی استفاده گردیده است.

چهارچوب نظری :

در این تحقیق برای دسته بندی شاخص ها از روش کارت امتیازی متوازن و برای تعیین اهمیت روابط شاخص ها با یکدیگر از تکنیک DEMATEL و برای اولویت بندی معیارها از تکنیک ANP استفاده گردیده است . لازم به ذکر است که به منظور رفع عدم قطعیت در نظرسنجی از خبرگان و دستیابی به پاسخی نزدیکتر به واقعیت از روش Fuzzy برای ورودی داده ها به تکنیک های DEMATEL و ANP استفاده شده است. حال به تبیین هر یک از این تکنیک ها و روش ها می پردازیم.

کارت امتیازی متوازن:

روش کارت امتیازی متوازن در دهه 90 میلادی توسط کاپلان و نورتون توسعه داده شد.روش کارت امتیازی متوازن با معرفی چهار چشم انداز قابلیت های جدیدی را در اختیار مدیران قرار داده است . کارت امتیازی متوازن که امروزه توجه زیادی را به خود جلب کرده نه تنها یک ابزار اندازه گیری عملکرد فراگیر و یکپارچه است بلکه یک سیستم مدیریتی با رویکرد جدید مدیریت استراتژیک می باشد.این روش اولویت های مدیریت را در چهار چشم انداز -1مالی -2مشتری -3فرآیندهای داخلی -4 یادگیری و رشد دسته بندی می کند.

منطق فازی:

منطق فازی توسط پروفسور لطفی عسگر زاده (پروفسور لطفی زاده ) دانشمندی اصالتا ایرانی و استاد دانشگاه بروکلی در سال 1965 ارایه شد. این منطق بر مفهوم درستی نسبی دلالت میکند و زمانی که ورودیهای اطلاعاتی دقیقی در دست نباشد می تواند کنترل تطبیقی میان اطلاعات موجود انجام دهد .این منطق قادر است تا در شرایط عدم قطعیت واطمینان کنترل قابل اطمینانی روی داده ها انجام دهد. منطق فازی این توانایی را نیزدارد تا داده های کیفی مانند نظر خبرگان را به داده های کمی تبدیل کند.

در این تحقیق از روش فازی مثلثی استفاده می شود که داده کیفی نظرات خبرگان را به صورت ترکیبی از سه عدد به صورت زیر نشان می دهد.

روش تصمیم گیری آزمایشی و ارزیابی آزمایشگاهی فازی :

تکنیک دیمتل در سال 1971 توسط فونتلا و گبیوس ارایه شد. تکنیک دیمتل از انواع روشهای تصمیمگیری بر پایه مقایسههای زوجی است که ساختاری سلسلهمراتبی از معیارهای شاخص ها با روابط تاثیر و تاثر متقابل ارائه میدهد، بگونهای که شدت اثر روابط مذکور را به صورت اعداد (امتیاز عددی)ارایه می دهد. در جهت رسیدن به اطلاعات قابل اطمینان از روش فازی جهت تعیین تاثیر مستقیم معیارها بر هم استفاده شده است.

فرآیند تحلیل شبکه ای فازی :

ANP (فرایند تحلیل شبکه ای) بهبود یافته تکنیک AHP (فرایند تحلیل سلسله مراتبی) می باشد که در آن علاوه بر بازخورد روابط میان سطوح مختلف شبکه که در روش AHP وجود داشت, روابط میان عناصر یک سطح با یکدیگر نیز بازخورد داده شده و قادر است معیارهای مدلهای پیچیده را طی محاسباتی دقیق اولویت بندی کندشکل .(1)

ھدف

شاخص ھا

معیارھا

شکل -1 ساختار فرآیند تحلیل شبکه ای

در این تحقیق از فرآیند تحلیل شبکه ای با توجه به روابط میان شاخص ها با یکدیگر ورابطه شاخصها با هدف در سطوح مختلف شبکه برای درجه بندی زیر شاخص ها (معیارها) و تعیین درجه اهمیت معیارها در رسیدن به هدف استفاده گردیده است.

روش : BSC

گام اول : تعیین شاخص های انتخاب تامین کنندگان :
1 ابتدا می بایست سوالات درستی طراحی گردد تا با قرار گرفتن در اختیار خبرگان , به پاسخ های درست واثر بخش بیانجامد.

2 در این مرحله می بایست از بین شاخص های تعیین شده آنهایی که توسط خبرگان بیشتری توصیه شده و دارای اهمیت بیشتری نسبت به سایر شاخص ها می باشند به عنوان شاخص های نهایی انتخاب شوند.

گام دوم : تعیین معیارهای شاخص ها :

1 مجددا با طراحی سوالاتی که به انتخاب معیارهای صحیح منجر شود ,از نخبگان نظرخواهی نموده و معیارهای اولیه شناسایی می شوند .

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir