توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله پتانسیل سنجی کاهش مصرف مواد شیمیایی در تولید آب آشامیدنی با تغییر طراحی در پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله پتانسیل سنجی کاهش مصرف مواد شیمیایی در تولید آب آشامیدنی با تغییر طراحی در پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله پتانسیل سنجی کاهش مصرف مواد شیمیایی در تولید آب آشامیدنی با تغییر طراحی در پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله پتانسیل سنجی کاهش مصرف مواد شیمیایی در تولید آب آشامیدنی با تغییر طراحی در پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی :



تعداد صفحات:9
چکیده:
هدف از این تحقیق پتانسیل سنجی کاهش مصرف مواد شیمیایی در مسیر تولید آب آشامیدنی با تغییراتی در طراحی اولیه در پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی می باشد. در این تحقیق ابتدا به بررسی نقشه های UFD مسیر تولید آب آشامیدنی و شناسایی کمی و کیفی املاح موجود در آب ورودی و خروجی از واحد نمکزدا ها پرداخته شد. در ادامه جهت تامین املاح موجود در آب آشامیدنی, آب ورودی و خروجی از نمکزدا ها به نسبت های حجمی مختلف ادغام گردید. جهت تنظیم نمکهای سختی زا , از بسترهای آهکی استفاده شد. جهت کاهش pH و انحلال بستر آهکی, گاز CO2, با دبی های حجمی مختلف به آب تزریق گردید در نهایت عناصر موجود مجددا انالیز و نتایج با اخرین استانداردهای ایران مورد ارزیابی قرار گرفت. در این تحقیق نیز به بررسی ارتباط تغییرات دبی حجمی گاز CO2 با pH در دماهای مختلف صورت گردید. در نتیحه این تحقیقات جهت تامین املاح مورد نیاز ,آب ورودی و خروجی از واحد نمکزدا به نسبت حجمی 125/1 ادغام گردیده و در ادامه با تزریق9/0 لیتر بر ساعت گاز CO2 در ازای تولید 90 لیتر بر ساعت اب آشامیدنی pH آب حدود 5/5 میگردد که پس ازعبور از بسترهای آهکی, pH حدود 7 قرار میگیرد. با اعمال تغییرات فوق میتوان صرفه جویی بیش از نصف در مقدار مصرف NaCl, CO2, Na2CO3 و CaO نسبت به طراحی اولیه, صورت پذیرد. جهت تولید 90 لیتر اب, 07/2 لیتر بر ساعت گاز CO2 در دمای 25 درجه سانتی گراد مورد نیاز است تا pH از 5/7 به 5/4 تقلیل یابد و به ازای دبی های بیشتر از 07/2 لیتر بر ساعت , تغییرات pH بسیار ناچیز است. بر اساس نتایج آزمایشگاهی افزایش دما از 25 به 45 درجه سانتی گراد با ثابت نگه داشن دبی حجمی 9/0 لیتر بر ساعت گاز CO2, منجر به افزایش pH از 5/5 به 0/6 واحد خواهد بود.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir