توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله آنتن فرکتال میکرواستریپ با پلاریزاسیون دایره ای برای کاربردهای چندبانده با بکارگیری فرکتال مربعی و فرکتال Peanoiusepe دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله آنتن فرکتال میکرواستریپ با پلاریزاسیون دایره ای برای کاربردهای چندبانده با بکارگیری فرکتال مربعی و فرکتال Peanoiusepe  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله آنتن فرکتال میکرواستریپ با پلاریزاسیون دایره ای برای کاربردهای چندبانده با بکارگیری فرکتال مربعی و فرکتال Peanoiusepe،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله آنتن فرکتال میکرواستریپ با پلاریزاسیون دایره ای برای کاربردهای چندبانده با بکارگیری فرکتال مربعی و فرکتال Peanoiusepe :

چکیده –در این مقاله یک آنتن مایکرواستریپ فرکتالی برای کاربرد های چند بانده معرفی می گردد. در حقیقت این آنتن فرکتالی برای پوشش سه باند فرکانسی طراحی شده است. برای تحقق این هدف از فرکتال مربعی و فرکتال جدید Giusepe Peano استفاده شده است. در آنتن پیشنهادی از سیستم تغذیه کوپلاژ الکترومغناطیسی استفاده می شود. و برای ایجاد پلاریزاسیون دایره ای از اختلال ایجاد شده در قسمت های ویژه ای از ساختار فرکتال استفاده شده است. نتایج شبیه سازی و اندازه گیری برای تلفات برگشتی ورودی ، نسبت محوری و پترن های تشعشعی آورده شده است که این نتایج نشان می دهد که آنتن پیشنهادی یک آنتن ساده و فشرده است که برای کابردهای مخابرات بی سیم مناسب می باشد همچنین انطباق خوبی بین نتایج اندازه گیری و شبیه سازی وجود دارد.

کلید واژه- آنتن مایکرواستریپ ، پلاریزاسیون دایره ای ، فرکتال ،مینیاتوری کردن

-1 مقدمه ش

می دانیم که اندازه های آنتن محدودیتی بر باند فرکانسی آنتن است. رامزی نشان داد که اگر شکل یک آنتن فقط تابعی از زاویه باشد عملکرد آنتن مستقل از فرکانس است چون در آن صورت آنتن هیچ اندازه مشخصی ندارد که نسبت به آن تجانس پذیر باشد وآنتن پهنای باند بی نهایت دارد. آنتن مارپیچ یکی از آنتن هایی است که این ویژگی را دارد و نیز خاصیت خود تجانس پایه آنتن های متناوب لگاریتمی است.[1] اگر خواص ساختارهای فرکتالی را به خاطر داشته باشیم دلیل استفاده از فرکتال ها معلوم می شود اولین دلیل این است که فرکتال ها هیچ اندازه مشخصی ندارند پس آنها در ساختارشان مقیاس های تجانس زیادی دارند از آن جا که در طراحی آنتن های مستقل از فرکانس باید از وجود اندازه مشخصه در آنتن اجتناب کرد، آنتنی که دارای چندین اندازه مشخصه است می تواند چندین طول موج انتشار داشته باشد2]و.[4 پس می توان انتظار داشت که ساختارهایی که خود شبیه هستند و کپی های فراوانی از خود در داخل ساختار با اندازه های متفاوت شامل می شوند ماهیتی مستقل از فرکانس و( یا حداقل چندفرکانسی) داشته باشند.[3]
در این مقاله یک آنتن چند بانده با استفاده از فرکتال های جدید معرفی شده است. آنتن معرفی شده با استفاده از سیستم کوپلاژ

الکترومغناطیسی تغذیه شده است. طراحی این آنتن برای کار در باند های ج zدنز،زحذسذع عکصکyح غپطصطکپب ئهتپئنض حبن ،

باند لغهعسطکژطد با بازه فرکانسی zدن لصحلسلذحل ، باند ؟َتذذحلتنغغغع با بازه فرکانسی zدنخنخحلسخحل که در واقع

یکی از باندهای فرکانسی شAعح می باشد و باند1قع با بازه فرکانسی zدنلحزسخحخ می باشد. برای ایجاد پلاریزاسیون
دایره ای از اختلال ایجاد شده در قسمت های ویژه ای از ساختار فرکتال استفاده شده است. نتایج شبیه سازی و اندازه گیری برای تلفات برگشتی ورودی ،نسبت محوری و پترن های تشعشعی آورده شده است که این نتایج نشان می دهد که آنتن پیشنهادی یک آنتن ساده و فشرده است که برای کابردهای مخابرات بی سیم مناسب می باشد.

-2 توصیف هندسه فرکتالی پیشنهاد شده

ساختار پایه ای آنتن پیشنهادی در این مقاله یک مربع می باشد. شکل 1 تکرارهای اول و دوم برای این فرکتال مربعی نشان داده شده است. در این قسمت به منظور بررسی خواص کوچک سازی ساختار فرکتالی پیشنهادی، آنتن فرکتالی مربعی در تکرار اول را با آنتن مربعی ساده مقایسه می کنیم.

حشهه

یکی دیگر از فرکتال های مورد استفاده در این مقاله فرکتال کژککأطن می باشد که در زیر روند تولید آن نشان داده شده

است :

شکل:1 ساختار فرکتال مربعی

در حالت اول اندازه طول ه و دو پارامتر ذل و لل را که در

شکل (1) نشان داده شده اند، به منظور قرارگیری فرکانس رزنانس در حدود zدن2/45، به ترتیب برابر با عع30 ،2 و

2/5 انتخاب می کنیم.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir