توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مطالعه اثرات احتمالی ریزگردهای اتمسفری بر میزان شاخص های فیزیولوژیکی گیاه گندم (Triticum Aestivum var. Gonen 98) دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مطالعه اثرات احتمالی ریزگردهای اتمسفری بر میزان شاخص های فیزیولوژیکی گیاه گندم (Triticum Aestivum var. Gonen 98)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مطالعه اثرات احتمالی ریزگردهای اتمسفری بر میزان شاخص های فیزیولوژیکی گیاه گندم (Triticum Aestivum var. Gonen 98)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مطالعه اثرات احتمالی ریزگردهای اتمسفری بر میزان شاخص های فیزیولوژیکی گیاه گندم (Triticum Aestivum var. Gonen 98) :



تعداد صفحات:12
چکیده:
فعالیت گردوغبارهای کویری در اتمسفر به خصوص در ابر با حضور نور خورشید که نتیجه این فعالیت احیاء آهن 3+ به آهن 2+ می باشد به اثبات رسیده است. همانطور که می دانیم منشأ اکسالات موجوددر اتمسفر از آلودگی های صنعتی می باشد ولی در سال 2002 پرفسور سایدام با تحقیقی که انجام داد منشأ اکسالات موجود در اتمسفر را گردوغبار کویری بخصوص کویرهای منطقه آفریقا اعلام نمود. در تحقیق وی علت افزایش میزان اکسالات وجود قارچ ها و باکتری های موجود در خاک می باشد که هزاران سال در این منطقه به صورت نهفته زندگی می کنند. در این خصوص به وجود باکتری و قارج در اتمسفر اشاره کرده است. در طول میلیون ها سال باکتری و قارچ موجود در دل خاک در شرایط محیط خشک سالها به صورت مدفون زندگی می کنند و این مواد آلی که منبع تغذیه می باشند با طوفانهای صحرایی گردوغبار را که ابعاد آن 10 میکرون می باشد را وارد اتمسفر می نماید. گردوغبار وارد شده به ابر با جذب اندک رطوبت ظرف 15 دقیقه موجب فعال شدن باکتری ها و قارچها می گردد و در نتیجه این فعالیت اسید اکسالات آزاد می شود. در این تحقیق با استفاده از این خصوصیات طبیعت مقایسه ای بین خاکهای کویری تونس، ایران (منطقه زابل) و ترکیه در مقایسه با محلول غذایی (HEWITT) که مناسبترین محلول غذایی می باشد صورت گرفته است. به جهت مشاهده نتایج آزمایشات گیاه گندم مورد استفاده قرار گرفته است. از آنالیزهای انجام شده می توان به اندازه گیری وزن گیاه، طول گیاه، میزان کلروفیل آ و ب، کلروفیل کل، کاروتنوئید اشاره نمود. در نتیجه گیاهانی که با محلول نور دیده تونس و ایران آبیاری شده اند با اندک فرقی در مقایسه (HEWITT) بهتر رشد نموده اند و از آنجایی که تهیه محلول غذایی (HEWITT) بسیار گران می باشد می توان از روش یاد شده در پرورش گیاهان بهره جست. از نتایج بدست آمده با اندازه گیری میکرو المنت هایی چون آهن، منگنز، روی و مس به نتایج ارزنده ای رسیده شد که در ا دامه ی این تحقیق گیاهانی که در شرایط شبیه سازی شده اتمسفر در رآکتورهای منقطع حاوی محلول نورد دیده خاک تونس و ایران آبیاری شده اند با اندک فرقی در مقایسه (HEWITT) بهتر رشد نموده اند و میزان جذب میکروالمنت های فوق که به لحاظ ارزش غذایی بسیار حائز اهمیت می باشد از روند مطلوبی برخوردار بوده است.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir