توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله رضایت مندی مادران سزارین شده از مراقبت های ارایه شده در بیمارستان های دولتی و خصوصی تبریز دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله رضایت مندی مادران سزارین شده از مراقبت های ارایه شده در بیمارستان های دولتی و خصوصی تبریز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رضایت مندی مادران سزارین شده از مراقبت های ارایه شده در بیمارستان های دولتی و خصوصی تبریز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله رضایت مندی مادران سزارین شده از مراقبت های ارایه شده در بیمارستان های دولتی و خصوصی تبریز :

مقاله رضایت مندی مادران سزارین شده از مراقبت های ارایه شده در بیمارستان های دولتی و خصوصی تبریز که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز 1389 در مجله پرستاری و مامایی از صفحه 13 تا 21 منتشر شده است.
نام: رضایت مندی مادران سزارین شده از مراقبت های ارایه شده در بیمارستان های دولتی و خصوصی تبریز
این مقاله دارای 9 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله رضایت مندی
مقاله سزارین
مقاله الگوی مراقبت از مادران

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: سلامتی حق انسان است و هر فرد حق مطالبه آن را دارد. رضایت بیمار از خدمات بیمارستانی یکی از مهم ترین شاخص های اثربخشی و کیفیت ارایه خدمات بخش های مختلف بیمارستان می باشد. یک بیمار راضی کلید موفقیت هر بیمارستانی است. سزارین یکی از روش های زایمانی است که پیچیده تر بودن مراقبت ها بر اهمیت کیفیت آن ها اثر گذار است. مساله مهمی که همواره در ارایه مراقبت ها مورد توجه قرار می گیرد، دستیابی به کیفیت مطلوب ارایه مراقبت و جلب رضایت مراقبت شوندگان می باشد.
مواد و روشها: این پژوهش یک مطالعه توصیفی – مقایسه ای است که به صورت نمونه گیری سهمیه ای برروی 392 نفر از مادرانی که برای زایمان به یکی از بیمارستان های دولتی یا خصوصی شهر تبریز مراجعه و به دلایل مامایی تحت جراحی سزارین قرار گرفته بودند، انجام گرفت. ابزار مورد استفاده پرسشنامه دو قسمتی شامل مشخصات دموگرافیک و سنجش رضایت مندی قبل و بعد از زایمان سزارین بود. برای آنالیز داده های آماری از آمار توصیفی، Independent t- test،ANOVA و همبستگی خطی استفاده شد.
یافته ها: نتایج حاصل از این پژوهش که رضایت مندی را در بعد جسمانی و اطلاعاتی بررسی کرد، نشان داد که رضایت مندی در بعد جسمانی بیشتر از اطلاعاتی بود، به طوری که در بیمارستان های دولتی در مراحل لیبر و بعد از زایمان سزارین رضایت مندی به ترتیب 875 و 100 درصد و در بیمارستان های خصوصی به ترتیب 817 و 100 درصد بود. رضایت مندی در بعد اطلاعاتی در بیمارستان های دولتی در مراحل لیبر و بعد از زایمان سزارین 0 و 69 درصد و در بیمارستان های خصوصی به ترتیب 0 و 62 درصد بود. تجزیه و تحلیل آماری نشان داد که تفاوت در رضایت مندی مادران در هر دو بعد و در مرحله بعد از زایمان در بیمارستان های دولتی و خصوصی از نظر آماری معنی دار بود (P<0.001) و فقط در بعد اطلاعاتی در مرحله بعد از زایمان رابطه معنی داری از لحاظ آماری وجود نداشت (P=0.87).
بحث و نتیجه گیری: نتایج نشان داد که سطح رضایت مندی در بعد جسمانی و اطلاعاتی در بیمارستان های دولتی بالاتر از بیمارستان های خصوصی است. از آنجا که رضایت مندی بیماران یکی از شاخص های مهم بررسی کیفیت مهارت در مراقبت های ارایه شده است، سنجش مستمر و منظم آن می تواتد در ارتقا کیفیت بیمارستان ها بسیار موثر باشد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir