توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مطالعه رابطه میزان بیماری بلاست برنج در مراحل مختلف رشد با خسارت محصول در شرایط آلودگی طبیعی در استان گیلان (رشت) دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مطالعه رابطه میزان بیماری بلاست برنج در مراحل مختلف رشد با خسارت محصول در شرایط آلودگی طبیعی در استان گیلان (رشت)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مطالعه رابطه میزان بیماری بلاست برنج در مراحل مختلف رشد با خسارت محصول در شرایط آلودگی طبیعی در استان گیلان (رشت)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مطالعه رابطه میزان بیماری بلاست برنج در مراحل مختلف رشد با خسارت محصول در شرایط آلودگی طبیعی در استان گیلان (رشت) :

مقاله مطالعه رابطه میزان بیماری بلاست برنج در مراحل مختلف رشد با خسارت محصول در شرایط آلودگی طبیعی در استان گیلان (رشت) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در 1388 در دانش گیاهپزشكی ایران (علوم كشاورزی ایران) از صفحه 93 تا 99 منتشر شده است.
نام: مطالعه رابطه میزان بیماری بلاست برنج در مراحل مختلف رشد با خسارت محصول در شرایط آلودگی طبیعی در استان گیلان (رشت)
این مقاله دارای 7 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله بیماری بلاست
مقاله برنج
مقاله آلودگی طبیعی
مقاله خسارت محصول Magnaporthe grisea

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
برای تعیین خسارت محصول برنج ناشی از بیماری بلاست (Magnaporthe grisea) در مراحل مختلف رشد، آزمایشی مزرعه ای در موسسه تحقیقات برنج ایران، رشت اجرا گردید. رقم برنج بومی هاشمی در كرت هایی به ابعاد 4×3 متر و در چهار تكرار برای هر مرحله از ارزیابی (تیمار) نشاكاری گردید. سپس در مراحل 40 و 50 روز پس از نشاكاری، 15 و 25 روز پس از ظهور خوشه و همزمان با برداشت، به ترتیب درصد آلودگی سطح برگ و بلاست خوشه از نمونه های تهیه شده از كرت های آزمایشی در شرایط آلودگی طبیعی اندازه گیری شدند. پس از هر مرحله از ارزیابی بیماری، با مصرف قارچ كش تری سیكلازول از توسعه بیماری در تیمار مذكور جلوگیری بعمل آمد. در هر مرحله از ارزیابی از آنالیز رگرسیون خطی برای محاسبه درصد خسارت محصول ناشی از بلاست برگ و خوشه استفاده گردید. فقط معادله y=-0.74+0.5x(R2=0.91*) برای تعیین خسارت محصول(y) (كیلوگرم) ناشی از درصد بلاست خوشه(x) و در مرحله برداشت از تیماری كه در تمام مراحل رشد از قارچ كش استفاده نشده بود، معنی دار تشخیص داده شد. بعلاوه این تیمار تاثیر بیشتری در افزایش دانه های پوك نسبت به سایر تیمارها داشته است. مصرف سطوح مختلف كود اوره تاثیر معنی داری در ایجاد تفاوت در میزان بیماری بلاست و افزایش آن، به علت دمای بالا در بیشتر مراحل حساس دوره رشد برنج نشان نداد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir