توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله سطح بندی سکونتگاه ها و تعیین مراکز عملکردی محلی (مطالعه موردی: دهستان صاحب بخش زیویه شهرستان سقز) دارای 27 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله سطح بندی سکونتگاه ها و تعیین مراکز عملکردی محلی (مطالعه موردی: دهستان صاحب بخش زیویه شهرستان سقز)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله سطح بندی سکونتگاه ها و تعیین مراکز عملکردی محلی (مطالعه موردی: دهستان صاحب بخش زیویه شهرستان سقز)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله سطح بندی سکونتگاه ها و تعیین مراکز عملکردی محلی (مطالعه موردی: دهستان صاحب بخش زیویه شهرستان سقز) :

مقاله سطح بندی سکونتگاه ها و تعیین مراکز عملکردی محلی (مطالعه موردی: دهستان صاحب بخش زیویه شهرستان سقز) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار 1390 در جغرافیا از صفحه 179 تا 202 منتشر شده است.
نام: سطح بندی سکونتگاه ها و تعیین مراکز عملکردی محلی (مطالعه موردی: دهستان صاحب بخش زیویه شهرستان سقز)
این مقاله دارای 24 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله توسعه روستایی
مقاله خدمات و امکانات روستایی
مقاله دهستان صاحب
مقاله سطح بندی
مقاله مراکز عملکردی محلی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
از مسایل مهم برنامه ریزی روستایی، تشخیص و تشکیل سلسله مراتبی از سکونتگاه ها است که بتوانند ساختار موثری برای ارایه خدمات و بهره گیری بهینه از فرآورده های روستایی ارایه دهند. بنابراین، مکانیابی نقاط روستایی در سطوح منظومه، مجموعه و حوزه با توجه به موقعیت جغرافیایی، دسترسی، جمعیت و امکانات موجود، شبکه ارتباطی- زیربنایی، تقسیمات و مرکزیت سیاسی- اداری، مسایل امنیتی- استراتژیکی، همگنی های فرهنگی- اجتماعی، اقتصادی و محیطی، از اولویت هایی است که باید انجام شود. در پژوهش حاضر وضع موجود دهستان صاحب از بخش زیویه شهرستان سقز به لحاظ برخورداری و نحوه توزیع خدمات و امکانات روستایی مورد بررسی قرار گرفته است. روش تحقیق «مقایسه ای- تحلیلی» است که با استفاده از 49 متغیر و 8 شاخص و با بکارگیری 9 تکنیک شامل میزان سنج نهادی گاتمن، شاخص مرکزیت، مجموع حداقل فواصل، تعداد ارتباط های مستقیم، تعداد گره های ارتباطی، شاخص Z، توان جمعیتی، شاخص توسعه انسانی و تحلیل خوشه ای انجام شده است. مطابق یافته های تحقیق، روستاهای کریم آباد، چاغرلو، لگزی، قلعه کهنه، آدینان، کاکه آسیاب و درگاه سلیمان در سطح اول (توسعه یافته)، روستاهای در وزان سفلی، کسیلان، خانقاه شیخ، تیزآباد و محمودآباد در سطح دوم (نسبتا توسعه یافته)، روستاهای در وزان علیا، یازی بلاغی، علی آباد و قلعه جغه در سط سوم (کمتر توسعه یافته) و روستاهای چیچی-خوار، قشلاق رضا، اسلام آباد، دره اسماعیلیا، کمنتو و خوشه دره در سطح چهارم (محروم) قرار دارند. با توجه به سطح بندی فضایی پیشنهادی، کل دهستان به یک مجموعه روستایی (روستاشهر صاحب) و چهار حوزه عمرانی (قلعه کهنه، اسلام آباد، کریم آباد و صاحب) تقسیم گردیده و متناسب با استانداردها و ضوابط خدمات رسانی در محیط های روستایی کشور و نحوه تجهیز مراکز روستایی (مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران) امکانات و خدمات مورد نیاز پیشنهاد شده است.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir