توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تشخیص مولكولی گونه های Mycosphaerella ایجادكننده بیماری مركب سیگاتوكا با استفاده از آغازگرهای اختصاصی دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تشخیص مولكولی گونه های Mycosphaerella ایجادكننده بیماری مركب سیگاتوكا با استفاده از آغازگرهای اختصاصی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تشخیص مولكولی گونه های Mycosphaerella ایجادكننده بیماری مركب سیگاتوكا با استفاده از آغازگرهای اختصاصی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تشخیص مولكولی گونه های Mycosphaerella ایجادكننده بیماری مركب سیگاتوكا با استفاده از آغازگرهای اختصاصی :

مقاله تشخیص مولكولی گونه های Mycosphaerella ایجادكننده بیماری مركب سیگاتوكا با استفاده از آغازگرهای اختصاصی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در 1389 در دانش گیاهپزشكی ایران (علوم كشاورزی ایران) از صفحه 207 تا 216 منتشر شده است.
نام: تشخیص مولكولی گونه های Mycosphaerella ایجادكننده بیماری مركب سیگاتوكا با استفاده از آغازگرهای اختصاصی
این مقاله دارای 10 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله M. musicola؛ M. fijiensis؛ M. eumusae؛ شناسایی مولكولی
مقاله ژن اكتین

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
بیماری سیگاتوكای موز یك بیماری مركب می باشد كه سه گونه M. musicola, M. fijiensis و M. eumusae بعنوان عوامل اولیه ایجادكننده این بیماری به شمار می روند. شناسایی كلاسیك این سه گونه به خاطر همپوشانی علایم بیماری، عدم وجود تفاوت مورفولوژیك بارز در مرحله تلئومورف و عدم اسپورزایی آنها روی محیط های كشت مصنوعی مشكل می باشد. پراكنش دقیق گونه های فوق و اپیدمیولوژی این بیماری هنوز به طور كامل مشخص نگردیده است. علاوه بر این، دو گونه M. fijiensis و M. eumusae در بسیاری از كشورهای تولیدكننده موز حضور نداشته و گونه های قرنطینه ای به حساب می آیند. بنابراین، شناسایی سریع و دقیق آنها جهت به كار گیری استراتژی مناسب مدیریتی ضروری به نظر می رسد. در تحقیق حاضر آغازگر های اختصاصی برای هریك از گونه های فوق بر اساس توالی بخشی از ژن كدكننده اكتین طراحی گردیدند كه به ترتیب قطعاتی به طول های 500 جفت باز (M. fijiensis)، 200 جفت باز (M. musicola) و 630 جفت باز (M. eumusae) را تكثیر كردند. كارآیی آغازگرهای اختصاصی هرگونه روی DNA استخراج شده از كشت های خالص و بافت های برگ های آلوده گیاه میزیان، آزمایش و تایید شدند. نتایج حاصل از بررسی میزان حساسیت آغازگرها نشان داد كه آغازگرهای اختصاصی طراحی شده برای هر یك از گونه های M. Musicola، M. fijiensis و M. eumusae به ترتیب توانایی تكثیر قطعه مورد نظر با غلظت های 100، 10 و یك پیكوگرم DNA از گونه هدف را دارا هستند.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir