توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (بخش صنعت) با نیازهای بازار كار از دیدگاه مدیران صنایع دارای 136 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (بخش صنعت) با نیازهای بازار كار از دیدگاه مدیران صنایع  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز آی سی بی سی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (بخش صنعت) با نیازهای بازار كار از دیدگاه مدیران صنایع،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (بخش صنعت) با نیازهای بازار كار از دیدگاه مدیران صنایع :

بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (بخش صنعت) با نیازهای بازار كار از دیدگاه مدیران صنایع

چكیده فایل:

بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (رشته های الكترونیك، الكتروتكنیك) با نیازهای بازار كار از نظر مدیران صنایع (مدیران رده میانی شامل مدیران فنی، تولید و آموزش) كارخانه ها و مؤسسات مرتبط، در مناطق 9 و 10 شهر تهران، عنوان فایل حاضر می باشد كه هدف اصلی آن تعیین میزان ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (رشته های الكترونیك و الكتروتكنیك) با دانش ها و مهارتهای مورد نیاز مدیران صنایع در بازار بوده است.

در این فایل از آمار توصیفی همچون میانگین، انحراف استاندارد، و درصد و همچنین از آمار استنباطی همچون آزمون T تك نمونه ای، جهت پاسخگوئی به سؤالات فایل استفاده شده است. همچنین جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه محقق ساخته صورت گرفته است.

به طور كلی، نتایج بدست آمده حاصل از این فایل به شرح زیر می باشد:

- دانش فارغ التحصیلان هنرستانهای فنی و حرفه ای رسمی (رشته های الكترونیك و الكتروتكنیك) از نظر مدیران صنایع در مناطق 9 و 10 شهر تهران در حد متوسط می باشد.

- مهارت فارغ التحصیلان هنرستانهای فنی و حرفه ای رسمی (رشته های الكترونیك و الكتروتكنیك) از نظر مدیران صنایع در مناطق 9 و 10 شهر تهران در حد متوسط می باشد.

- مدیران صنایع (مدیران فنی، تولید و آموزش) كارخانه ها و مؤسسات مرتبط در مناطق 9 و 10 شهر تهران، نسبت به برنامه های آموزشی مراكز آموزش فنی و حرفه ای رسمی، شناخت كمی دارند.

- مدیران صنایع، میزان قابلیت مهارتهای آموزشی فارغ التحصیلان مراكز فنی و حرفه ای رسمی (رشته های الكترونیك و الكتروتكنیك) را با پیشرفتهای فناوری كم برآورد می كنند.

- مدیران صنایع (مدیران فنی، تولید و آموزش) كارخانه ها و مؤسسات مرتبط در مناطق 9 و 10 شهر تهران، مهارت داشتن فارغ التحصیلان هنرستانهای فنی و حرفه ای (رشته های الكترونیك و الكتروتكنیك) در فناوری اطلاعات و ازتباطات (ICT) را انطباق بیشتر دانش و مهارت تخصصی آنها با نیازهای بازار كار را بیشتر از زیاد برآورد كرده اند.

بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (بخش صنعت) با نیازهای بازار كار از دیدگاه مدیران صنایع
فهرست مطالب

عنوان

صفحه

فصل اول: كلیات فایل

مقدمه

2

بیان مسئله

5

اهمیت و ضرورت فایل

6

اهداف فایل

7

سؤالات فایل

8

تعاریف عملیاتی واژه ها

11

فصل دوم: مطالعه منابع مربوط به موضوع فایل

مقدمه

13

مفهوم رشد و توسعه اقتصادی

14

عوامل توسعه اقتصادی

15

نقش منابع انسانی در توسعه اقتصادی

15

آموزش

18

تعریف آموزش و پرورش

20

مفهوم برنامه ریزی آموزشی

23

جایگاه نیازسنجی در برنامه ریزی آموزشی

24

نیازسنجی آموزشی

27

مفهوم نیاز

29

منابع نیازهای آموزشی

30

انواع نیازسنجی

32

كار

34

عرضه نیروی كار

37

بازار كار

38

نیاز بازار كار

39

مسایل موجود در ارتباط نظام آموزشی و بازار كار

44

ضرورت تحكیم پیوند نظام آموزشی و بازار كار

48

تعاریف آموزش فنی و حرفه ای

49

رویكردهای عمده در آموزش فنی و حرفه ای

51

نارسائی هاومسائل آموزش فنی وحرفه ای در ارتباط با بازار كار

57

آموزش فنی و حرفه ای در ایران

59

سیر تحول آموزش فنی و حرفه ای در ایران

59

تحولات گذشته تحلیل مشكلات و چشم انداز آینده آموزش فنی و حرفه‌ای در برنامه سوم توسعه…

مشكلات و تنگناها

نقاط ضعف مشكلات تنگناها

چالشهای آینده بخش فنی و حرفه‌ای‌

سیاست‌های استراتژیك بخش آموزش فنی و حرفه ای

سیاست های اجرای آموزش فنی و حرفه ای

راهكارهای اجرایی

63

64

65

68

69

70

72

تكنولوژی اطلاعات و ارتباطات چیست؟

78

مشخصه های تكنولوژی ارتباطات

81

ویژگیهای تكنولوژی اطلاعات و ارتباطات

89

دلایل استفاده از تكنولوژی اطلاعات و ارتباطات

82

تكنولوژی اطلاعات وارتباطات چه تغییری درآموزش ایجادمی‌كند

82

روش های اجرایی برای بكارگیری تكنولوژی اطلاعات و ارتباطات

چه تغییراتی برای به كارگیری تكنولوژی اطلاعات و ارتباط (ICT ) در آموزشهای آكادمیك لازم است

83

84

پیشینه فایل

85

فصل سوم: روش اجرای فایل

مقدمه

93

جامعه آماری

94

نمونه آماری

95

روش فایل

96

ابزار جمع آوری اطلاعات

96

اعتبار و پایائی پرسشنامه

97

روش تجزیه و تحلیل داده ها

99

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده

101

آزمون مربوط به سؤال اول فایل

102

آزمون مربوط به سؤال دوم فایل

104

آزمون مربوط به سؤال سوم فایل

106

آزمون مربوط به سؤال چهارم فایل

108

آزمون مربوط به سؤال پنجم فایل

110

آزمون مربوط به سؤال ششم فایل

111

آزمون مربوط به سؤال هفتم فایل

112

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

115

نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات مربوط به سؤال اول و دوم فایل

116

نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات مربوط به سؤال سوم و چهارم فایل

120

نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات مربوط به سؤال پنجم فایل

122

نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات مربوط به سؤال ششم فایل

123

نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات مربوط به سؤال هفتم فایل

124

محدودیتها و تنگناهای فایل

126

پیشنهادات برای فایلهای آتی

127

منابع و مأخذ

128

- پیوستها

بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (بخش صنعت) با نیازهای بازار كار از دیدگاه مدیران صنایع
فهرست جداول

عنوان

صفحه

جدول 1-2: عملكرد آموزشهای كوتاه مدت فنی و حرفه ای 74-1367

63

جدول 4-1: مربوط به آزمون سؤال فایل اول

103

جدول 4-2: مربوط به آزمون سؤال فایل اول

103

جدول 4-3: مربوط به آزمون سؤال فایل اول

103

جدول 4-4: مربوط به آزمون سؤال فایل دوم

105

جدول 4-5: مربوط به آزمون سؤال فایل دوم

105

جدول 4-6: مربوط به آزمون سؤال فایل دوم

105

جدول 4-7: مربوط به آزمون سؤال فایل سوم

107

جدول 4-8: مربوط به آزمون سؤال فایل سوم

107

جدول 4-9: مربوط به آزمون سؤال فایل سوم

107

جدول 4-10: مربوط به آزمون سؤال فایل چهارم

109

جدول 4-11: مربوط به آزمون سؤال فایل چهارم

109

جدول 4-12: مربوط به آزمون سؤال فایل چهارم

109

جدول 4-13: مربوط به آزمون سؤال فایل پنجم

110

جدول 4-14: مربوط به آزمون سؤال فایل پنجم

111

جدول 4-15: مربوط به آزمون سؤال فایل ششم

112

جدول 4-16: مربوط به آزمون سؤال فایل ششم

112

جدول 4-17: مربوط به آزمون سؤال فایل هفتم

113

جدول 4-18: مربوط به آزمون سؤال فایل هفتم

114

جدول 4-19: مربوط به آزمون سؤال فایل هفتم

114

مقدمه

تاریخ رشد و توسعه اقتصادی، با هماهنگی و تركیب دانش فنی و به كارگیری منابع و نیز وابستگی روزافزون به كاربرد تكنولوژی همراه بوده است.

استفاده از تكنولوژی و دانش فنی در سازمانها، شركتها و جوامع همواره متفاوت بوده و تا حدود زیادی بستگی به جدیت و مهارتهای خلاق منابع انسانی و عوامل فرهنگی و اجتماعی داشته است. (سبحان الهی، مدیریت و توسعه)

عملكرد یك سازمان وقتی می تواند مطلوب و مناسب باشد كه نیروهایی ذیصلاح و با كیفیت در آن وجود داشته باشند و سازمان بتواند از آن در مناسب ترین شغل استفاده كند.

در واقع نیروی پیش برنده ماشین و تكنولوژی انسانها هستند. امروزه برای ادامه حیات در بازار رقابت فقط استفاده از تكنولوژی و دانش فنی كافی نیست، چرا كه سرعت رشد به اندازه ای است كه فرصت یادگیری را بسیار كوتاهتر و درنتیجه، استفاده به موقع و به روز از تكنولوژی را برای رقابت پیچیده تر كرده است. لذا تولید دانش فنی و تكنولوژی برای رقابت، از عوامل اساسی برای ادامه حیات هر سازمان، شركت و جامعه محسوب می شود.

این كار فقط با منابع انسانی مستعد و با كیفیت و در اختیار داشتن ابزار مناسب و لازم عملی است. لذا ثروت اساسی یك سازمان، نیروی انسانی با دانش و مهارت (یعنی سرمایه های فكری) آن سازمان است.

علی رغم نقش كلیدی آموزش فنی و حرفه ای در توسعه اقتصادی و اجتماعی كشور كه مورد اذعان و حتی تاكید اغلب سیاستمداران و صاحبنظران است. این آموزش های پرهزینه از لحاظ پاسخ گوئی به انتظارات جامعه و سؤال اصلی نظام آموزشی (= چه آموزشی با چه كیفیتی و به چه میزان؟) در موقعیت قابل دفاع قرار ندارد. زیرا هرساله خسارت های بسیار زیادی از این بابت به كشور وارد می آید ولی این روند رو به رشد تداوم دارد، كه این وضعیت ریشه در نگرش نادرست به آموزش فنی و حرفه ای دارد. علت بروز معضل آموزش فنی و حرفه ای این است كه به هر صورت، تعاملی بودن این آموزش ها به دست فراموشی سپرده شده است. مجریان آموزش فنی و حرفه ای، آن را پدیده ای صرفاً آموزشی می بینند. تصمیمات آموزشی تنها توسط مقامات آموزشی و اغلب بدون اطلاع كافی از نیازهای شغلی و نظر طرف های ذینفع اتخاذ می شود. (ملكی، 1381، صفحه 186)

آموزش به حكم انجام تكلیف، عادت، امكانات موجود و یا روحیه توسعه طلبی تحقق می یابد و بر همین اساس نیز به سؤالات اصلی نظام آموزش فنی و حرفه ای پاسخ داده می شود. اما آموزش فنی و حرفه ای دارای دو وجه توأمان آموزشی و شغلی است كه میان آنها به صورت بالقوه تعامل برقرار است. لذا مزیت قابلیت استفاده از اطلاعات بازخوردی و مكانیسم خوداصلاحی می تواند در عمل وجود داشته باشد. در آموزش فنی و حرفه ای نظامند زمینه مشاركت در تصمیم گیری و انجام هزینه فراهم است.

رشته های آموزشی، مواد آموزشی، تعداد آموزش گیرنده، محل اشتغال و … از نتیجه تعامل و عوامل طرف های آموزشی (دستگاهای مجری آموزش) و طرف های شغلی (دستگاههای بهره بردار از محصول آموزش، كارآموزان، اولیا، كارفرمایان و …) تعیین می شود.

لذا نواقص و اشكالات آموزش به تدریج در طول زمان رفع می شود و ناهماهنگی دانش و توانمندیهای آموزش دیدگان فنی و حرفه ای از لحاظ كمی و كیفی و از نظر مكانی یا زمانی با خواسته متقاضیان كم تر رخ خواهد داد. به این دلایل تعاملی دیدن آموزش فنی و حرفه ای و فراهم كردن امكان تحقق هرچه بیشتر آن، اساسی ترین قدم برای اصلاح این آموزش ها خواهد بود.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,

آخرین مطالب وبلاگ

نظرات مشتریان

سلام و خسنه نباشید اول بگم که سایت خوب و جامع و با امکانات خیلی خوبی دارید.. مهمتر اینکه کاربر رو بعد از خریدش رها نمیکنید و واقعا پاسخگو هستید. موفق باشید ممنون. امیر

Copyright © 2014 icbc.ir