مقاله تعيين خسارت محورهاي سنگين بر روسازيهاي آسفالتي دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تعيين خسارت محورهاي سنگين بر روسازيهاي آسفالتي کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله تعيين خسارت محورهاي سنگين بر روسازيهاي آسفالتي،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
تعداد صفحات:14
چکیده:
هر ساله بودجه قابل توجهی صرف ساخت و نگهداری شبکه راهها می شود. با توجه به صرف این هزینه ها لازم است که در استفاده و حفاظت از لایه های گرانقیمت آسفالت دقت کافی مبذول شود. یکی از عوامل خرابی راه، عبور بارهای سنگین می باشد که کنترل های لازم در اینمورد باید صورت پذیرد.
در کشور ما نیز متاسفانه عبور این بارها به کرات اتفاق می افتد. بعلت عبور بارهای فوق سنگین، عمر روسازی آسفالتی کاهش می یابد و راهها قبل از پایان عمر بهره برداری پیش بینی شده خود خراب میشوند. این خرابیهای زودرس باعث اعمال هزینه های اضافی و پیش بینی نشده و عدم هماهنگی با برنامه پیش بینی شده بودجه ای برای نگهداری و بازسازی راه می شود. لذا خسارت ناشی ازعبور این بارها باید محاسبه شده تا متولیان راه بتوانند این هزینه های تحمیلی را از محورهای فوق سنگین دریافت نمایند.
در این تحقیق، به منظور عملکرد روسازی در مقابل بارهای سنگین از نرم افزار تحلیلی kenlayer استفاده شده است و کاهش عمر روسازی بر حسب تعداد عبور مجاز و با توجهبه کرنش های ناشی از عبور بارهای سنگین و بر اساس روابط انستیتو آسفالت برای خستگی و تغییر شکلدائم محاسبه شده و هزینه معادل این کاهش عمر به عنوان خسارت برای محورهای فوق سنگین عبوری درنظر گرفته شده است.
برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید