توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق در مورد CPFR دارای 27 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد CPFR  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد CPFR،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد CPFR :

CPFR

از CPFR برای ارتقا قابلیت زنجیره عرضه، نظر كلی بر مفاهیم ، شاخصها و تحقق این قبیل شاخصها و عملكردها و راه حل های موجوداستفاده می شود.
خلاصه:
مردم با این نظر موافق هستند كه اینترنت برای ادغام و كنترل زنجیره عرضه امروزه بسیار مهم است ، بسیاری از شركتها خودشان سایت دارند، هر چند ، هنوز هم بسیاری از آنها واقعا نمی دانند كه اینترنت چه مزایایی برای فرآیندها و عملكردهای آنها دارد . در راستای طرح های مشاركتی ، پیش بینی ها و تكمیل این قبیل طرح ها (CPFR ) شركتها می توانند قابلیت و توانایی خود را از طریق تقاضای مشاركت و مطلع بودن از زنجیره تقاضای دوستان و همكاران خود ارتقا دهند .

با توجه به CPFR، اعضا زنجیره عرضه می تواند برای تحقق كل زنجیره قابل تولید با توجه به زمانهای مقرر مشاركت دانسته باشند. در این حالت به گروههای دیگر كمك می كنند كه بهتر بتواند تقاضاها را پیش بینی كنند ، و برنامه های مربوط به تولید را به راحتی طراحی كنند، و در نتیجه در بخش توزیع و دریافت مواد به راحتی مشاركت دارند. تحقق CPFR هر چند كاری ساده و پیش پا افتاده نیست. این مقاله ، مهمترین مفاهیم، و استراتژی 9 مرحله ای تحقق فرآیندها و توصیف مشكلاتی كه در تحقق CPFR و در نتیجه نتایج عملی و راه حلهای موجود در سطح بازار را مورد ارزیابی و بررسی قرار می دهد.

لغات كلیدی، طرحهای مشاركتی ، پیش بینی و تكمیل عملكردها CPFR ، مدیریت زنجیره عرضه.
1 مقدمه:
شركتها می توانند سطح انعطاف پذیری را افزایش دهند و سطح مربوط به صورت موجودی را كاهش دهند، و از طریق برقراری ارتباط نزدیك با همكاران خود در بخش زنجیره عرضه فروش و خدمات كامپیوتری را افزایش دهند . این قبیل عملكردها بر پایه طرحهای مشاركتی، پیش بینی فرایند تكمیل عملكردها مطرح می شود و استراتژی اخیر تجاری توسط شركتها به منظور یافتن بهترین راه برای به حداقل رساندن هزینه ها و ارتقا قابلیت شركتها استفاده می شود.

اخیراًَ ، اطلاعات بسیار كمی در بین شركتها در بین یك زنجیره رد و بدل می شود. این مسئله اساساً ممكن است به خاطر عدم صحت در تقسیم و ارائه دادهای الكترونیكی صورت می گیرد، و یا ممكن است از طریق ایمیل و فاكس نیز انجام بگیرد. این روزها، هر چند، با استفاده بسیار زیاد از اینترنت ، ادغام شركتها راحتتر، ارزانتر و موثقتر( مطمئن تر) انجام می شود.

با توجه به بعد رقابتی ، شركتها در حال حاضر از شبكه های جهانی برای انجام تجارت خود و ارتقا قابلیت كلی شركتها و كارهای تجاری استفاده می كنند . آنها همچنین به این مسئله پی برده اند كه رقابت یك شركت در مقابل یك شركت مدت زمان زیادی طول نمی كشد، اما زنجیره عرضه در مقابل زنجیره عرضه مقاومت بیشتری دارد و بیشتر طول می كشد. به همین علت ، این قبیل شركتها در حال حاضر بیشتر دادهای موثق را با هم گروهان خود مورد ارزیابی قرار می دهند .

در حال حاضر پایگاههای حمایت كننده ای برای فلسفه جدیدی كه با نام طرح های مشاركتی، پیش بینی و تحقق فرایند های مطرح شده ، تاسیس شده است.
هدف این مقاله بررسی شاخص های اصلیCPFR است ، بعضی از این قبیل مفاهیم شامل بخش هایی از قبیل تحقق فرایند ها و مشكلات موجود، نتایج عملی و مزایایی است كه با توجه به استفاده از CPFR مطرح شده است . این مقاله باید بعضی از ابهامات مربوط به این استراتژی جدید را روشن كند، این استراتژی تجاری جدید را به آن دسته از افرادی كه با آن هنوز آشنا نشده اند معرفی كند.
این تحقیق به صورت زیر طبقه بندی شده است:

بخش بعد CPFR را تعریف كرده است. بخش3 روش 9 مرحله ای را برای تحققCPFR معرفی كرده است. مهمترین موانع برای تحققCPFR و نتایج عملی آن در بخش 4 نشان داده شده است. بخش 5 راه حل های CPFR را در سطح بازار مطرح كرده است. بخش آخر این تحقیق را دسته بندی كرده است، و موضوعات جدید را برای مطالعات بعدی در این حوزه ارائه داده است.

2تعریف CPFR
پیش بینی طرح های مشاركتی و تكمیل این قبیل طرحها می تواند به عنوان مجموعه ای از قوانین و روش هایی مطرح شود كه توسط استانداردهای اقتصادی شركت های اختیاری حمایت می شوند((VICS اتحادیه ای در سال 1986 تاسیس شد و شركت های بسیار زیادی در این اتحادیه با هم شروع به كار كردند، و هدف این اتحادیه ارتقا كارآیی زنجیرهای تقاضا به خصوص در بخش های مربوط به خرده فروشی بود كه این قبیل عملكرد با توجه به پیشرفت استانداردها به منظور آسان كردن دسترسی به موارد اطلاعات مورد ارزیابی قرار گرفت.

VICS برای اولین بار با توجه راه كارهای CPFR در سال1998 منتشرشد. از آن زمان به بعد،CPFR به عنوان بهترین عملكرد تجارت با تجارت مطرح شد. در ماه نوامبر سال 2000 با توجه به GCI گروهی از طراحان و ناظران CPFR راه كارهایی را به منظور تحقق CPFR ارائه داده اند. اخیراً این قبیل اسناد برای چاپ دوم آماده شده اند ، كه در ماه ژوئن 2002 مطرح شدند.

عملكرد اصلی CPFR این است كه اطلاعات از نقطه و بخش فروش باید در بخش پیش بینی تقاضاها بررسی شود و همچنین در طرح های مشاركتی و در بخش توزیع و تحویل كالاها مورد ارزیابی قرار بگیرند. اینترنت باید شبكه ای برای توزیع اطلاعات در مورد پارامترهای مربوط به پیش بینی ها ، توسعه و ذخیره كالا و دیگر پارامترهای مربوطه باشد . این قبیل اطلاعات در زمان مناسبی بین شركا، در بخش زنجیره عرضه تقسیم می شود و كار آیی و استفاده از جریان های نقدی را در شركت های موجود ارتقا میدهد. هر چند این قبیل شركتها در خلال زنجیره تولیدی خود با یكدیگر مشاركت می كنند.

در طرح مشاركتی ، شركتها فقط به دنبال تحقق كارآیی تجاری خود نیستند، بلكه كارهای رایجی را در مورد كاهش خسارتها و مناسب بودن هزینه ها و افزایش قیمت برای مصرف كننده نهایی انجام می دهند. بدین معناست كه تمام زنجیره عرضه_ عرضه كنندگان_ شركتها، كلی فروشان، توزیع كنندگان، خرده فروشان ، در این ادغام و تلفیق ضرورت ارائه محصول خوب و مناسب را به خوبی تشخیص می دهند، و همچنین از ضرورت ارائه محصول در زمان مناسب ، در راحتترین

مكان به منظور دسترسی مشتری با توجه به كاهش هزینه ها و مشكلات و نوسانات اطلاع كافی دارند. ‘‘كار های جداگانه 1یا2 نفر از اعضای زنجیره به تنهایی به موفقیت ختم نمی شود، مگر در شرایطی كه تمام زنجیره با هم در ارتباط باشند و در انجام فرآیندی با هم مشاركت داشته باشند.‘‘ این سخنان را ماركوایساك مدیر بخش صنعت جدید كالاهای مصرف كنندگان((CAMPOS گفته است.

اخیراً اختراعات و ابتكاراتی مطرح شدهاست كه واقعاً نمی توانند نام مشاركت را به خود بگیرند، و در همین زمان ، چندین نویسنده نیاز مربوط به آنها را مطرح كرده اند. تام پیتر، نویسنده (در جستجوی بهترین) معتقد است كه بقا یك شركت بستگی به این مسئله دارد كه چطور این شركت با شركای تجاری خود مشاركت داشته باشند. مایكل هامر، نویسنده ( مهندسی نوین) اینطور عنوان كرده است كه شركتها دیواری در بین ساختمان های خود می سازند، و دیوار بلند تری در مقابل مشتریان خود می سازند، شكل ((A1 را ببینید. طبق نظر او ، این قبیل عملكردها در بردارنده هزینه بالایی برای موسسه و شركت مربوطه است.
در شكل ((B1 اینترنت به منظور سفارش مشتریان استفاده شده است و جایگزین نامه نگاریها و مكاتبت قبلی و EDI شده است. مزیت استفاده از اینترنت به منظور سفارش مشتریان این است كه فرآیند سفارش سریعتر صورت می گیرد و شاید راحتتر نیز باشد، و تداوم آنها با توجه به خدمات مربوط به ارائه سفارشات به مشتریان مطرح می شود، این فرآیند خودش بیانگر قابلیت زنجیره عرضه است.

بعد از اینكه این قبیل دیوارها برداشته شد، و بخش های داخلی و خارجی در بخش تجاری شروع به كار كردند، همانطور كه در شكل((C1 نشان داده شده است. سوالی كه مطرح می شود این است كه ارزش و بهایی كه من برای مشتریان و عرضه كنندگان خودم از طریق دسترسی آنها به شبكه های پیچیده فعالیت های شركت می دهم چیست؟ و در نتیجه اطلاعاتی كه تجارت داخلی مرا عنوان می كند چیست؟ این هنوز یك عملكرد مشاركتی نیست؟
شكل 1: چرا مشاركت نیست. ((A عدم مشاركت. ((B اینترنت جایگزین مكالمه و EDI شده است ((C سفارش از طریق اینترنت جایگزین سفارش از طریق مكاتبه و EDI شده است. ((Dسیستم طراحی ، تجارت با تجارت.

شكل 1: مشاركت چیست؟( بر پایه VICS،2001 ).
اخیراً تغییراتی در تقاضا كالایی خاص با توجه به مركز توزیع احساس شده است كه اطلاعات را به شركت (كارخانه) ارجاع میدهد، در نتیجه، اطلاعات به دست عرضه كنندگان كالاها می رسد . تمام این قبیل فرآیندها بر پایه عملكردها مربوط به سفارشات كالایی است كه تمام فرآیند را زیر پوشش خود قرار می دهد( شامل تمام فرآیندها می شود.) . نظر مربوط به CPFR این است كه این قبیل اطلاعات برای تمام افراد در این زنجیره در دسترس می باشد، و كمك می كند تا هر نوع تغییری را در بخش پیش بینی تقاضا قابل قبول باشد. با توجه به این اطلاعات، هر كسی باید مشاركت داشته باشد تا بتواند راه حلی مناسب و منطقی برای ارتقا فرآیندهای شخصی و عملكرد های مربوطه پیدا كند.

اگر چه این مجموعه قوانین و عملكردها برای ایجاد فرآیندهای تجاری آنطور كه سازندگان ، خرده فروشان، و توزیع كنندگان در مورد تحقق موضوعات موجود با آن موافق هستند مناسب است، توسعه و پیشرفت طرح های اجرایی و فروش، تقسیم طرحها از طریق نقل و انتقالات الكترونیكی و كار گروهی داشتن به منظور ایجاد و تكمیل اطلاعات به روز در مورد فروش و پیش بینی فروش كالا نیز در این بخش مطرح میشود، قابل قبول است. اجتماعات گروهی از طریق ادغام آسان و زیاد بین شركتها در بخش زنجیره عرضه ایجاد می شود، و این اجازه را می دهد كه هماهنگ بودن(سازگار بودن) طرحها از طریق تغییرات غیر قابل انتظار در

تقاضا تحت تاثیر قرار بگیرد،(اغلب از طریق رقابت های ایجاد شده، تفاوت سیاست های فروش و دیگر عملكردهای سطح بازار كه بر تقاضا تاثیر می گذارند ایجاد می شود).این عملكرد منجر به حداقل رسیدن هزینه مربوطه در طراحی مجدد عملكردها می شود. هر كسی این نظر را دارد كه در این زنجیره برنده باشد ، یا حداقل، كمترین ضرر را بدهد، نه اینكه نه ببرد نه ضررش زیاد باشد. جدول 1 این قبیل عملكردها را به صورت خلاصه عنوان كرده است- آخرین مورد بر پایه CPFR مطرح شده است.

جدول 1 ، ارزیابی اینترنت در تحقق تجارت مشاركتی.

شبكه مشاركتی اینترنت B2C B2Bسیستم B2B سیستم
سیستم تحقق فرایند تحقق طراحی
مزیت رقابتی هیچ تكنیكی تكنیكی استرتژیك
دوره رقابت N/A فقط كوتاه مدت زمان كم یا متوسط زمان متوسط

مشتقات بازار یابی كاهش هزینه ها كاهش هزینه ها حذف هزینه با
پیامهای بازاریابی بازارهای جدید (حتی با توجه به همزمان سازی شبكه های گسترده)
موانع هیچكدام كم: تكنولوژی تكنولوژی و مردم تكنولوژی
مردم متوسط مردم

21شاخص های عملكرد های كلیدی.
شاخص های كلیدی عملكرد كلی ارتباط بین عرضه كنندگان، كارخانه، و كارخانه و خرده فروش را مورد ارزیابی قرار می دهد. به منظور تضمین موفقیت تحقق CPFR لازم است كه بخش هایی كه در این عملكرد مشاركت دارند، برنامه توافقی خاصی را دنبال كنند و موضوعات یكسانی را مورد ارزیابی قرار دهند، در این حالت، شاخص های اجرایی برای مقایسه فرآیندهای در دست اجرا با موضوعاتی كه قبلاً به مرحله اجرا درآمده اند نیز استفاده می شود.
با توجه به ارتباط خاص طرح های تولیدی ، نواحی نظارتی و جدول زمان بندی ، راسمانو 6 شاخص كلیدی را مطرح كرد و تحقق و ارتقا را برای KPI در بخش رقابتی آتی مطرح كرد.(جدول2) . برای مثال ، سطح كیفیت رایج را نشان می دهد كه 5 در صد است اما شركتها باید هدفشان 5 دهم در صد باشد.
جدول2: تمایلات مربوط به انتظارات مشتریان.

KPI: كیفیت (درصد ضرر) . زمان تحویل ( ماه) . روز تحویل . مدت تحویل . هزینه ها.
منبع: گرفته شده از RUSSMANO .
حالا، با توجه به رابطه خاص با محاسبه تاثیراتCPFR ، بیشتر شاخص های اجرایی برای محاسبه قابلیت شركتها در زنجیره به كار گرفته می شوند و مربوط به عملكردهای زیر می باشد: كاهش سیاهه اموال. افزایش پیش بینی درست فرآیندها . ارتقا سطح خدمات . كاهش زمان مربوط و . افزایش فروش.
بعداً در بخش 4 ، نتایج آماری بیانگر تحقق و ارتقا كیفی KPL برای شركتهایی است كه از CRFR استفاده كرده اند.
3طرح 9 مرحله ای.
راه كارهای تحقق یافته CPFR فرآیندی 9 مرحله ای برای ارتقا و تحققCPFR عنوان كرده است . این مراحل به صورت زیر عنوان شده اند:
1ایجاد رابطه همكاری.
2ایجاد طرح ادغام تجاری.
2 ایجاد پیش بینی مربوط به فروش.
3 بیان انتظارات مربوط به پیش بینی فروش.
4 بررسی مفاهیم مورد انتظار و مشاركت در این عملكردها.
5 ایجاد عملكردی به منظور پیش بینی سفارشات.
6 مشخص كردن انتظارات مربوط به پیش بینی سفارشات.
7 بررسی مفاهیم مورد انتظار و مشاركت در این مفاهیم.
8 ایجاد سفارش.
مرحله 1و2 ، بخش طراحی را در نظر می گیرند، مرحله3 تا 6 ، بخش مربوط به پیش بینی عملكردها را عنوان می كنند، مرحله9 ، مرحله تكمیل عملكردها است، همانطور كه در شكل 2 عنوان شده است.
شكل 2 طرح فرآیندCPFR .

4 موانع اصلی برای تحقق CPFR و نتایج عملی آن.
موانع اصلی برای تحقق CPFR نه تكنولوژی هستند و نه مربوط به هزینه هاست. ( در حقیقت معمولاً سرمایه گذاری های بسیار زیادی در تحقق ERP و CRM و دیگر تكنو لوژیها با توجه به هزینه های بیشتر صورت می گیرد.). موانع اصلی برای تحقق CPFR ضرورتاً مربوط به عدم تمایل ((A به تغییر از استراتژی تولید فشار (زیاد) به كم است. ((B مشكلات مربوط به اینترنت و دیوارهای خارجی، و ((C این حقیقت كه ماهیت تمام سازمانها به تغییراتی احتیاج دارد كه با مشاركت بسیار قوی با دیگر سازمانها و نهادها صورت بگیرد، برای مثال ، در این حالت تقاضا برای دریافت اطلاعات مناسب و قابل اطمینان مطرح خواهد شد.
با توجه به این مسئله اعتراضات دیگر به منظور تحقق CPFR وجود دارد :

چطور شریك خود را انتخاب كنیم و چطور محصولی را برای تحقق CPFR انتخاب كنیم ؟
چطور به صورت منظم می توانیم عملكرد ها را محاسبه كنیم؟
هماهنگی و انطباق در تحقق CPFR در مقیاس های بزرگ چیست؟
چطور فلسفه سازمانها را همردیف فلسفه CPFR قرار دهیم؟

چطور تغییرات سازمانهایی كه ایجاد می شوند را كنترل كنیم؟
با توجه به این تغییرات و اعتراضات ، نتایج عملی اخیراً توسط سازمان های سرتاسر دنیا كه CPFR را به مرحله اجرا در آورده اند گزارش شده است . مهمترین آنها شامل مطالب زیر هستند:
– افزایش زیاد زمان واكنش به تقاضای مشتری. كاهش منظم و مناسب بودن زمان های موجود باعث شده است كه زنجیره عرضه انعطاف پذیر تر و امن تر عمل می كند. سرانجام این عملكرد ، منجر به افزایش دسترسی به كالاها و در نتیجه رضایت مشتریان م

ی شود.
– دقت بالا در پیش بینی فروشها . با نتیجه به مشاركت پیش بینی ها بیشتر قابل اعتماد هستند. علی رغم دقت آنها در زنجیره عرضه ، شركا می توانند با چشم اندازهای مختلف خودشان ، زمان مصرف ، تجربیات قبلی، مطالعات مربوط به پیش بینی ها مشاركت داشته باشند. تركیب این قبیل فاكتورها بر پایه قابل اعتماد بودن پیش بینی مربوط به فروش كالا استوار است.
– ارتباط مستقیم و دائمی. ایجاد خطوط مستقیم ارتباطی منجر به افزایش نرخ مبادلات در بین فاز مربوط به زنجیره ارزش می شود. تغییرات كم تقاضا نیز بدون هیچ وقفه ای مورد ارزیابی قرار می گیرد.

– افزایش فروش. CPFR كم كم منجر به كاهش موارد خارج از لیست می شود. كاهش ذاتی در بخش فروش نیز مطرح می شود ، در این حالت تمام شركا سود می برند.
– كاهش سیاهه اموال. عدم دقت در بخش فروش مهمترین علت افزایش بیش از حد سیاهه اموال در زنجیره عرضه است . موجودی انبار به خاطر امنیت نگهداری می شود ، اغلب با توجه به اشتباهات ممكن در بخش فروش محاسبه می شود. این قبیل لیستها در حال حاضر به حداقل رسیده اند . در همین زمان ، قابلیت در دسترس بودن با CPFR افزایش می یابد.
– كاهش هزینه .ادغام طرح تولید با توجه به دارایی عرضه كنندگان و شركت با توجه به بهینه سازی پیش بینی های فروش راه جدیدی را برای كاهش هزینه ها ارائه می دهد. زمان راه اندازی ، و اضافه كاری و زمان تغییر كاهش می یابد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir