توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت انسان ،طبیعت ، معماری دارای 78 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت پاورپوینت انسان ،طبیعت ، معماری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
دانلود پاورپوینت انسان ،طبیعت ، معماری
توجه فرمایید.1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه
دانلود پاورپوینت انسان ،طبیعت ، معماری
قرار داده شده است2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
4-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است
اسلاید 1 :
n
n
nانسان ، طبیعت و معماری ، رأسهای مثلثی را تشكیل می دهند كه شاید در زمان معاصر بتوان آنها را مثلث حیات یا زتدگی دانست . در واقع حیات بشریت در جوامع امروزی به این سه آیتم وابسته است . جوامع مدرن یا سنتی ، امروزه ، انسان را مجبور به ارتباط با هر یك از عوامل سازندی مثلث حیات یا به عبارتی انسان ، طبیعت و معماری می نماید .
اسلاید 2 :
nهدف درس :
nاز آنجاییكه طراح بناهای زندگی ، قرار است كه در فن معماری متبحر گردد ، رسیدن به شیوههای درست طراحی در معماری ، هدف این درس محسوب میگردد . اما همواره رسم براین بوده است كه انسان برای رسیدن به یك سری اهداف و مقاصد باید مسیری را سپری نماید كه این مسیر با شناخت عوامل مؤثر تعریف می گردد . لذا شناخت و بررسی تك تك عوامل مؤثر در زندگی بشر به طور مجزا امری لازم و گریز ناپذیر می نماید .
n
اسلاید 3 :
nانسان كیست ؟
nهر كس انسان را بر اساس جهانبینی اش میشناسد و هر مكتبی انسان را به نوعی تلقی می كند . یكی انسان را حیوانی مادی می بیند و دیگری او را حیوانی خدایی . هر مكتبی صفتی به او میدهد : ایدهآل ساز ، ناطق ، اقتصادی ، ابزارساز ، متكامل ، آزاد ، انتخابكننده ، بیماهیت ، منتظر ، مردد ، متعصب ، شبهخدا ، طبیعی ، اجتماعی ، فرهنگ آفرین ، متمدن ، خودآگاه و ;
nمكتب به شكلی كه در قرون وسطی هست ، اصالت را به خدا می دهد ، به صورتی كه همهی ارزشها و اصالتهای انسان را نفی می كند و تجلیل خدا را مستلزم تحقیر انسان می داند ، ادبیات ، زندگی ، اخلاق ، ارزش ، فلسفه و همه ابعاد و تجلیات معنوی
اسلاید 4 :
nیعنی هر چه را كه منبعث از ذات خداست ، اصل و با ارزش می شمارد و هر چه را كه منسوب به حقیقت و واقعیت نوعی انسان است ، بی ارزش ، میرا و زشت میخواند .
nرنسانس ، بازگشت به این فكر است كه : انسان ، ملاك حقیقت و اصالت است و هم ملاك ارزشها و زیبایی است . مسأله انسان ، مسأله بی »هایت مهمی است . تمدن امروز مبنای مذهب خود را بر انسان شناسی گذاشته است . یعنی اصالت انسان و انسانپرستی . مذاهب گذشته و ادیان ، شخصیت انسان را خرد كرده و انسان را وادار می كردند تا قربانی خدایان بشود . انسان را وادار می كردند كه ارادهاش را در برابر ارادهی خدا عاجز شمارد . او را وادار می كردند تا با نیایش و دعا و التماس از خدا چیزی طلب نماید ، به همین جهت اومانیسم ، مذهبی است كه از رنسانس به بعد ، در
اسلاید 5 :
nبرابر مذاهب خدایی ، مذاهبی بر غیب و ماوراء الطبیعه بنا شده ، قرار دارد و هدفش اصالت دادن به انسان است . برای شناختن اینكه در مذاهب انسان را چگونه تلقی می كردند ، تنها راه یا بهترین راه این است كه فلسفهی خلقت را در این مذاهب مورد مطالعه قرار دهیم .
nبه این طریق می توان مقام انسان را از كیفیت خلقت انسان در قرآن ، سخنان خداوند و یا سخنان پیغمبر اسلام در این بارهبه دست اورد . از بررسی داستان خلقت آدم ، كه سمبل انسان است در قرآن ، می توان فهمید انسان در نظر خدا ، در نظر ادیان و در نظر دین ما چگونه موجودی است .
n
n
اسلاید 6 :
nداستان آفرینش :
nخداوند به فرشتگان خطاب می كند كه : من می خواهم جانشینی برای خود در زمین خلق كنم . رسالت انسان از نظر اسلام ف با همین اولین خطاب خداوند روشن میشود یعنی رسالتی را كه خداوند در كائنات دارد ، انسان در روی زمین باید به نمایندگی خدا انجام دهد . بنابر این اولین فضیلت انسان ، نمایندگی خداوند در زمین است . فرشتگان به فریاد میآیند كه باز می خواهی روی زمین كسی را بیافرینی كه به خونریزی و جنایت و كینه و انتقام پردازد ؟ ( چون قبل از آدم ، آدمها و انسانهای دیگری هم بودهاند و فرشتگان بیم این دارند كه اگر خداوند دوباره انسان جدیدی بیافریند و باز مرحلهی تازهای برای انسان در روی زمین قائل شود ، باز این انسان به خونریزی و به گناه خواهد پرداخت .
اسلاید 7 :
nو خداوند می فرماید : من چیزی را می دانم كه شما نمی دانید . پس خداوند اراده كرد روی زمین خلیفهای برای خودش خلق كند و انسان را از گل یا لجن خشك شده آفرید و سپس از روح خود در این لجن خشك دمید و انسان خلق شد .
nدر زبان بشر ، پستترین سمبل پستی و تعفن و ذلت ، لجن است و همچنین در زبان بشر ، عالی ترین و متعالی ترین و مقدسترین موجود خداوند است و در هر موجودی عالی ترین و مقدسترین و اشرف وجودش ، روح است . این انسان كه نمایندهی خداوند است ، از لجن و یا گل رسوبی آفریده شد و بعد خداوند از روحش دمیده ، یعنی عالی ترین وجودی كه ممكن است بشر در زبانش كلمهای برای تسمیه آن داشته باشد . و بعد خداوند اسماء را به انسان تعلیم داد و بعد از آموزش انسان را بر فرشتگان كه آنها
اسلاید 8 :
nرا از آتش بی دود آفریده ، فضیلت میدهد . این معنی اومانیسم است . مسألهی دیگر آفرینش زن است . آنطور كه از عربی به فارسی ترجمه شده است زن از كلمهای آفریده شده است كه در عبری و عربی معنی دنده و سرشت می دهد و آفریدن زن از دنده مرد اشتباه است . خداوند حوا ، یعنی زن را از سرشت مرد آفریده است . مرد بزرگی مانند نیچه می گوید : زن از یك موجود و مرد از موجود دیگری آفریده شده و بعد اینها به هم شبیه شده اند و در طول تاریخ این دو از دو نژاد تلقی شدهاند و تقریباً همهی دانشمندان و حكما هم اگر آنها را از یك نژاد دانستهاند همیشه خواستهاند كه سرشت زن را تحقیر كنند و سرشت مرد را فضیلت دهند اما خداوند در قرآن میفرماید كه حوا را از سرشت مرد آفریدیم یعنی كه زن و مرد از یك خمیرهاند و از یك سرشت .
اسلاید 9 :
nتعریف انسانشناسی :
nهر منظومهی معرفتی را كه به بررسی انسان و یا بعدی از وجود انسان و یا گروه و قشر خاصی از انسانها می پردازد ، می توان انسانشناسی نامید .
nانسانشناسی انواع مختلف و متنوعی دارد كه به لحاظ روش و یا نوع نگرش از یكدیگر متمایز می شوند .
nدستهبندی انسانشناسی :
nبر اساس روش : – تجربی -عرفانی -فلسفی -دینی
nبر اساس نوع نگرش : – كلان یا كلنگر -جزء یا جزء نگر
n
اسلاید 10 :
nبر اساس روش :
n1- تجربی : انسانشناسی با روش تجربی و در برگیرندهی همهی رشتههای علوم انسانی است .
2- عرفانی : انسانشناسی از راه سیر و سلوك عرفانی و دریافت شهودی است .
3- فلسفی : انسانشناسی از راه تعقل و اندیشهی فلسفی .
4- دینی : انسانشناسی با استمداد از متون دینی است .
بر اساس نوع نگرش :
1- كل یا كلنگر : انسان بطور كلی صرف نظر از بعد ، شرایط ، زمان و مكان در نظر گرفته می شود .
2- جزء یا جزءنگر : بعدی خاص ، گروهی بخصوص از انسانها در نظر قرار می گیرند .
برای دریافت اینجا کلیک کنید
تعداد کل پیام ها : 0