توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله رفاه و رسیدگى به محرومین و فقرا با word دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله رفاه و رسیدگى به محرومین و فقرا با word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رفاه و رسیدگى به محرومین و فقرا با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله رفاه و رسیدگى به محرومین و فقرا با word :

«چرا باید در زمستان یك عائله‏اى زیر چادر، خوب مى‏دانید زیر چادر سرماى اینجا نمى‏تواند جوابش بدهد، اینها هیچ زندگى ندارند، ثروتمندها به داد اینها برسند، اینها ننشینند آن طرف و بگویند كه دولت‏بدهد، دولت هم باید بكند همه باید انجام وظیفه بكنند.» “صحیفه‌نور – ج 10 – ص 165 – 17/8/1358”

«به همه در كوشش براى رفاه طبقات محروم وصیت مى‏كنم. . . چه نیكو است كه طبقات تمكن‌دار به طور داوطلب براى زاغه و چپرنشینان مسكن و رفاه تهیه كنند و مطمئن باشند كه خیر دنیا و آخرت در آنست و از انصاف به دور است كه یكى بى‏خانمان و یكى داراى آپارتمان‏ها باشد.» “صحیفه‌نور – ج 21 – ص 201 – 15/3/1368”

تقدم رفاه بر اصول اسلامى و انقلابى
«از اول نهضت اسلامى ما شاهد اشخاصى كه به این وضع بوده اند، راحت را به هر چیزى مقدم مى‏داشته‌اند، تكلیف را این مى‏دانستند كه نمازى بخوانند و روزه‏اى بگیرند و بنشینند در منزلشان ذكرى بگویند و فكرى بكنند. این یك راهى بود كه یك دسته‏اى از مردم داشتند كه تمام آمال آنها این بود كه آدم اینجا این چند روزى كه هست، خوب استراحت‏ بكند، بنشیند در خانه‌اش عبادت بكند. اسلام را خلاصه كرده بودند در عبادات مثلا نماز و روزه و امثال اینها، براى اسلام هم غیر از این، خیلى، نه اطلاعات صحیح داشتند و نه ارزشى قائل بودند. . . یك دسته اینطور بودند كه حضرت امیر سلام‌الله‌علیه از اینها تعبیر مى‏كند كه اینها همشان علفشان است مثل حیواناتى كه همشان این است كه شكمش سیر بشود، شهواتش را بر همه‌چیز مقدم مى‏دارد، نماز هم مى‏خواند و روزه هم مى‏گیرد و عبادات شرعى را هم بجا مى‏آورد لكن اینطور است وضع تفكر كه انسان نباید خودش را در معرض یك چیزى قرار بدهد. . . آنهایى كه اسلام را خلاصه مى‏كنند در اینكه بخورند و بخوابند و یك نمازى بخوانند و روزه‏اى بگیرند و در گرفتارى ملت، در گرفتارى این جامعه دخالت نكنند به حسب روایت رسول اكرم اینهامسلم نیستند.» “صحیفه‌نور – ج 15 – ص 45 تا 50 – 8/4/1360”

«هنرى زیبا و پاك است كه كوبنده سرمایه‌دارى مدرن و كمونیسم خون آشام و نابود كننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگى، اسلام مرفهین بى‏درد و در یك كلمه اسلام آمریكایى باشد.» “صحیفه‌نور – ج 21 – ص 30/6/1367”

عادت به رفاه و رفاه‏طلبى
«آنهایى كه عادت بكنند، چند روز عادت به این كارها. به این عشرت‌ها، به این چیزهایى كه در سینماها مى‏كردند و نمایش مى‏دادند، این دیگر در فكر اینكه نفت ما را كى مى‏برد و آهن ما را كى مى‏برد و گاز ما را كى مى‏برد، این به این فكرها دیگر نیست.» “صحیفه‌نور – ج 9 – ص 62 – 17/6/1356”

«جنگ وقتى كه واقع مى‏شود انسان از آن خستگى و از آن چیزهایى كه سست مى‏كند انسان را، از آن سستى و خستگى‏ها بیرون مى‏آید و فعالیت مى‏كند و جوهره‌ی انسان كه باید همیشه متحرك و فعال باشد بروز مى‏كند و در استراحت و در راحت و در این امور، انسان همیشه كسل مى‏شود، همیشه خمود مى‏شود، قواى انسان خمود مى‏شود و خصوصا آنهایى كه به عیاشى عادت دارند یا به رفاه عادت دارند، آنها دیگر بدتر خواهند شد.» “صحیفه‌نور – ج 13 – ص 106 و 107 – 8/7/1359”

جنگ فقر و غنا
حضرت امام سلام الله علیه در برخى از بیاناتشان مسئله جنگ بین فقر و غنا را مطرح فرموده اند. با توجه به بحث‌هاى گذشته در مورد احترام سرمایه‏هاى مشروع و قانونى، این سؤال پیش مى‏آید كه آیا طرح موضوع جنگ فقر و غنا توسط حضرت امام سلام الله علیه به معنى نفى غنا و حمایت از فقر نیست؟ آیا بیانات معظم له در مورد جنگ فقر و غنا با بیانات دیگرشان مبنى بر محترم بودن ثروت‌هاى مشروع تعارض ندارد؟

قبل از پاسخ به سؤالات فوق، به برخى از برداشت‌هاى اشتباه از بیانات امام سلام الله علیه در مورد جنگ فقر و غنا اشاره مى‏كنیم. عده‏اى از افراد كه تنها جملات مربوط به جنگ فقر و غنا را دیده و دیگر بیانات امام سلام الله علیه را ملاحظه ننموده‏اند چنین تصور كرده‏اند كه راهبردهاى امام درباره جنگ فقر و غنا و دائمى بودن این جنگ و حمایت نظام اسلامى از فقرا در مقابل اغنیا، بدین معنى است كه معظم له فقر را به كلى ارزش و غنا را مطلقا ضدارزش مى‏دانستند. نتیجه چنین تصورى از جنگ فقر و غنا آنست كه پدیده‏اى بنام فقر همواره باید وجود داشته باشد و فقرا نیز همیشه باید در فقر و محرومیت‏ باقى بمانند تا براى همیشه تاریخ، جنگ فقر و غنا مصداق عینى و واقعى داشته باشد! و اگر قرار باشد روزى فقرا از فقر خود نجات یافته (یعنى غنى شوند) طبعا در جبهه اغنیا قرار گرفته و باید با خود آنها نیز مبارزه كرد!

با توجه به راهبردهاى حضرت امام سلام الله علیه چنین برداشتى از سخنان ایشان، نادرست و اشتباه است.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir